• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tropic band på Omega forums

DrDre

Patek
Tack för att du tar tag i det. Jag tycker att du ska begära, eller snarare att vi intresserade betalar i förskott. Ytterst rimligt.
 

Jooiie

Omega
Utan att ha räknat så håller jag med. Släng iväg ett inlägg/PM när pengarna skall in så fixar jag det.
Tusen tack, kämpe!
 

Knekten_

Omega
Kamrater! Det är betalt nu och inväntar bara svar. Alla skötte betalningarna fint och förhoppningsvis kan jag skicka iväg paket i nästa vecka. @DrDre @MacRulez4ever @Jooiie @rogart-63
MVH
klocksnack.PNG
 

Sveparn

Panerai
2-Faktor
Har försökt sätta på ett sådant här band på min GMT master men bandstiften tycks vara för tjocka och går inte igenom gummit. Har någon tips på till exempel andra bandstift som fungerar eller någon annan lösning?
 

rogart-63

Patek
Har försökt sätta på ett sådant här band på min GMT master men bandstiften tycks vara för tjocka och går inte igenom gummit. Har någon tips på till exempel andra bandstift som fungerar eller någon annan lösning?
Fett brukar funka bra. Tycker ändå dessa hål är rätt stora men Rolex pinnarna är väl typ 2 mm . Annars finns det smalare bandstift som funkar.
 

Jooiie

Omega
Förväntade mig det så jag virade in banden i bubbelplast istället för zipåsarna som kom med. Men fan, behöver du någon hjälp från min sida för att ordna kompensation från posten? Om det ens är möjligt..
Tackar för erbjudandet men tror inte det är till någon hjälp. Fick det väldigt tydligt förklarat för mig att Postnord inte tar något ansvar då försändelsen skickades utan försäkring etc etc. Dyker det inte upp vid efterlysning på terminalerna så tyckte de att jag skulle kontakta avsändaren.
 

Knekten_

Omega
Tackar för erbjudandet men tror inte det är till någon hjälp. Fick det väldigt tydligt förklarat för mig att Postnord inte tar något ansvar då försändelsen skickades utan försäkring etc etc. Dyker det inte upp vid efterlysning på terminalerna så tyckte de att jag skulle kontakta avsändaren.

Ok!
Det är något olycksdrabbat med dem här banden. Var hemma hos mina föräldrar för att hämta paketet och lämnade min klocka på mitt gamla skrivbord. Klockan saknade ena springbar och morsan var igång med sin städning och lyckades slänga klockan i sophusets pappersåtervinning med mina papper som låg liggandes på skrivbordet. Jag Letade frenetiskt efter den eftersom hon var säker på att hon inte slängt den. Dagen efter kom hon iförd plasthandskar och min klocka. Sopgubbarna hade redan tömt men den lyckades stanna kvar på bottnen dock med en avslagen lumepip. Japp, bild på det för att kompensera textmängden.
IMG_20160421_145747.jpg
 
Senast ändrad:
Bump!
Någon som är sugen på en ny beställning?

ps. Förlåt på förhand, är medveten om att det är lite av en hädelse att bära tropic under vinterhalvåret, men det kan inte hjälpas för att det är på tok för läckert!
 
Topp