• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om militära klockor.....

Napoleon90

Breitling
Tjena, ja fick precis en tidig födelsedagspresent utav min mor. Det är min morfars gamla klocka han fick för tjänst i det militära, vet ej om klockan var med men han invigde Hälsingborgs hamn med en Alvis 6x6 amphibie vagn, har någon möjlighet att hitta foton på detta så kontakta gärna mig. Jag vill även fråga om ni har tips på någon som är vass på att serva gamla guld klockor, tack på förhand!
Nu till skönheten,

20151008_123628.jpg
20151008_123737.jpg
20151008_123826.jpg
20151008_182004.jpg

Jätte tacksam för hjälp :)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Tjena, ja fick precis en tidig födelsedagspresent utav min mor. Det är min morfars gamla klocka han fick för tjänst i det militära, vet ej om klockan var med men han invigde Hälsingborgs hamn med en Alvis 6x6 amphibie vagn, har någon möjlighet att hitta foton på detta så kontakta gärna mig. Jag vill även fråga om ni har tips på någon som är vass på att serva gamla guld klockor, tack på förhand!
Nu till skönheten,

20151008_123628.jpg
20151008_123737.jpg
20151008_123826.jpg
20151008_182004.jpg

Jätte tacksam för hjälp :)
Trevlig proveniens på denna ! Själv vill jag komma över en Laco, som Luftwaffe använde i sina dagar.
 

joh.jonsson

Panerai
Måste ju bara lägga upp denna.. Inte vintage, men hoppas den får vara med.
1439410143355-2116809828.jpg

Allas vår Sjöö Sandström UTC Skydiver som är med Svenska flygvapnet och flyger runt i JAS 39 Gripen. Har inte något av orginalbanden på just nu dock.
(ber om ursäkt om denna redan finns i tråden)

ursäkta OT.

Men! jag ser att du verkar ha tappat svart färg vid triangeln kl.12. Fan så tråkigt, samma har hänt min (imålat 2ggr av S&S men torkas av med trasa direkt igen...) så jag petade bort allt med tandpetare istället... =)
 
Kronmärkt BREITLING Kronograf ca 1972, troligt område Marinen Ubåt 70 talet, Tre kronor
Modell Long Playing
Cal Valjaux 7740
Märkt nr 40 på baksidan.
40 mm, stål, manuell, plexiglas, datum
Välkommen till samlingen!
Och ursäkta dagens bandval, var tvungen att prova matchningen mellan band och visare, och samtidigt lätta upp en mörk och regnig novemberfredag :)
Trevlig helg!
IMG_2655.jpg


IMG_2658.jpg

Med vänlig hälsning,
SjööSandström
 

Daytona96

Rolex
Kronmärkt BREITLING Kronograf ca 1972, troligt område Marinen Ubåt 70 talet, Tre kronor
Modell Long Playing
Cal Valjaux 7740
Märkt nr 40 på baksidan.
40 mm, stål, manuell, plexiglas, datum
Välkommen till samlingen!
Och ursäkta dagens bandval, var tvungen att prova matchningen mellan band och visare, och samtidigt lätta upp en mörk och regnig novemberfredag :)
Trevlig helg!
IMG_2655.jpg


IMG_2658.jpg

Med vänlig hälsning,
SjööSandström
Häftig!!:)
 

fsdfsdf

Omega
Attans - den här hade jag velat köpa!
Publicerades förra veckan på sajten Vesper CO för $3750, jag mailade dem dagen efter, men den var såld på ett kick.
http://www.vesperco.com/whatsnew/2015/7/13/lemania-tg195-swedish-military
Priser var högt jämfört med andra exemplar jag sett på nätet (närmare 33k sek) men den här sajten brukar ofta kunna ta ut premium, samt skicket verkade riktigt fint.
Vad säger ni om den? (fler bilder på sajten - denna nedan är snodd därifrån).
Nästa gång!

DSCF4911.JPG
 
Topp