• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Saknar hajen. Men annars riktigt najs!

Mnjae. Jag hade nog hoppats på något somrigare. Den känns lite deppig i den färgsättningen. Svart sunburst blandat med orange blir lite brunt i mina ögon och jag associerar det med..
IMG_1932.jpeg

Och ”lite”..
IMG_1918.jpeg

Ja, hade den haft hajen hade jag älskat den. Nu tycker jag att den är mjeee.

Ja jag vet inte riktigt vad jag tycker, den är fin men njaaaae, ingen haj osv. Får invänta en review!
 
Helrätt enligt mig 😉

Känner inte igen den där Fantan, men vill ha! Haha.

(PS jag gillar deppigt och svart...)
Jag gillar också svart och orange och tycker inte att alla klockor med den kombinationen är deppiga, men det hänger väl på den orangea nyansen kanske. Jag ska inte avfärda den helt innan videos dyker upp.

En annan sak jag kan tycka mismatchar lite är index med polerad ring men ingen metall i visarna. Det är väl lite ovanligt, även om just Squale har gjort det förr?

Fanta Black Orange, Kuwahara BMX med en Rosa Pantern-gummifigur fastlindad på styret, Monchichi-docka i Salomonryggan och en X15 glass i truten. 1983. No? Du får blanda Coca-Cola och Fanta apelsin då och se om det händer något i minnesbanken.
 

Fin! Hur hittade du den? Går min in på märken och väljer Squale får jag upp detta, är det samma?

 
Fin! Hur hittade du den? Går min in på märken och väljer Squale får jag upp detta, är det samma?

Hittade en tråd på Uhrforum; https://uhrforum.de/threads/neue-uh...amen-entstehen-lassen-squale-1521-ucb.572897/

Har frågat Tom på Chronofactum om när den går live och hur man bokar nummer.

Egentligen är jag lite allergisk mot Limited Editions men kan tänka mig göra undantag :)
 

Bokat ett nummer :)

Obs - man måste vara medlem på Uhrforum.

Den är riktigt fin. Jag lekte ett tag med tanken på att köpa en "secret" när den nya länken kom. De två tror jag skulle bli en perfekt matching. En lite lyxigare 1521.
 
Den är riktigt fin. Jag lekte ett tag med tanken på att köpa en "secret" när den nya länken kom. De två tror jag skulle bli en perfekt matching. En lite lyxigare 1521.
Mm lite osäker på vad jag tycker. Kul med C1 istf 3H märkningen - lyspastan de använder är just C1.
Fick precis lära mig varför de kallas bund bezels av den gode @Smooth Operator , se nedan. Alltid finns det ngt att lära sig.

 
Mm lite osäker på vad jag tycker. Kul med C1 istf 3H märkningen - lyspastan de använder är just C1.
Fick precis lära mig varför de kallas bund bezels av den gode @Smooth Operator , se nedan. Alltid finns det ngt att lära sig.


The "secret 1521” är dock ngt annat än Bund:en på din bild. Det är en lite dressigare/elegantare variant av 1521. Finns i svart och blå.

Så här ser de ut.

IMG_0310.jpeg

IMG_0311.jpeg
 
Jag gillar också svart och orange och tycker inte att alla klockor med den kombinationen är deppiga, men det hänger väl på den orangea nyansen kanske. Jag ska inte avfärda den helt innan videos dyker upp.

En annan sak jag kan tycka mismatchar lite är index med polerad ring men ingen metall i visarna. Det är väl lite ovanligt, även om just Squale har gjort det förr?

Fanta Black Orange, Kuwahara BMX med en Rosa Pantern-gummifigur fastlindad på styret, Monchichi-docka i Salomonryggan och en X15 glass i truten. 1983. No? Du får blanda Coca-Cola och Fanta apelsin då och se om det händer något i minnesbanken.
Aha!
Salomon rygga: Check.
BMX: Check.
Rosa pantern: Check.
Monchichi: Check.
Men det var några år senare, född 79 😀

Projekt för helgen: blanda Coca-Cola med Fanta 😆
 
Senast ändrad:
Gillar inte helt standardalternativen (svart/ljusblått) som finns som strap till min nya Palombari Comsubin, vad hade ni använt?
 

Bilagor

  • Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    278.6 KB · Visningar: 4
  • Untitled2.jpg
    Untitled2.jpg
    317.1 KB · Visningar: 5
  • Untitled3.jpg
    Untitled3.jpg
    342.3 KB · Visningar: 4
Tillbaka
Topp