• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Blackbay 36

axel_aj

Breitling
Hej på er, ropade nyligen hem en BB36 och är på jakt för att testa den med ett svart läderstrap. Såg nedan bild utan referens. Någon som har tips om liknande tunt svart läderstrap för 19mm?
BS-Tudor-Black-Bay-36mm-06.jpg
 

Schantzer

Omega
2-Faktor
En fråga till alla här som har en BB36 det står på sidan att den är vattentät till 150 meter.

Vågar ni bada med den då?
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
En fråga till alla här som har en BB36 det står på sidan att den är vattentät till 150 meter.

Vågar ni bada med den då?
Vissa vågar t.o.m bada med sina Speedmasters som har 50m WR och med 2 stycken icke-skruvade pushers. Det verkar funka okej det också, men man bör nog trycktesta dessa mer ofta.

En Tudor BB36 med 150m behöver du inte oroa dig om :)
 

Schantzer

Omega
2-Faktor
Tudor BB36 verkar ju vara en grym klocka som man kan ha till allt. Det enda som jag kan känna är lite tråkigt är att det är 19 mm luggar så det inte finns lika många band. Men jag måste ta mig iväg till en urmakare och testa den!
 

Andyy

Omega
Tudor BB36 verkar ju vara en grym klocka som man kan ha till allt. Det enda som jag kan känna är lite tråkigt är att det är 19 mm luggar så det inte finns lika många band. Men jag måste ta mig iväg till en urmakare och testa den!

Håller med, har snöat in mig på Tudor ohh denna klocka ligger klart i topp bland de jag kommer pröva hos AD inom kort
 

v0n

Patek
2-Faktor
Tror alla superlativ har sagts redan. Använder min som vardagsklocka och börjar väl få lite krigsskador men tycker inte den blir sämre för det, snarare tvärtom.
Enda nackdelen jag kommer på är att den är för multifunktionell så annat i samlingen blir liggandes i lådan :)
p3yeO0M.jpg
 

AndersE

Cartier
2-Faktor
  • Like
Reactions: v0n

v0n

Patek
2-Faktor
Ja, tycker att det blev riktigt bra! Men ska man vara petnoga så är det inget ”riktigt” MN, utan ett sånt här: https://www.cheapestnatostraps.com/...khaki-green-and-yellow?variant=29773876461667. Riktigt fina och ruggigt prisvärda - rekommenderas!
Fattar läget,
Tänkte nog köra på Erika's Original i såna fall som jag haft innan, grymt komfortabla men det är ju inte heller "riktigt" om man säger så ;)
Är det 20mm eller 19mm du har på bilden?
 

AndersE

Cartier
2-Faktor
Nej, det är förstås en definitionsfråga vad som är orginal :)

Kör 19 mm.
Fattar läget,
Tänkte nog köra på Erika's Original i såna fall som jag haft innan, grymt komfortabla men det är ju inte heller "riktigt" om man säger så ;)
Är det 20mm eller 19mm du har på bilden?
 
  • Like
Reactions: v0n

JB__

Omega
Tror alla superlativ har sagts redan. Använder min som vardagsklocka och börjar väl få lite krigsskador men tycker inte den blir sämre för det, snarare tvärtom.
Enda nackdelen jag kommer på är att den är för multifunktionell så annat i samlingen blir liggandes i lådan :)
p3yeO0M.jpg
Riktigt fin. Gillar att BB36an inte har AR coating, det ger den en häftig känsla!!
 
  • Like
Reactions: v0n
Topp