• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Blackbay 36

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
15B49B0B-4460-474A-8C25-AABD4BE706D8.jpeg
Då var det gjort!
30 år fyllda och här sitter den nu på handleden.
Riktigt nöjd med denna lilla klocka. Känns helt perfekt på handleden. Skönt att äga en 36mm.
BB36an ger verkligen ett starkt intryck av ”less is more”.
Grymt! Ser ut å sitta riktigt bra! :)
Vill också prova å köra 36mm:cool:
 

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Han någon vänlig själ lust att slänga upp lite bilder med det medföljande natot, fick inte med något och har läst mig till att det inte medföljer from 2019:(

Lite sugen på att leta reda på ett:)
 

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Det är väldigt följsamt, garanterat det skönaste natobandet jag har provat. Har sett att crown and buckles chevron strap verkar vara liknande så är lite sugen på ett sådant, tips om du inte vill köpa ett original. :)
Får kika där också. Jo ett orginal bör nog inhandlas också. Det sitter inte som vanliga naton väl, bandstiften ska in i öglor va?
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
För det första är det inget natoband och för det andra är det nästan alltid för smalt, kolla t ex JDQ's bilder så syns det tydligt.
Sant och sant.

Jag gillade det inte. Ja visst är det mjukt och så men något nato är det inte. Snarare tygrem och eftersom det är så mjukt räcker det att dra lite i det så går det från att vara korrekt bredd till att krympa 1-2mm på bredden.
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
För det första är det inget natoband och för det andra är det nästan alltid för smalt, kolla t ex JDQ's bilder så syns det tydligt.
Sant och sant.

Jag gillade det inte. Ja visst är det mjukt och så men något nato är det inte. Snarare tygrem och eftersom det är så mjukt räcker det att dra lite i det så går det från att vara korrekt bredd till att krympa 1-2mm på bredden.
Men vad är egentligen ett natoband?:) Är ju ursprungligen ett band i nylon av ”pass through” model som gavs till Nato soldater som egentligen heter G10 döpt efter blanketten man fyllde i för att hämta ut det om jag inte minns fel. Är det endast dessa band som får kallad Nato? Eller bara dem i nylon? Då borde ju natoband i läder, gummi mm ej räknas som natoband heller trots att dem säljs som detta?:) Vet att tudors model inte är ett klassiskt natoband men känns som att gränsen för vad ett natoband är idag är ganska suddigt med alla möjligheter till val av olika material mm.
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Ser ut som det inte är avsett för den storleken på luggarna. Fattas 1mm?
Det är väldigt mjukt så drar man lite i det så går det hela vägen mellan luggarna, men det har en förmåga att krympa ca 1mm. Funkar bättre om man skipar dem insydda hålen för springbars och sätter på det som ett mer klassiskt Nato något jag lärde mig efter att dem där bilderna togs:)
 
Topp