• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

v0n

Patek
2-Faktor
20210122_124318.jpg
"Samarbetar med agenturen"? Fattar ingenting av det där meddelandet men någon får gärna förklara hehe
 

v0n

Patek
2-Faktor
Kul att någon tog över stafettpinnen. Är det bara jag som är bortskämd med priserna hos Gripenbro eller har Matic blivit galet dyr? Jag betalade 9200kr för min när jag köpte den för två år sen och det var ordinarie pris. 🤔
Nja, om du kollar Squales sida så är dom inte så mycket dyrare, men det är klart att priserna gått upp lite på två år men inget häpnadsväckande imo.
Ingen aning om var Kalle Anka sajten fått sina "ordinarie priser" från...kanske från "agenturen" vem det nu är? 😆
 

addel

Omega
2-Faktor
Sjukt hur ett märke som man bara scrollat förbi förut nu blivit galet intressant. Gillar verkligen modellerna med orange visare.

Ingen som tröttnat på sin Squale micro som gjordes åt KS? PMa isåfall:)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Nja, om du kollar Squales sida så är dom inte så mycket dyrare, men det är klart att priserna gått upp lite på två år men inget häpnadsväckande imo.
Ingen aning om var Kalle Anka sajten fått sina "ordinarie priser" från...kanske från "agenturen" vem det nu är? 😆
Tur att jag redan har en i alla fall. 😁 Verkar ju lite lattjo men de kanske inte är så bra på att uttrycka sig bara. Låter ju lite märkligt dock... 😬
 

danielg

Omega
Tjena! Jag har fått ett sug på att köpa in en two-tome Squale 1545-058. Funderat på att slänga upp en köpes annons eller köpa en ny direkt från någon handlare. Dock har jag svårt att hitta vart man kan köpa den. Har någon av er någon aning?

Tack på förhand!
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Tjena! Jag har fått ett sug på att köpa in en two-tome Squale 1545-058. Funderat på att slänga upp en köpes annons eller köpa en ny direkt från någon handlare. Dock har jag svårt att hitta vart man kan köpa den. Har någon av er någon aning?

Tack på förhand!

Zachrisson hade dessa tidigare för 2.3tkr (med rabatt). Har själv letat efter en sådan men verkar inte längre säljas av ADs i Europa.
 

v0n

Patek
2-Faktor
Tjena! Jag har fått ett sug på att köpa in en two-tome Squale 1545-058. Funderat på att slänga upp en köpes annons eller köpa en ny direkt från någon handlare. Dock har jag svårt att hitta vart man kan köpa den. Har någon av er någon aning?

Tack på förhand!
Tja, ångrar lite att jag gjorde mig av min. Modellen är numera ute ur sortimentet då Squale bestämde sig för att satsa nytt och fräscht så det är andrahandsmarknaden som gäller. Tycker dock icke man skall betala mer än 2k ish då det faktiskt är en ganska usel klocka...men stenkool såklart 😎
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Tja, ångrar lite att jag gjorde mig av min. Modellen är numera ute ur sortimentet då Squale bestämde sig för att satsa nytt och fräscht så det är andrahandsmarknaden som gäller. Tycker dock icke man skall betala mer än 2k ish då det faktiskt är en ganska usel klocka...men stenkool såklart 😎

Håller med dig, såg att en gick för 3 tkr nyligen på k&s vilket känns i överkant för vad man får 😅
 

v0n

Patek
2-Faktor
Har en nära vän som bor nära butiken som nog skulle kunna svänga förbi, men vad är det vi är skeptiska till bara så jag förstår? Om dom har Squale hemma eller inte?
Kanske bara är jag. Dels tror jag inte det finns en enda Squale i butik, misstänker dessutom att det inte finns något officiellt band med Squale överhuvudtaget.
Kolla svaret @Norpanjr bifogade häromveckan, tycker inte det verkar ett dugg seriöst då det inte ens finns en "agentur" i Sverige.
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Kanske bara är jag. Dels tror jag inte det finns en enda Squale i butik, misstänker dessutom att det inte finns något officiellt band med Squale överhuvudtaget.
Kolla svaret @Norpanjr bifogade häromveckan, tycker inte det verkar ett dugg seriöst då det inte ens finns en "agentur" i Sverige.
Jag hör om han kan gå förbi och be o få klämma på en Squale. 👍🏼
 

hiro

Cartier
Kanske bara är jag. Dels tror jag inte det finns en enda Squale i butik, misstänker dessutom att det inte finns något officiellt band med Squale överhuvudtaget.
Kolla svaret @Norpanjr bifogade häromveckan, tycker inte det verkar ett dugg seriöst då det inte ens finns en "agentur" i Sverige.
Butiken finns ju i alla fall inte listad här, men det kan ju också bara vara en försenad uppdatering: https://www.squale.ch/en/store_locator
 

Norp

Rolex
2-Faktor
Kanske bara är jag. Dels tror jag inte det finns en enda Squale i butik, misstänker dessutom att det inte finns något officiellt band med Squale överhuvudtaget.
Kolla svaret @Norpanjr bifogade häromveckan, tycker inte det verkar ett dugg seriöst då det inte ens finns en "agentur" i Sverige.
Jag frågade vilken "agentur" dom samarbetar med så återkommer när jag fått svar :nailbiting:
 

DrDre

Patek
Ställer mig fortfarande skeptisk tills motsatsen bevisats, luktar fisk.
Finns det verkligen ingen i Jönköpings-trakten som har möjlighet att segla förbi?
Jag tror att jag läste om ngn som köpt Seiko Cptn Willard från dem, så butiken är nog ok. Om de sedan har allt hemma eller om man kan få vänta ett tag är nog lite mer tveksamt.
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Japp, vi får se. Jag vill ju helst ha fel bara så jag inte missuppfattas. Trist om någon blir bluffad...
Den lokala mulvaden låg i feber så blir nog inget besök denna veckan. Har försökt ringa dom ca 5ggr men ingen som svarar. Tänkte fråga om dom har någon (klocka) inne som man kan komma förbi och klämma på. Har någon mailat Squale och bett dom bekräfta att denna butik är AD?
 
Topp