• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tropic band på Omega forums

Tycker inte mitt egna luktar så farligt illa . Lite åt vanilj hållet . Monterade mitt på en gammal f300 "dykare"
DSC04973.JPG

Men vafan @eriksson850 ! Sluta förgripa dig på den fina Seikon!!! Du får ju nästan @jabla och @Mekmek att verka normala.

Tack @rogart-63 för banden! Snabbt å bra styrt! Har velat ha svart sporttropic 20mm länge till min Autavia men inte fått tummen ur. Bild kommer inom ett par månader...
Jasså, du gillade inte kombinationen med 6309´an på grönt gummi? :D

Jag sa ju det i januari, litar du inte på mig?!? Är det sen SKX-gate?

Btw! Har @rogart-63 kuppat och mass-stjärtat halva ks via ett tropic-sportutskick eller varför tvättar ni banden? Mitt luktar wunderbaum-vanilj :)
Nej det är enbart för att jag sätter tilltro till @yonsson när det kommer till seiko och han var misstänksam. :)

Mitt band luktar inte heller något speciellt, svag doft av gummi.

Nej det är enbart för att jag sätter tilltro till @yonsson när det kommer till seiko och han var misstänksam. :)

Det är de andras band som är stjärtade :)

Jag har inte alltid rätt men jag har alltid hävdat och kommer troligtvis alltid fortsätta hävda att den tavlan inte är OK. Är den OK så är det två VÄLDIGT ovanliga saker som infallit på samma klocka.
1: missfärgningen.
2: snedplacerad lyspasta.

Som sagt jag har noll koll. Hur vanlig är sådan snedapplacering av lume? Att visarna fått lite färg känns väl inte helt orimligt med tanke på att klockan snart är 40 år gammal?

Som sagt jag har noll koll. Hur vanlig är sådan snedapplacering av lume? Att visarna fått lite färg känns väl inte helt orimligt med tanke på att klockan snart är 40 år gammal?
Försök hitta en annan SEIKO från sent 70/tidigt 80-tal med den färgen på lyspastan alternativt den snedappliceringen. Gångra därefter dessa sannolikheter med varandra så hamnar du ganska nära noll.

Försök hitta en annan SEIKO från sent 70/tidigt 80-tal med den färgen på lyspastan alternativt den snedappliceringen. Gångra därefter dessa sannolikheter med varandra så hamnar du ganska nära noll.
Jag har dock studerat tavlan lite närmare för att försöka se vanliga tells. Ingenting tyder på att tavlan skulle vara aftermarket runt datumet (med sluttande väggar vid hålet) eller på texten på tavlan.

Kan det vara så att lumen är snedapplicerad från fabrik och att någon förbättrat på patinan lite?

Jag har dock studerat tavlan lite närmare för att försöka se vanliga tells. Ingenting tyder på att tavlan skulle vara aftermarket runt datumet (med sluttande väggar vid hålet) eller på texten på tavlan.

Kan det vara så att lumen är snedapplicerad från fabrik och att någon förbättrat på patinan lite?
Relume eller original skulle jag säga. Kombinationen är det som gör mig misstänksam.

Färgen kan väl bli lite hursomhelst?
IMG_4209.JPG
Inte hur som helst, inom en viss färgskiftning skulle jag säga. Det som talar för att @eriksson850 s är kosher är att visarna bara blivit liiite gråa.
Edit: Och att visare och tavla inte är AM.

Relume eller original skulle jag säga. Kombinationen är det som gör mig misstänksam.

Inte hur som helst, inom en viss färgskiftningar skulle jag säga. Det som talar för att @eriksson850 s är kosher är att visarna bara blivit liiite gråa.

Någon gång ska jag serva den där klockan. Då ska jag passa på att ta makrobilder av alla vinklar och vrår. :)

Inte hur som helst, inom en viss färgskiftningar skulle jag säga. Det som talar för att @eriksson850 s är kosher är att visarna bara blivit liiite gråa.
Vi, Jag (dipl.Seikomästareåscheekarmunk) och några andra @Grafton @Weasel har sett den och jämfört dels ett par andra bredvid under mögel-gtg och färgmässigt så var det likt andra.

Tillbaka
Topp