• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Strandhäng i värmen. Squalen fick även åka lite ring i havet.
20180718_124211.jpg
Den versionen är så snygg! Gillar den mycket mer än den vanliga. Säg till om du blir sugen på att släppa den... :happyhappy:

Fick min allra första mekaniska klocka idag, efter mycket research så fick det bli den här! Otroligt nöjd :)

Bilagor

• IMG_20180718_140555.jpg
    IMG_20180718_140555.jpg
    105.5 KB · Visningar: 3
  • IMG_20180718_140623.jpg
    IMG_20180718_140623.jpg
    107.4 KB · Visningar: 4
  • IMG_20180718_141016.jpg
    IMG_20180718_141016.jpg
    107.7 KB · Visningar: 1
  • IMG_20180718_141019.jpg
    IMG_20180718_141019.jpg
    118.4 KB · Visningar: 2
Mja, är även svag för grått på Blå'ingen. Har än så länge hittat två kandidater:

Phoenix Urban
mod-urban-main.jpg

& grått canvas-nato från watchstrapsOn (tänker att detta kan vara skitsnyggt om man ruffar upp det en aning?!)
1491951592319_20mm28cmgrey.jpg
Båda lär funka fint utseendemässigt. Phoenix är riktigt tunna vet jag och det andra där verkar ganska tjockt.

Båda lär funka fint utseendemässigt. Phoenix är riktigt tunna vet jag och det andra där verkar ganska tjockt.
Mjo, tunnt är att föredra i mitt tycke.. Klippte av flärpen på undersidan av ett annat nato och det gjorde stor skillnad, tänker att det går att ordna med canvaset. Jaja, nu drömmer jag lite bara.. :)

Mjo, tunnt är att föredra i mitt tycke.. Klippte av flärpen på undersidan av ett annat nato och det gjorde stor skillnad, tänker att det går att ordna med canvaset. Jaja, nu drömmer jag lite bara.. :)
Jo det går ju. Jag föredrog det tidigare men numera tycker jag det ser så naket ut utan öglan som försvinner så kör dom oklippta

Fråga, jag har ingen erfarenhet av varken Squale el Sinn, är sjukt sugen på både en Squale 2002 OCH en Sinn UX....priserna är ca halva nypriset på Squale'n och ca 4000 billigare än nypriset på Sinn'en...hur faen ska man göra??? :confused::confused:o_Oo_O

Obs, det är seriöst, så inga dumma kommentarer tack! :D:eek::squale: vs :sinn:

Fråga, jag har ingen erfarenhet av varken Squale el Sinn, är sjukt sugen på både en Squale 2002 OCH en Sinn UX....priserna är ca halva nypriset på Squale'n och ca 4000 billigare än nypriset på Sinn'en...hur faen ska man göra??? :confused::confused:o_Oo_O

Du har ju skrivit att du är sugen på både ena OCH andra. Så då är det väl bara köpa båda :)

Hade det stått ELLER hade det varit lite svårare men inte mkt. Sinn!

Squale är tropiskt och alldeles underbart.
Sinn är tyskt och alldeles ingenjörsmässigt genomtänkt.

Så... vill du ha skoj på allvar eller är du för seriös? ;)

Disclaimer: Jag vill ha en Sinn men har redan en Squale :p

Tillbaka
Topp