• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Oavsett vad så är den ascool ;)
image.jpg
Helt fantastisk! :happyhappy:
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Det får vi fråga @MaBr ;)
Gummit som sitter på denna är inte jättebra. Det är okej men lite hårt. Letar efter ett annat bra 18mm gummiband.
Uppfattat! Haha, ja han är ju vår guru här i tråden :D

Vet ju att Squale levererar klockor med liknande band på deras ”nya” kvartsare. Dessvärre verkar de inte sälja dem som tillbehör... Tror dock att bonetto cinturini gör de nya banden! Finns på Holbens för 30$ :nailbiting:
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Uppfattat! Haha, ja han är ju vår guru här i tråden :D

Vet ju att Squale levererar klockor med liknande band på deras ”nya” kvartsare. Dessvärre verkar de inte sälja dem som tillbehör... Tror dock att bonetto cinturini gör de nya banden! Finns på Holbens för 30$ :nailbiting:
Bonetto cinturini gör en jäkla massa band till Squale verkar det som, så det kan mycket väl vara det. För 30 USD dock känns det inte riktigt värt det.
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Bonetto cinturini gör en jäkla massa band till Squale verkar det som, så det kan mycket väl vara det. För 30 USD dock känns det inte riktigt värt det.
Precis, känner det också... Vore ju däremot kul att ha ett liknande band likt det som sitter på! Jakten fortsätter :cool:

edit: Oj, inlägg nr 2000! Firar med att lägga in en gammal bild på en saknad kamrat :pirate:
626B349F-54AE-4982-8F4E-777286DEC657.jpeg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Det får vi fråga @MaBr ;)
Gummit som sitter på denna är inte jättebra. Det är okej men lite hårt. Letar efter ett annat bra 18mm gummiband.

Uppfattat! Haha, ja han är ju vår guru här i tråden :D

Vet ju att Squale levererar klockor med liknande band på deras ”nya” kvartsare. Dessvärre verkar de inte sälja dem som tillbehör... Tror dock att bonetto cinturini gör de nya banden! Finns på Holbens för 30$ :nailbiting:
Det är Squale original men jag tycker inte heller att de är något vidare. Köper man ett nytt så är det dock väldigt mjuka och sköna, har några såna i 20mm och de är kanon. Jag kör vanligt vintage Tropic på min, det är också riktigt bra. :)
PSX_20200723_205143.jpg

PSX_20200702_095155.jpg
 

Zackrissonsur.se

Cartier
Professional Dealer
Just det @Zackrissonsur.se, om du besöker dem så får du pusha för att de börjar sälja merch också. Jag vill ha klocklådor, travel case, fickknivar, t-shirts, stickers, posters, whatever! Lyckad du dessutom lägga vantarna på något sånt när du är där och du inte vill ha det själv så vet du var jag finns. ;)
Självklart, hör av mig. Just nu har de stängt för semester men under hösten kommer jag åka dit:)
 
Topp