Helt rätt! Så jäkla grym tavla på den där också!Mmmm....
![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Helt rätt! Så jäkla grym tavla på den där också!Mmmm....
![]()
Nä (som tur är), den är repfri. Nåt optiskt fenomen.Är det repor?![]()
Puh. Väldigt sugen på en sån. Nöjd och glad?Nä (som tur är), den är repfri. Nåt optiskt fenomen.![]()
Ja, mycketPuh. Väldigt sugen på en sån. Nöjd och glad?
Gnomons ser ut som ett maxicase. Det är inte det som skiljer då?Kollade precis på en video som Long Island Watch hade lagt upp på Youtube där han visar upp en Squale 1545 20 Atmos Militaire Ceramic/Sapphire. Det som är lite konstigt är att den inte ser likadan ut som den version som Gnomon säljer och som ligger till salu här på K&S. Det är ganska mycket som skiljer; ram runt datumfönstret, längre minutmarkeringar och minde lumpluppar med en vit kant runt. Är det någon som har koll på om någon av dem är en specialversion eller är den som Long Island Watch har en ny version?
Från Youtube och Long Island Watch
![]()
Från Gnomon:
![]()
Nu får jag kanske skämmas lite men vad definierar ett maxicase?Gnomons ser ut som ett maxicase. Det är inte det som skiljer då?
I det här fallet fetare index. Men Maxicase är en Rolexgrej och ja, 1545 inspireras lätt av vissa modeller där.Nu får jag kanske skämmas lite men vad definierar ett maxicase?Båda är i alla fall 40mm i diameter, 13,5mm tjocka och har 20mm mellan bandhornen.
Nu förstår jag inte alls vad du menar, inte ens lite lik en Rolex...I det här fallet fetare index. Men Maxicase är en Rolexgrej och ja, 1545 inspireras lätt av vissa modeller där.
Fantastiskt bra! Jag vill ha en Tropic! Är det 20 eller 22mm på bandet?Testar Erikas MN-strap på Tropicen. Tycker att det funkar riktigt bra.
![]()
![]()
Köp en, bästa på länge!Fantastiskt bra! Jag vill ha en Tropic! Är det 20 eller 22mm på bandet?
Gottegris! Vill du berätta vad det blev eller vi får snällt vänta på paketöppning?Gjorde nyss en beställning på Gnomon.
Dags o göra plats för Squale i klocklådan
Roligare med paketöppning såhär kring julGottegris! Vill du berätta vad det blev eller vi får snällt vänta på paketöppning?![]()
Jag håller med!Roligare med paketöppning såhär kring jul
Har velat otroligt mycket mellan två modeller, så idag slog jag äntligen till. Hoppas DHL hinner leverera i veckan iaf.
Grön GMT! You heard it here first!Roligare med paketöppning såhär kring jul
Har velat otroligt mycket mellan två modeller, så idag slog jag äntligen till. Hoppas DHL hinner leverera i veckan iaf.
Citerar mig själv här då jag fick svar från Mark på Long Island Watch. Den versionen de har är tydligen en egen så det är därför den skiljer sig.Kollade precis på en video som Long Island Watch hade lagt upp på Youtube där han visar upp en Squale 1545 20 Atmos Militaire Ceramic/Sapphire. Det som är lite konstigt är att den inte ser likadan ut som den version som Gnomon säljer och som ligger till salu här på K&S. Det är ganska mycket som skiljer; ram runt datumfönstret, längre minutmarkeringar och minde lumpluppar med en vit kant runt. Är det någon som har koll på om någon av dem är en specialversion eller är den som Long Island Watch har en ny version?
Från Youtube och Long Island Watch
![]()
Från Gnomon:
![]()
snyggt!Testar Erikas MN-strap på Tropicen. Tycker att det funkar riktigt bra.
![]()
![]()
Den gör sig riktigt bra på det bandet alltså!Sunshine! Bara att passa på att njuta.
![]()
Ja, jag tycker att det känns helt rätt. Så sjukt bekvämt också.Den gör sig riktigt bra på det bandet alltså!![]()
Stenhård klocka! Grattis till ett oerhört kompetent köp!Gästar tråden med senaste förvärvet här på KS. Bild från igår...grymt nöjd
![]()
![]()
Tjusigt, grattis.Gästar tråden med senaste förvärvet här på KS. Bild från igår...grymt nöjd
![]()
![]()
Sneglade också på den där, riktigt trevlig.Gästar tråden med senaste förvärvet här på KS. Bild från igår...grymt nöjd
![]()
![]()
Grymt! Den där är riktigt coolGästar tråden med senaste förvärvet här på KS. Bild från igår...grymt nöjd
![]()
![]()
Är det pespektivet som luras eller är 60 Atmosen så stor?Fick hem passaround-Squalen och knäppte en bild på den tillsammans med min GMT Tropic. Passar på att posta här också...
![]()