• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Slänger in samlingsbilden här med.
DSCF7083.jpg
Fin och balanserad samling med ett bra spektrum av modeller som släppts.

Mesh är inte min påse chips visar det sig... Watchwear, watchgecko, bonetto, vart köper gruppen sina tropic style straps? Tänker mig ett svart Tropic-ish av fin kvalitét. Jag är svag för lite vaniljdoft också!

Mesh är inte min påse chips visar det sig... Watchwear, watchgecko, bonetto, vart köper gruppen sina tropic style straps? Tänker mig ett svart Tropic-ish av fin kvalitét. Jag är svag för lite vaniljdoft också!
Bra tips från @KlockTotte. Annars är de från Watchwear riktigt bra om det är just tropic du är ute efter. Personligen så älskar jag dessa från @tidochting.se som är väldigt snygga och sköna. 👌
IMG_20220225_184501_893.jpg

Tack @MaBr @KlockTotte och @PNM !

Finns många bra alternativ 👌🏼 Har två orangea som tror är från Tidochting när jag jämför med bilder. Dom är väldigt trevliga! Tycker hårdvaran är lite trökig men banden kanon. Ska se om jag kan hitta lite roligare spännen till dem och komplettera med ett svart från något av era förslag där :)

Hej.
Någon härinne som har förslag på bra serviceverkstad som inte skörtar upp en mer än nödvändigt?
Min SUB39 blev plötsligt stenhård att dra upp. Känns som om någonting hoppat snett. De den är ett par år nu, kan det vara vettigt att ge den en service och inte bara rätta till det som ev hamnar snett.

Hej.
Någon härinne som har förslag på bra serviceverkstad som inte skörtar upp en mer än nödvändigt?
Min SUB39 blev plötsligt stenhård att dra upp. Känns som om någonting hoppat snett. De den är ett par år nu, kan det vara vettigt att ge den en service och inte bara rätta till det som ev hamnar snett.
Det är väl ett Selitta eller ETA i den så det borde du kunna få fixat hos vilken urmakare som helst?

Det är väl ett Selitta eller ETA i den så det borde du kunna få fixat hos vilken urmakare som helst?
Stämmer. Sitter ett SW200 i denna.
Min lokala uris vill dock ha både lever och njurar för att serva, så jag hoppades på bättre tips här hemma i tråden. Någon som provat att serva i Italien? Skall ner en sväng i sommar.

Stämmer. Sitter ett SW200 i denna.
Min lokala uris vill dock ha både lever och njurar för att serva, så jag hoppades på bättre tips här hemma i tråden. Någon som provat att serva i Italien? Skall ner en sväng i sommar.
Ajdå, ja då är det nog bättre att leta vidare. Italien har jag tyvärr ingen erfarenhet av när det gäller service. Tänker du Squale själv eller någon annan?

Tillbaka
Topp