• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Mmmm....
IMG_20181209_205643_7.jpg
Helt rätt! Så jäkla grym tavla på den där också! :woot:

Kollade precis på en video som Long Island Watch hade lagt upp på Youtube där han visar upp en Squale 1545 20 Atmos Militaire Ceramic/Sapphire. Det som är lite konstigt är att den inte ser likadan ut som den version som Gnomon säljer och som ligger till salu här på K&S. Det är ganska mycket som skiljer; ram runt datumfönstret, längre minutmarkeringar och minde lumpluppar med en vit kant runt. Är det någon som har koll på om någon av dem är en specialversion eller är den som Long Island Watch har en ny version?

Från Youtube och Long Island Watch
LIWSM.JPG

Från Gnomon:
GNSM.JPG

Kollade precis på en video som Long Island Watch hade lagt upp på Youtube där han visar upp en Squale 1545 20 Atmos Militaire Ceramic/Sapphire. Det som är lite konstigt är att den inte ser likadan ut som den version som Gnomon säljer och som ligger till salu här på K&S. Det är ganska mycket som skiljer; ram runt datumfönstret, längre minutmarkeringar och minde lumpluppar med en vit kant runt. Är det någon som har koll på om någon av dem är en specialversion eller är den som Long Island Watch har en ny version?

LIWSM.JPG

Från Gnomon:
GNSM.JPG
Gnomons ser ut som ett maxicase. Det är inte det som skiljer då?

I det här fallet fetare index. Men Maxicase är en Rolexgrej och ja, 1545 inspireras lätt av vissa modeller där.
Nu förstår jag inte alls vad du menar, inte ens lite lik en Rolex... :rolleyes: Jag tycker att det ser ut som att indexen är ungefär lika stora men att hela är fyllt med lume på Gnomons version medans det bara är en plupp i mitten på den från Long Island Watch.

LIWSM.JPG

Från Gnomon:
GNSM.JPG
Citerar mig själv här då jag fick svar från Mark på Long Island Watch. Den versionen de har är tydligen en egen så det är därför den skiljer sig.

Tillbaka
Topp