• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Kändes extremt tryggt med en Matic på handleden när man bevittnar naturens krafter i en av de mäktigaste oreglerade forsarna på vår planet, Renforsen i Vindelälven! 🌊🤜🏻🤿

DB697127-EF61-466B-A8D7-BE5A27859E49.jpeg
F49B595A-F6EA-4704-A625-94CBFDAFD43D.jpeg
D7DFD960-0FFC-432A-B7BF-FDCF44A30F87.jpeg
9C7FC734-56FF-48C8-A9CE-E1A1E6C06D40.jpeg
A19AAEC4-1F34-4943-910F-824AE305F3D7.jpeg

Senast ändrad:
Kändes extremt tryggt med en Matic på handleden när man bevittnar naturens krafter i en av de märktigaste oreglerade forsarna på vår planet, Renforsen i Vindelälven! 🌊🤜🏻🤿

DB697127-EF61-466B-A8D7-BE5A27859E49.jpeg
F49B595A-F6EA-4704-A625-94CBFDAFD43D.jpeg
D7DFD960-0FFC-432A-B7BF-FDCF44A30F87.jpeg
9C7FC734-56FF-48C8-A9CE-E1A1E6C06D40.jpeg
A19AAEC4-1F34-4943-910F-824AE305F3D7.jpeg
Snyggt! Om du åker en bit till (med norrländska mått) så har du mårdseleforsen som är ännu fränare. Rekommenderas om du inte redan känner till det:)

edit: Såg förövrigt ut att vara bra tryck i Vindelälven nu 🤘

Snyggt! Om du åker en bit till (med norrländska mått) så har du mårdseleforsen som är ännu fränare. Rekommenderas om du inte redan känner till det:)

edit: Såg förövrigt ut att vara bra tryck i Vindelälven nu 🤘
Min fru kommer från Vindeln så vi har vart lite överallt! 🤪
Enligt Forsknäckarna i Ekorrsele så rankas Renforsen som en av de brutalaste forsarna i världen faktiskt…🤔🤷🏼‍♂️

Säljaren på butiken på kungsholmen som har Squale sa att Matic var jättebra att dyka med om man dyker med nyfikna djur, eftersom klockans glas och bling lockar till sig nyfikna fiskar, rockor och andra krabater.
Det finns en hel del historier om förgrymmade barracudor och annan rovfisk som attackerat dykare med glittrande föremål som misstas för fisk (vet inte om det är att betrakta som jättebra…) så matta klockor är väl rent tekniskt mer ”pro” om man kan säga så om ett föråldrat dykinstrument.

Senast ändrad:
Jag har dykt med polerad boett också med förhoppningen att få brottas med en barracuda men gick totalbet på det ;-)
Eller...alla djur är snälla så länge man själv är snäll 😇
Skämt åsido, tror det är lite skröna över den där, men man kan aldrig så noga veta kanske.
Föredrar egentligen matta klockor under ytan också, fast mest för läsbarheten samt slippa reflektioner som kan vara sjukt störigt.

Eller...alla djur är snälla så länge man själv är snäll 😇
Skämt åsido, tror det är lite skröna över den där, men man kan aldrig så noga veta kanske.
Föredrar egentligen matta klockor under ytan också, fast mest för läsbarheten samt slippa reflektioner som kan vara sjukt störigt.
Kan säkert vara skröna även om en divemaster svor på att en barracuda fick spel av något som blänkte och rammade cyklopet (som sprack) på en dykare i gruppen. Men känns lite som en sån där kraken-historia som går i arv, men vem vet… det lär ju i vilket fall inte vara något vanligt förekommande fenomen :)

Kan säkert vara skröna även om en divemaster svor på att en barracuda fick spel av något som blänkte och rammade cyklopet (som sprack) på en dykare i gruppen. Men känns lite som en sån där kraken-historia som går i arv, men vem vet… det lär ju i vilket fall inte vara något vanligt förekommande fenomen :)

..och inte ens på torra land är man säker! ;)

Bilagor

• 9B584F10-94D9-4C65-8B59-54DE01E154D5.jpeg
    9B584F10-94D9-4C65-8B59-54DE01E154D5.jpeg
    32 KB · Visningar: 3
Såg att du hade den på ett waffle i annonsen och jag är lite sugen på ett sånt till min Matic så jag bara undrar hur det känns på den. Det är inte för tunt till den tunga klockan? Ser ju onekligen sjukt bra ut i alla fall! 👌

Edit: Menade såklart honeycomb. 😊
Nu ställde du inte frågan till mig 😊 Men jag har haft det svarta på min och tycker det funkar superbra 👌🏻😊 Tänkte komplettera med både 20 och 22 i orange. Vem behöver inte fler band liksom? 😅

Såg att du hade den på ett waffle i annonsen och jag är lite sugen på ett sånt till min Matic så jag bara undrar hur det känns på den. Det är inte för tunt till den tunga klockan? Ser ju onekligen sjukt bra ut i alla fall! 👌

Edit: Menade såklart honeycomb. 😊
Tycker den bärs väldigt bekvämt tack vare att gummit är lagom tjockt och inte för mjukt. Har lite dålig koll men skulle tippa på att det är från tid å ting.

Nu ställde du inte frågan till mig 😊 Men jag har haft det svarta på min och tycker det funkar superbra 👌🏻😊 Tänkte komplettera med både 20 och 22 i orange. Vem behöver inte fler band liksom? 😅

Tycker den bärs väldigt bekvämt tack vare att gummit är lagom tjockt och inte för mjukt. Har lite dålig koll men skulle tippa på att det är från tid å ting.
Kanon, tack ska ni ha! 😊 Ska lätt skaffa ett sånt till min då. Har ett på min 1521 och är sjukt nöjd! Kom förresten på att jag har ett gult i 22mm så att jag kan testa innan jag beställer ett orange. Kan stämma med Tid&Ting, de säljer såna. 👍

Tillbaka
Topp