• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Blackbay 36

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Det är väldigt mjukt så drar man lite i det så går det hela vägen mellan luggarna, men det har en förmåga att krympa ca 1mm. Funkar bättre om man skipar dem insydda hålen för springbars och sätter på det som ett mer klassiskt Nato något jag lärde mig efter att dem där bilderna togs:)
Aha jag förstår! Har bara klämt på en BB36 fast på läder förut.
Om du sätter klassiskt nato får du tänka på storleken om jag inte missminner mig så är bandbredden udda (19 eller 21)?
 

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
IMG_20180615_140508-01.jpeg
IMG_20180615_073556-01.jpeg
IMG_20180615_140713-01.jpeg
IMG_20180614_235103-01.jpeg
Riktigt läckert!
Blir lite grinig att dom slutat att skicka med dessa, får jaga rätt på ett:)
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Ja, det var mest ”badklocka” jag reagerade på :) Jag har en Hamilton Khaki Field med en WR på 100m men inte vågat hoppa i vattnet med den än även om jag verkligen känner suget för att göra det haha:)
Inga som helst problem att bada eller för den delen dyka med en klocka som har 100m wr. Finns flera dykarklockor som har just 100m wr.
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Ja, det var mest ”badklocka” jag reagerade på :) Jag har en Hamilton Khaki Field med en WR på 100m men inte vågat hoppa i vattnet med den än även om jag verkligen känner suget för att göra det haha:)
Som sagt, inga problem. Jag har badat med Speedy (hesalit) utan problem.
 

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Tänkte höra med er som plockade ut era när de släpptes eller har köpt en som släpptes då, hur mår dem och hur ser serviceintervallen ut på detta verk?
BF52CA58-F248-4072-9EC2-13C9494313F0.jpeg

Slänger in en gammal bild för att det är roligare:)
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tänkte höra med er som plockade ut era när de släpptes eller har köpt en som släpptes då, hur mår dem och hur ser serviceintervallen ut på detta verk?
BF52CA58-F248-4072-9EC2-13C9494313F0.jpeg

Slänger in en gammal bild för att det är roligare:)
Engströms Urmakeri sa till mig att den rekommenderade serviceintervallen på dessa ETA-verk Tudor använder är ca 5-7 år. Men vi alla vet att det går att köra dem bra mycket längre innan service blir aktuellt. Sen beror det väl lite på hur hårt klockan används och om man är den typen av människa som servar för att förebygga problem eller som först servar när det förekommer problem ;)
 

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Tack för svar:)
Fan det är så pass alltså, kul!
Har bara en keeper sedan innan och det är min Explorer men denna är så jäkla bra så den verkar få stanna också:)
 

Sambuccashake

Omega
2-Faktor
Var inne och testade en BB36 i helgen som gick och gillade formfaktorn starkt!
36 är rätt helt enkelt.

MEN

Utebliven AR var ett påtagligt tillkortakommande jag inte riktigt föreställt mig förrän den satt där på handleden.

Ni som håller er à jour, har det viskats om en BB36 "mkII" inom överskådlig framtid?
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Var inne och testade en BB36 i helgen som gick och gillade formfaktorn starkt!
36 är rätt helt enkelt.

MEN

Utebliven AR var ett påtagligt tillkortakommande jag inte riktigt föreställt mig förrän den satt där på handleden.

Ni som håller er à jour, har det viskats om en BB36 "mkII" inom överskådlig framtid?
Tror inte det finns någon som vet det och kommer det en tvivlar jag på att det blir AR på den Rolex/Tudor verkar hålla sig bort från det:)
 
Topp