• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Norp

Rolex
2-Faktor
Tack för input.

Jag väntar svar från Zackrissons. Hur brukar deras leveranstid vara?

Jag såg att gnomon har meshlänk i lager, men det kanske är den borstade då?

https://www.gnomonwatches.com/colle...ducts/squale-50-atmos-milanaise-bracelet-20mm
Maila tiill [email protected] om du inte gjort det för att troligen få snabbare svar och kanske få reda på leveranstid då det hänt något som han skrivit några sidor bak i tråden. Lagersaldot hos @Zackrissonsur.se speglar Squales lager tror jag.

Den på Gnomon verkar vara borstad "Extra thick wire, satin brushed" :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Tack för input.

Jag väntar svar från Zackrissons. Hur brukar deras leveranstid vara?

Jag såg att gnomon har meshlänk i lager, men det kanske är den borstade då?

https://www.gnomonwatches.com/colle...ducts/squale-50-atmos-milanaise-bracelet-20mm
Står Satin Brushed så det är den borstade. Jag har den polerade men har inte testat den på min full lume. Kan montera den och ta lite bilder om det finns intresse. :) För övrigt så är det sannolikt Geckota som tillverkar Squales mesh. Jag har haft båda och de är identiska men jag vet inte om de säljs längre för jag hittar inte den modellen på Watchgecko. :confused:
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Maila tiill [email protected] om du inte gjort det för att troligen få snabbare svar och kanske få reda på leveranstid då det hänt något som han skrivit några sidor bak i tråden. Lagersaldot hos @Zackrissonsur.se speglar Squales lager tror jag.

Den på Gnomon verkar vara borstad "Extra thick wire, satin brushed" :)
Mailade honom på den adressen igår, får se när han orkar svara :)
Står Satin Brushed så det är den borstade. Jag har den polerade men har inte testat den på min full lume. Kan montera den och ta lite bilder om det finns intresse. :) För övrigt så är det sannolikt Geckota som tillverkar Squales mesh. Jag har haft båda och de är identiska men jag vet inte om de säljs längre för jag hittar inte den modellen på Watchgecko. :confused:

Ja, alltså om du orkar och vill så vore det väldigt uppskattat :) jag tror jag har någon enklare polerad mesh liggande som kan funka tillsvidare.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Italienaren verkar iallafall engagerad av att jag får paketet :)
9B5E72E8-9EB2-444D-B60F-E945296329BC.png
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Ja och DHL. Men nu ville han skicka med Italienska Posten. Jag tyckte det var okej för att de alltid funkat bra för mig innan. Men nu tar det lite längre tid än jag vill. Hoppas den dyker upp någon gång under veckan :)
Förstår det. Det är bara jag som är sinnessjukt dålig på att vänta, så undviker vanlig (internationelt) post så mycket det bara går :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor

TotteH

Patek
2-Faktor
Jag testade ett likadant och tycker inte att det funkar. Alldeles för fint! :stop: Jag körde på ett grovt shark mesh ett tag och det funkar fint. :)
Ja jag känner samma lika. Var lite typiskt med för det var 3st i paketet jag köpte. 1st 18mm, 1st 19mm och 1st 20mm. Både 18 och 20 var i det grövre formatet likt Squales original. Jaja, bara till att sälja vidare då :hilarious:
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ja jag känner samma lika. Var lite typiskt med för det var 3st i paketet jag köpte. 1st 18mm, 1st 19mm och 1st 20mm. Både 18 och 20 var i det grövre formatet likt Squales original. Jaja, bara till att sälja vidare då :hilarious:
Typiskt! :( Väldigt trevliga mesh för övrigt men inte till den typen av klocka. :) Lär inte bli så svåra att bli av med skulle jag tro.
 
Topp