Det är mest en vanesak (jag har också gått från klockor på ca 40-41 men har uteslutande runt 34-38 i samlingen nu).Okej! Har själv ca 17 cm och är van med runt 42mm. Skulle vilja testa BB36, vill bara inte känna att den är för liten
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är mest en vanesak (jag har också gått från klockor på ca 40-41 men har uteslutande runt 34-38 i samlingen nu).Okej! Har själv ca 17 cm och är van med runt 42mm. Skulle vilja testa BB36, vill bara inte känna att den är för liten
Aa så är det väll, testade du 41 innan du köpte 36an?Det är mest en vanesak (jag har också gått från klockor på ca 40-41 men har uteslutande runt 34-38 i samlingen nu).
Jag har ca 17,5cm och upplever inte alls BB36 som liten. Jag använder BB och DJ som båda är 36, samt Hulk och SD på 40mm. Inga problems!Okej! Har själv ca 17 cm och är van med runt 42mm. Skulle vilja testa BB36, vill bara inte känna att den är för liten
Kul att höra! Har hört mycket om att 41an upplevs för stor och för hög av många, därav har jag börjat snegla på 36anJag har ca 17,5cm och upplever inte alls BB36 som liten. Jag använder BB och DJ som båda är 36, samt Hulk och SD på 40mm. Inga problems!
36 har ju så mycket bättre proportioner tycker jag.Kul att höra! Har hört mycket om att 41an upplevs för stor och för hög av många, därav har jag börjat snegla på 36an
Kolla bara hur läcker den är!
Har inte mätt min, men jag upplever att den håller tiden väldigt bra.Vad är ok gångavvikelse på denna?
Morsan har en jag misstänker den går dåligt.
Ok. Det finns inga riktvärden på dessa urverk?Vet inte vad som är ok men min går -9 per dygn. För mycket tycker jag och funderar allt på att rucka den.
Osäker på vad specen säger men -9 är alldeles för mycket i min värld.Vet inte vad som är ok men min går -9 per dygn. För mycket tycker jag och funderar allt på att rucka den.
Pass. Öppnade min för att jag tänkte rucka den själv, men insåg att Tudor byggt om ruckningsmekanismen så att det inte är lika lätt längre. Förmodar att verket måste ur klockan för att komma åt ruckningsskruven. Så jag kom ingenstans.Ok. Det finns inga riktvärden på dessa urverk?
Du tog inga bilder på verket?Pass. Öppnade min för att jag tänkte rucka den själv, men insåg att Tudor byggt om ruckningsmekanismen så att det inte är lika lätt längre. Förmodar att verket måste ur klockan för att komma åt ruckningsskruven. Så jag kom ingenstans.
Men oavsett vilken noggrannhet verket har så är det störande när den går minus.
Från att jag fick den tog det 4-5 dagar (bar klockan hela dagarna och tog av den på nätterna) innan den hade tappat 1 sekund.Vad är ok gångavvikelse på denna?
Morsan har en jag misstänker den går dåligt.
Mmm. Tror morsans är skumOsäker på vad specen säger men -9 är alldeles för mycket i min värld.
Svinful, kan köpa den av dig så slipper du se denKolla bara hur läcker den är!
Har du kollat på black bay fifty eight då? Är ju precis mitt emellan. 39 mm och inte lika hög som 41anKul att höra! Har hört mycket om att 41an upplevs för stor och för hög av många, därav har jag börjat snegla på 36an
Aa har haft ögonen på den också, men gillar den blankpolerade bezeln mer. BB58 är ju sneppet dyrare ocksåHar du kollat på black bay fifty eight då? Är ju precis mitt emellan. 39 mm och inte lika hög som 41an
En sådan här är inte ett alternativ? Den är 39mm men en aning dressig jämfört med BB36/41 så den kanske inte passar.Aa har haft ögonen på den också, men gillar den blankpolerade bezeln mer. BB58 är ju sneppet dyrare också
Har sett dina bilder på den och tycker faktiskt den ser riktigt bra ut! Har dock aldrig sett någon in person men antar att den ser bättre ut än på bild. Nu blir det mycket att tänka på hahah, föressten vad är listpris?En sådan här är inte ett alternativ? Den är 39mm men en aning dressig jämfört med BB36/41 så den kanske inte passar.
Jag är iallafall jättenöjd med den och köpte den dels för att BB36 kändes lite liten och 41 för stor. Denna sitter perfekt och har 100M WR genom skruvad krona, rock solid ETA-verk osv. Något att tänka på iallafall! Oavsett vad det blir så blir det jäkligt bra
Det är en Tudor Glamour Date Day förresten.
Den ser bättre ut än på bild, som många andra klockor. Alltid bäst att se på en i verkligheten innan man köper.Har sett dina bilder på den och tycker faktiskt den ser riktigt bra ut! Har dock aldrig sett någon in person men antar att den ser bättre ut än på bild. Nu blir det mycket att tänka på hahah, föressten vad är listpris?
Hade kanske liknande problem med min kom dock efter nästan två år, fick inget klart svar på vad det gällde men hade något med oljorna att göra. Min stannade dock ej men började tappa 10 s per dygn. Gick på garantin och nu går den ca +0,5-1 s per dygnMmm. Tror morsans är skum
1 månad efter inköp stannade den.
Enl AD behövde den olja...
Ska kolla upp den noga.
Okej tack så mycket! Ja det är nog bäst om jag åker och testar enDen ser bättre ut än på bild, som många andra klockor. Alltid bäst att se på en i verkligheten innan man köper.
Den listar 24000 men du bör kunna få rabatt på den, även hos AD. Hör av dig om du har fler frågor.
Testa lägga ut en annons i köpes!Någon som är sugen på att släppa en BB36 svart?
Pm'a isf!