• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tudor Blackbay 36

Om någon sitter och ruvar på en blå BB36 och går i säljtankar får ni gärna dra ett pm. Kan bli ett köp hos AD i veckan annars.
Tänkte ge en varsin BB36a till mina söner när dom växer upp men kommer att använda in dom först så att det blir lite affektionsvärde och levnadsspår :)
Troligtvis blir det gravyr också. Någon som provat att gravera bak på en 36a och vet hur mycket text som får plats på ett proportionellt sätt ?

Vad säger panelen.
Läder eller länk ?
9BB4641C-40CB-47B7-BE34-4BF22D6F9E7D.jpeg
325A374C-E65A-41AD-8E52-CDE0D35666D4.jpeg

Japp, lite svårt att få på men när det väl är på plats finns det egentligen inte något att klaga på utifrån priset. Eller isåfall skulle det vara att det blir lite långt om man har tudors original clasp till läderband

:) Har haft fingret på köpknappen länge men inte kommit till skott än.

Vad använder ni för storlek på mejsel för att korta länk? Det känns som att jag slaktar länkskruvarna när jag behöver fixa med det.

Jag klippte till på läder :)
F29A95DF-E8FB-4CC0-8180-99D27C5C67D4.jpeg
Intresserad av varför du valde läder.
För mig känns valet ologiskt. En "dykar" klocka vill jag ha på länk eller gummi men inte ett läder. Sedan är ju prisskillnaden liten men länken löst kostar massvis mer än lädret. Men du ser ju bevisligen ngt jag inte ser så kul att veta vad :)
Fin klocka hur som!

Intresserad av varför du valde läder.
För mig känns valet ologiskt. En "dykar" klocka vill jag ha på länk eller gummi men inte ett läder. Sedan är ju prisskillnaden liten men länken löst kostar massvis mer än lädret. Men du ser ju bevisligen ngt jag inte ser så kul att veta vad :)
Fin klocka hur som!
Jag ser det inte som en dykarklocka och kommer troligtvis icke att bada med den även om den tål det.
Skulle oavsett inte bada med läderband.
Jag har provat med länken men hittar tyvärr inte ett storleksläge med den som känns bra. Blir antingen för tajt eller för löst. Annars gillar jag utseendet på länk.
Jag tycker det är en klocka som funkar till de flesta scenarion i min vardag.

Så utifrån den förklaringen kommer det troligtvis en nyinköpt BB36 på länk ut till försäljning inom en snar framtid :)
Såvida inte någon snatchar den innan annons ;)

Jag ser det inte som en dykarklocka och kommer troligtvis icke att bada med den även om den tål det.
Jag har provat med länken men hittar tyvärr inte ett storleksläge med den som känns bra. Blir antingen för tajt eller för löst. Annars gillar jag utseendet på länk.

Så utifrån den förklaringen kommer det troligtvis en nyinköpt BB36 på länk ut till försäljning inom en snar framtid :)
Har du 2 BB36?

Sitter du på en med länk? Svart? :)

Vad kan vara rimligt att ta för ett nyskick camo fabric strap till en bb36a? Jag är en länkperson så kommer aldrig använda det.

Bilagor

• 182D4C13-0B93-4DEA-9E03-18F2E2914946.jpeg
    182D4C13-0B93-4DEA-9E03-18F2E2914946.jpeg
    611.4 KB · Visningar: 2
  • C2691DF6-0B34-476F-955E-5CDDC681E5AB.jpeg
    C2691DF6-0B34-476F-955E-5CDDC681E5AB.jpeg
    580.7 KB · Visningar: 2
  • C259F03B-0039-4016-BEFA-DCB304DAA600.jpeg
    C259F03B-0039-4016-BEFA-DCB304DAA600.jpeg
    747.9 KB · Visningar: 3
Sen är jag extremt nöjd med klockan oxå. Glömde jag nämna :) Fick jaga ner Postnordbilen till fots efter att jag fick en notis om att det var omöjligt att leverera till mig. Jobbar hemma och var extremt beredd :D
7513CE0F-A588-434A-B401-46979065B2A4.jpeg
Grattis! Ha ha underbart att du fick jaga postbilen men vad gör man inte för sin klocka :)

Tillbaka
Topp