• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tropictråden!

Nevada

Cartier
2-Faktor
Ny på vintagedelen! På jakt efter ett 18 mm tropic sport. Har skummat igenom tråden, verkar som det är ebay som gäller, men har svårt att hitta något vettigt där. Ingen som har ett till salu eller har tips på säljare eller andra källor? Tacksam för tips
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Ny på vintagedelen! På jakt efter ett 18 mm tropic sport. Har skummat igenom tråden, verkar som det är ebay som gäller, men har svårt att hitta något vettigt där. Ingen som har ett till salu eller har tips på säljare eller andra källor? Tacksam för tips
Lägg ut en köp-annons så får du säkert napp snart :) Annars är Ebay bra.
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Ny på vintagedelen! På jakt efter ett 18 mm tropic sport. Har skummat igenom tråden, verkar som det är ebay som gäller, men har svårt att hitta något vettigt där. Ingen som har ett till salu eller har tips på säljare eller andra källor? Tacksam för tips
Jag har ett fint 18mm Sport som du kan få köpa. Skickar dig ett PM :)
05B71165-30B1-413E-B7DF-57FA42DE134D.jpeg
555F4488-941D-48FC-8EFA-708068156829.jpeg
 

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
Jag har ett tropic som är riktigt stelt. Inte alls lika mjukt och fint som mina andra. Någon som har tips på om det går att mjuka upp på nåt sätt eller är det kört?
 

dagnydigger

Cartier
Jag har ett tropic som är riktigt stelt. Inte alls lika mjukt och fint som mina andra. Någon som har tips på om det går att mjuka upp på nåt sätt eller är det kört?
Om gummit är någorlunda likt det som man kan finna i vintage-golfgrepp, så akulle jag råda dig till att antingen inhandla glycerin eller petroleumvaselin och "dränka"/smörja med det. Låt ligga ett par dagar och torka sedan av med hushållspapper. Detta är vedertaget för vintage golfgrepp, där man vill återfå elasticitet och grepp. Har själv gjort detta på golfklubbor i ca 20 år.
Mvh
 

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
Om gummit är någorlunda likt det som man kan finna i vintage-golfgrepp, så akulle jag råda dig till att antingen inhandla glycerin eller petroleumvaselin och "dränka"/smörja med det. Låt ligga ett par dagar och torka sedan av med hushållspapper. Detta är vedertaget för vintage golfgrepp, där man vill återfå elasticitet och grepp. Har själv gjort detta på golfklubbor i ca 20 år.
Mvh
Intressant, får kolla på det. Tack för tipset!
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Tropic Star....
IMG_20190325_083157.jpg

Ja det var dåligt skämt men det skiter jag i :p

Gillar dessa band skarpt! Bara lite dumt att jag sällan använder dykare, och dessutom knappt äger några dykare.... Men man vet aldrig när man behöver ett gammalt gummiband :)

En fråga. Visst ska Tropic Star ha den där spännet? Känns lite EPA... Har ett extra av de andra (från mitt senaste "fynd" där bandet var trasigt.)
 
Topp