• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tudor Blackbay 36

Tror jag inte på för en sekund
I min värld är ingen Tudor över tid nära lika eftertraktad som exempelvis DJ som reas bort med stora rabatter (fram till det nya regelverket i maj uppenbarligen). Tidigare har allt handlat om vad du köper samtidigt och vad du har för relation till din AD. Ska tillägga att jag handlat för ett antal hundra tkr bara det senaste året hos samma AD.

I min värld är ingen Tudor över tid nära lika eftertraktad som exempelvis DJ som reas bort med stora rabatter (fram till det nya regelverket i maj uppenbarligen). Tidigare har allt handlat om vad du köper samtidigt och vad du har för relation till din AD. Ska tillägga att jag handlat för ett antal hundra tkr bara det senaste året hos samma AD.
Okej så i en diskussion där någon frågar hur mycket rabatt man kan förvänta sig att få på en klocka så ska man antas spendera några hundra tusen samtidigt? Då fallerar ju alla rimliga diskussioner om priser och kötider. Är det kötid på en daytona i stål? Nej det är nog nån vecka, just det jag antar att du också gick med på att köpa tre osäljbara pearlmasters för en miljon samtidigt.

Okej så i en diskussion där någon frågar hur mycket rabatt man kan förvänta sig att få på en klocka så ska man antas spendera några hundra tusen samtidigt? Då fallerar ju alla rimliga diskussioner om priser och kötider. Är det kötid på en daytona i stål? Nej det är nog nån vecka, just det jag antar att du också gick med på att köpa tre osäljbara pearlmasters för en miljon samtidigt.
Förlåt, ska lämna denna tråd till förstagångsköpare. Alternativt kan man läsa mina tidigare svar som att det finns marginaler, bara man kan förhandla.

Nä nu tycker jag vi lägger ner tråksnacket. Låter länken vila i jakten på eventuell ersättare :)
aNjuDKL.jpg
Riktigt snyggt band. Vart är detta ifrån?

• Like
Reactions: v0n
Är det någon som har erfarenhet från camo fabric strap och kan dela med sig av om det är något att satsa på ?

Det är helt ärligt inget vidare, förlorade formen på bredden med en gång och för kort för min handled (ca18cm)
OxMsTHK.jpg
Ok tack för ärlig feedback. Har sett det på bild bara och det ser rätt nice ut men det är bra att få höra hur det upplevs.

• Like
Hade ni provtryckt en BB36a från 2016 som mest legat i lådan sen den var ny om ni hade för avsikt att bada med den? Eller hade ni känt er trygga att bada med den ändå? Alltså 4 år gamla packningar.

Edit: Jag lämnade precis in min för att tryckas, glömde nämna det.

Hade ni provtryckt en BB36a från 2016 som mest legat i lådan sen den var ny om ni hade för avsikt att bada med den? Eller hade ni känt er trygga att bada med den ändå? Alltså 4 år gamla packningar.

Jag hade nog tryckat den, torkar väl oavsett användning eller ej

Har egentligen aldrig övervägt en BB36 och står på väntelistan på en ’58. Men efter att ha läst denna tråden börjar jag bli grymt sugen på denna som sommarklocka. Vet någon hur utbudet ut hos AD just nu (36mm blå)?

Senast ändrad:
  • Like
Tillbaka
Topp