• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tropictråden!

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Kul (och ekonomiskt smart tror jag) initiativ. Som @Aurum säger så är det konstigt att de inte har originalformen.

Även konstigt att man väljer att lansera en sida utan att ha en fungerande webshop? Skulle även gärna sett sport och star i sortimentet plus andra storlekar än 20 och 22mm. Största målgruppen lär vara vintageentusiaster som vill ha ett vettigt band till sin vintageklocka, då hade det varit bra med 18 + 19mm också.

Synchron stod det som ägare, vet att de ägde och sålde Cyma, Doxa, Gruen och Ernest Borell på 70-talet.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kul (och ekonomiskt smart tror jag) initiativ. Som @Aurum säger så är det konstigt att de inte har originalformen.

Även konstigt att man väljer att lansera en sida utan att ha en fungerande webshop? Skulle även gärna sett sport och star i sortimentet plus andra storlekar än 20 och 22mm. Största målgruppen lär vara vintageentusiaster som vill ha ett vettigt band till sin vintageklocka, då hade det varit bra med 18 + 19mm också.

Synchron stod det som ägare, vet att de ägde och sålde Cyma, Doxa, Gruen och Ernest Borell på 70-talet.
Fungerar inte Aquadive-webshopen hos dig?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Den var sjukt långsam.
Fick ett felmeddelande om att sidan inte fanns...

Ett till problem, varför har de inte den gamla karaktäristiska designen på spännet? En ganska stor del av DNA't för tropic enligt mig.

IMG_20190803_013434.jpg
 

Fadershan

Patek
Kul (och ekonomiskt smart tror jag) initiativ. Som @Aurum säger så är det konstigt att de inte har originalformen.

Även konstigt att man väljer att lansera en sida utan att ha en fungerande webshop? Skulle även gärna sett sport och star i sortimentet plus andra storlekar än 20 och 22mm. Största målgruppen lär vara vintageentusiaster som vill ha ett vettigt band till sin vintageklocka, då hade det varit bra med 18 + 19mm också.

Synchron stod det som ägare, vet att de ägde och sålde Cyma, Doxa, Gruen och Ernest Borell på 70-talet.
What herr Eriksson said!
 

Teletomte

Rolex
2-Faktor
Ok om man kan visa att man mer eller mindre exakt replikerar en orginalprodukt som är dyr på vintagemarknaden. Men om man bara gör ytterligare en i raden av många "Tropic-style" på marknaden och suger i på priset för att man köpt ett gammalt varumärke och replikerar deras förpackning.....
Precis. Hade varit lite annorlunda om man behållt originalform och mått, samt utseende på spännet.
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
TROPIC-Straps-15.jpg
TROPIC-Straps-14.jpg

Inte helt övertygad till att sitta på just vintageklockor :sorry: Skulle sitta bättre på mer moderna dykare
 
Topp