Vet inte om någon tagit upp det men jag anser att spännet på länken har ett extremt irriterande konstruktionsfel vilket är en nagel i ögat för mig som annars gillar min skarpt.
Första länken på spännet på klockan6sidan kan inte vikas mycket alls då det tar i spännet och således måste spännet placeras såpass långt ifrån klockan 6 så att andra länken sett från spännet viker runt handleden, detta gör att spännet sticker ut på klockan 12 sidan.
Har man smala handleder så har man dessutom ganska liten justermån för vart spännet kan hamna för att klockan skall sitta perfekt, detta gör att jag får välja mellan.
1. Ha en borttagningsbar länk på klockan 6 sidan och då hamnar klockan alltid mot klockan12sidan för att spännet stoppar på andra sidan.
2. Ingen länk på klockan 6 sidan och då blir det en konstig loop för armbandet kan inte följa handleden eftersom länken inte kan vikas i första leden.
På storebror Rolex oyster går det utmärkt att vika första länken 90 grader samt det finns halvlänkar, samma gäller även min North Flag.