• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tudor Blackbay 36

Kolla bara hur läcker den är!
872E66C0-09E3-4DD1-9A0E-7A5A8E17D2AA.jpeg

Ok. Det finns inga riktvärden på dessa urverk?
Pass. Öppnade min för att jag tänkte rucka den själv, men insåg att Tudor byggt om ruckningsmekanismen så att det inte är lika lätt längre. Förmodar att verket måste ur klockan för att komma åt ruckningsskruven. Så jag kom ingenstans.
Men oavsett vilken noggrannhet verket har så är det störande när den går minus.

Pass. Öppnade min för att jag tänkte rucka den själv, men insåg att Tudor byggt om ruckningsmekanismen så att det inte är lika lätt längre. Förmodar att verket måste ur klockan för att komma åt ruckningsskruven. Så jag kom ingenstans.
Men oavsett vilken noggrannhet verket har så är det störande när den går minus.
Du tog inga bilder på verket?

Aa har haft ögonen på den också, men gillar den blankpolerade bezeln mer. BB58 är ju sneppet dyrare också
En sådan här är inte ett alternativ? Den är 39mm men en aning dressig jämfört med BB36/41 så den kanske inte passar.
Jag är iallafall jättenöjd med den och köpte den dels för att BB36 kändes lite liten och 41 för stor. Denna sitter perfekt och har 100M WR genom skruvad krona, rock solid ETA-verk osv. Något att tänka på iallafall! Oavsett vad det blir så blir det jäkligt bra :)

Det är en Tudor Glamour Date Day förresten.
IMG-20190619-WA0000.jpeg
IMG_20190617_170111520_HDR.jpg

En sådan här är inte ett alternativ? Den är 39mm men en aning dressig jämfört med BB36/41 så den kanske inte passar.
Jag är iallafall jättenöjd med den och köpte den dels för att BB36 kändes lite liten och 41 för stor. Denna sitter perfekt och har 100M WR genom skruvad krona, rock solid ETA-verk osv. Något att tänka på iallafall! Oavsett vad det blir så blir det jäkligt bra :)

Det är en Tudor Glamour Date Day förresten.
IMG-20190619-WA0000.jpeg
IMG_20190617_170111520_HDR.jpg
Har sett dina bilder på den och tycker faktiskt den ser riktigt bra ut! Har dock aldrig sett någon in person men antar att den ser bättre ut än på bild:). Nu blir det mycket att tänka på hahah, föressten vad är listpris?

Har sett dina bilder på den och tycker faktiskt den ser riktigt bra ut! Har dock aldrig sett någon in person men antar att den ser bättre ut än på bild:). Nu blir det mycket att tänka på hahah, föressten vad är listpris?
Den ser bättre ut än på bild, som många andra klockor. Alltid bäst att se på en i verkligheten innan man köper.
Den listar 24000 men du bör kunna få rabatt på den, även hos AD. Hör av dig om du har fler frågor.

Mmm. Tror morsans är skum
1 månad efter inköp stannade den.
Enl AD behövde den olja...

Ska kolla upp den noga.
Hade kanske liknande problem med min kom dock efter nästan två år, fick inget klart svar på vad det gällde men hade något med oljorna att göra. Min stannade dock ej men började tappa 10 s per dygn. Gick på garantin och nu går den ca +0,5-1 s per dygn:)

Körde en koll på min nu. Den går +0,7 spd. Mätt över flera veckor med användning/winder/legat still någon dag.

Tillbaka
Topp