• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Mysig lume🔦
20220919_232525-02.jpeg

Fattar inte ubåtsflörten alls. Var kom den ifrån, och vad kommer härnäst...flygare? 🤔
Här är lite marketing wanking till dig. Som vanligt så låter det långsökt. Vad är det för tekniska krav på en klocka i en ubåt? Förklarar i alla fall kondomerna, de är ju bra att ha i trånga utrymmen. 🤷
PSX_20220922_192651.jpg

PSX_20220922_192739.jpg

Här är lite marketing wanking till dig. Som vanligt så låter det långsökt. Vad är det för tekniska krav på en klocka i en ubåt? Förklarar i alla fall kondomerna, de är ju bra att ha i trånga utrymmen. 🤷
PSX_20220922_192651.jpg

PSX_20220922_192739.jpg
Kräktes lite i munnen där, tack! 🥰
Har väl inget emot ubåtar men begriper fortfarande inte kopplingen.

Kräktes lite i munnen där, tack! 🥰
Har väl inget emot ubåtar men begriper fortfarande inte kopplingen.
De tillverkades ju (tydligen) först till Drass Galeazzis anställda och deras största business är ju att tillverka ubåtar så inte särskilt långsökt egentligen. Det är mest det där "timepiece suitable for submarine operators" som stör mig. Exakt vad är det de gör som du inte kan göra med vilket klocka som helst? De blir ju inte ens blöta där inne. 🤨

De tillverkades ju (tydligen) först till Drass Galeazzis anställda och deras största business är ju att tillverka ubåtar så inte särskilt långsökt egentligen. Det är mest det där "timepiece suitable for submarine operators" som stör mig. Exakt vad är det de gör som du inte kan göra med vilket klocka som helst? De blir ju inte ens blöta där inne. 🤨
Vet uppenbarligen för lite om Drass 😆 förutom deras gamla dykardräkter då förstås. Men då blev jag klokare och allt låter väl mer rimligt.
Resten har jag ingen aning om, men hade varit intressant om någon annan vet?

De är ju italienare, så det måste ju vara lite stil på det. De kan ju inte gå omkring på den där U-båten med nån jävla Certina på handleden. Då kör de ju på grund.

Ful, speciellt de blåa visarna. Trodde först att det var kolfiber men det är ju stål. Fint att man får med tre kondomer till vridringen så att man inte råkar repa den. 🤨
SCATOLA_PERISCOPE_ridotts.jpg

Jag gillar det där plastskyddet. Väldigt bra om man ska använda klockan när man lätt kan slå i saker. Som t.ex. när man dyker. Synd att de inte har ngt liknande till andra modeller också. CWC tror jag hade något som detta, men ännu större så att det täckte hela överdelen av klockan.

B01A3A80-438F-4161-9EEA-5D3D0F3FB785.jpeg

Jag gillar det där plastskyddet. Väldigt bra om man ska använda klockan när man lätt kan slå i saker. Som t.ex. när man dyker. Synd att de inte har ngt liknande till andra modeller också. CWC tror jag hade något som detta, men ännu större så att det täckte hela överdelen av klockan.

B01A3A80-438F-4161-9EEA-5D3D0F3FB785.jpeg
Men samtidigt är det ju tänkt att vridringen skall användas just när man dyker, så hur är det tänkt att fungera om den täcks av plastmojäng?

Men samtidigt är det ju tänkt att vridringen skall användas just när man dyker, så hur är det tänkt att fungera om den täcks av plastmojäng?

Jo, det slog mig också. Det hade varit snyggt om de hade gjort en liten markering motsvarande den lilla triangeln på vridringen även på gummiringen. Å andra sidan är det nog inte så svårt att göra det själv om man vill ha det.

Jo, det slog mig också. Det hade varit snyggt om de hade gjort en liten markering motsvarande den lilla triangeln på vridringen även på gummiringen. Å andra sidan är det nog inte så svårt att göra det själv om man vill ha det.
Fast då måste de se till att gummiringen absolut inte kan glida på vridringen, eller åtminstone att den enbart kan glida motsols, hur det nu skall gå till. Annars uppfyller man inte ISO-standarden för tidmätning med dykur.

Fast då måste de se till att gummiringen absolut inte kan glida på vridringen, eller åtminstone att den enbart kan glida motsols, hur det nu skall gå till. Annars uppfyller man inte ISO-standarden för tidmätning med dykur.

Man får i så fall välja om man vågar utsätta sig för risken att inte följa ISO-standarden för dykarklockor när man dyker eller risken för att repa klockan när man dyker.

Man har i alla fall chansen att välja, vilket man inte har om man inte får med ngn gummiring.

Man får i så fall välja om man vågar utsätta sig för risken att inte följa ISO-standarden för dykarklockor när man dyker eller risken för att repa klockan när man dyker.

Man har i alla fall chansen att välja, vilket man inte har om man inte får med ngn gummiring.
Ja, då blir det dykning med plastplopp...

Räddningsdykarna pratar efter att ha fiskat upp den livlösa kroppen, halvt uppäten av ålar;

-Fy fan, han måste helt missat att mäta hur länge han var nere... Vridringen var täckt av en plastplopp som inte ens ålarna kunnat gnaga av. Sicket skick han var i..
-Ja, men såg du bezeln? Inte en repa trots sju dagar på botten!!
- Tacka ploppen för det!!

Tillbaka
Topp