• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Överväger att sälja av del av Squale-samlingen. Om någon i tråden är sugen. OPACO Bund och Tigern sitter säkert. Övriga kan diskuteras. Lägger upp en annons under helgen, hojta om intresse finns.

Att sälja klockor är inte riktigt min grej. Skambud undanbedes, då blir de kvar i lådan eller skeppas utomlands.

Sitter mest löst:
D74E0BE7-32D4-4647-B055-501EE52FC8F5.jpeg

Övriga samlingen:

2DDBE5DA-AC94-45F4-B1AC-57A357448FD8.png

Edit. Rätt skall vara rätt. Min MMM finns ej med på bild. Den är ny och sitter säkert den med.

Senast ändrad:
Jag gillar det där plastskyddet. Väldigt bra om man ska använda klockan när man lätt kan slå i saker. Som t.ex. när man dyker. Synd att de inte har ngt liknande till andra modeller också. CWC tror jag hade något som detta, men ännu större så att det täckte hela överdelen av klockan.

B01A3A80-438F-4161-9EEA-5D3D0F3FB785.jpeg
Squales instagram: "- In the creation of the Periscope, Drass also asked Squale ro create a rubber cap: made in Italy from highly resistant material, can be easily attached to or removed from the bezel depending on the submariner operator's needs. In submarines, instrumentation is extremely sensitive, and any interference risks ruining the mission. An accidental collision of the watch with another metal part in the narrow spaces of the submarine would risk creating an interference signal for its sonar and radar, or worse still, accidentally revealing its position to the enemy."

Där fick vi alltså en förklaring till den där plastploppen...

Squales instagram: "- In the creation of the Periscope, Drass also asked Squale ro create a rubber cap: made in Italy from highly resistant material, can be easily attached to or removed from the bezel depending on the submariner operator's needs. In submarines, instrumentation is extremely sensitive, and any interference risks ruining the mission. An accidental collision of the watch with another metal part in the narrow spaces of the submarine would risk creating an interference signal for its sonar and radar, or worse still, accidentally revealing its position to the enemy."

Eller när man ska smyga ut tidigt från kneget en fredag och inte vill påkalla uppmärksamhet när man råkar dänga klockan i Thinkpaden 👍🏼

Så här ser CWCs motsvarighet ut. Nackdelen är väl att den blir rätt stor så det är kanske inte ngt man kör med hela tiden.

1D1F3652-50E9-4260-94DC-ECF21E568C46.jpeg

Efter många timmars snokande i detta trevliga forum så har jag nu tagit steget att bli medlem. Har köpt en grå Matic och funderar över alternativ till det tropic-band som sitter på nu. Kört mycket mesh på tidigare klockor och är sugen på att testa annat. Är egentligen en sucker för jubilee, men har aldrig ens sett en bild på en matic med jubilee. Görbart? Kommer det se förjäkligt ut? Någon som sitter inne på tips om jubilee som kan passa?

Kommer du få hem 2002:an?
Har inte planerat ta in den i lager just nu, men kan ta hem på beställning – går hyfsat snabbt att få hem. Skicka PM om du är intresserad.

Har dock lyckats tinga några 1521 COSC, kommer troligen in efter nyår. Väldigt eftertraktade och inte alla ÅF som ges möjlighet att köpa in, är riktigt glad att jag fick boka ett gäng. Har 2 st som inte är sålda... först till kvarn på dessa.

Har inte planerat ta in den i lager just nu, men kan ta hem på beställning – går hyfsat snabbt att få hem. Skicka PM om du är intresserad.

Har dock lyckats tinga några 1521 COSC, kommer troligen in efter nyår. Väldigt eftertraktade och inte alla ÅF som ges möjlighet att köpa in, är riktigt glad att jag fick boka ett gäng. Har 2 st som inte är sålda... först till kvarn på dessa.
Hmm, jag har missat att du säljer Squale, kan du dra din pitch? Hemsida? Helt enklet vem du är och hur du säljer? Mvh

Hmm, jag har missat att du säljer Squale, kan du dra din pitch? Hemsida? Helt enklet vem du är och hur du säljer? Mvh
Aha, inga problem!

En post om mig & Sekvens.com:

Och så själva butiken då:

Tillbaka
Topp