Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte riktigt samma visare men ändå något jag aldrig sett tidigare. Riktigt cool ju! Synd att de var uppbokade men du kanske kan få tag på en på andrahandsmarknaden sen om de inte får någon löjlig LE-premium.Jo, här har du modellen jag tänkte på @MaBr och andra intressenter, kanske inte riktigt likvärdiga egentligen men på det stora hela?![]()
Tror vi är nånstans tidigt 60-tal med tanke på designen?Inte riktigt samma visare men ändå något jag aldrig sett tidigare. Riktigt cool ju! Synd att de var uppbokade men du kanske kan få tag på en på andrahandsmarknaden sen om de inte får någon löjlig LE-premium.
Ja, ser ut att vara en 1157 så sannolikt från 60-talet.Tror vi är nånstans tidigt 60-tal med tanke på designen?
Hade inte @Nicke75 postat bild från IG igår så hade jag ju inte ens vetat om den så ingen större skada skedd. Meeen det är klart det är surt när det äntligen kommer något man går igång på.
Lugnt här idag så tycker vi tar en till 1157 med pilen på minuten också, fint som snusJa, ser ut att vara en 1157 så sannolikt från 60-talet.Trist ändå när man hittar något man gillar.
![]()
Inte helt i min smak men det var väl inte så farligt?Squale x Montredo.
Available Now: The Montredo x Squale 1521, 1099€ inc 19% VAT, Limited to 50 Pieces | Montredo
Now in 2022, we’ve joined forces with Swiss dive watch legends Squale, to produce our first timepiece collaboration - the Montredo x Squale 1521. Available only from Montredo.www.montredo.com
![]()
![]()
Du skulle kunna ta den från Matic som jag gjorde på min 1545:a. Vi köpte visare från Gnomon så kolla med dem eller med Squale själva.Jag gillar den där överstora (oversized) minutvisaren. Den skulle göra sig perfekt på min Militaire. Är det någon som vet om dessa går att köpa separat?
En bild livar alltid upp ett inlägg så här är min.
![]()
Ruskigt snygg!Har hängt med denna från och till i helgen, grymt mysig. Och lite svår att få bra foto på pga det kupade glaset.
![]()
Hur tycker du att det bandet funkar, bekvämt?Kör Tropic från Zuludiver på Maticen vid hemmakontoret idag…
![]()
Det funkar perfekt men de nya gummibanden blir aldrig lika mjuka och sköna som de äkta från Tropic, så är det bara!Hur tycker du att det bandet funkar, bekvämt?
Gött, tack för svar!Det funkar perfekt men de nya gummibanden blir aldrig lika mjuka och sköna som de äkta från Tropic, så är det bara!
Däremot så det ett riktigt gummiband och inget silikonskit!![]()
..sedan blir ju faktiskt ett gummiband aldrig lika skönt som ett dito på läder, så är det bara!Gött, tack för svar!
Är benägen att hålla med. Men min Squaleee..sedan blir ju faktiskt ett gummiband aldrig lika skönt som ett dito på läder, så är det bara!![]()
Faktum är att jag nog tycker att mitt Shark Mesh från Geckota är det alla bästa bandet på min Squale, det ger hela klockan en tyngd och känslosam inget annat!Är benägen att hålla med. Men min Squaleeeanvänds i ur, skur och allmänt köttande, så för mig är gummit bäst
![]()
Fruktansvärt snygg klocka och kombon med mesh är riktigt lyckad! Faan, nu rycker det i vill-ha-tarmenFaktum är att jag nog tycker att mitt Shark Mesh från Geckota är det alla bästa bandet på min Squale, det ger hela klockan en tyngd och känslosam inget annat!
![]()
Men jag gillar att prova olika band, det ger så olika känslor och intryck!![]()
Haha, tackar!Fruktansvärt snygg klocka och kombon med mesh är riktigt lyckad! Faan, nu rycker det i vill-ha-tarmen![]()
Kul att du har kvar den, riktigt fin på meshDagens 1521![]()
Fräsch men svårlästSåg denna i en grupp på FB ska släppas snart
Edit:
Han pratar i nattmössan säljs ju på c24
![]()
Den modellen har funnits i några år. Eller kanske inte med det vridringsinlägget iofs.Såg denna i en grupp på FB ska släppas snart
Edit:
Han pratar i nattmössan säljs ju på c24
![]()
Har du hittat något jämförelseexemplar? Har aldrig sett den varianten förut men vet på tok för lite om just Breil och kvarts.Såg den här på ebay https://www.ebay.com/itm/RARE-Diver...2349624.m46890.l49286&mkrid=724-127637-2357-0
En stentuff Breil manta i klassiska squale caset FF96. Av bilderna att döma så ser den ut att vara i väldigt bra skick. Pvd-coatingen är ju knappt märkbart nött.
Priset känns ju spontant lite för högt men vad kan vara rimlig värdering på den här?
Det rycker i köpfingret
![]()
![]()