• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Sist jag pratade med en Svensk AD sa dom att de kommer o få in dessa så det med boutique edition är lite sisådär.
Vilken AD? När jag frågade om de hade möjlighet att göra det fick jag ett blankt nej.
Tudor Royal släpptes ju först för Asien marknaden och sedan bredare efter ett år. Kanske möjligt att den kommer till vissa AD senare. Däremot lustigt att du pratade med en AD som bekräftade att han kommer få in.
1. han borde varit under embargo isf med tanke på att Tudor fortfarande vill kapitalisera på Boutique approachen.
2. Köper han in via gråhandlare?

I båda fallen lycka till med att fortsätta som AD.
 
  • Like
Reactions: DRW

Omega Skogmaster

Omega
2-Faktor

ajs

Omega
2-Faktor
Blir glad varje gång man sneglar. :happyhappy:
IMG_2018.jpg
 

DIR

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Tudor Royal släpptes ju först för Asien marknaden och sedan bredare efter ett år. Kanske möjligt att den kommer till vissa AD senare. Däremot lustigt att du pratade med en AD som bekräftade att han kommer få in.
1. han borde varit under embargo isf med tanke på att Tudor fortfarande vill kapitalisera på Boutique approachen.
2. Köper han in via gråhandlare?

I båda fallen lycka till med att fortsätta som AD.
Där av min glesa svar "svensk AD"

ibland känns det som att många glömmer bort att folk som jobbar för ÅF är faktiskt folk, och folk gillar att prata :)
 

Code

AKA Vincent B
26EBEB3C-8AE3-47FE-B429-48F92A90CE71.jpeg

Teamsmöte och dagens första klockbyte går till Tudor
Får du länken och passa perfekt? Jag har ca 17.5cm handleder och den sitter bra men på sommaren när det är riktigt varmt skulle jag behöva 1-2mm till (finns bara 3 mikrojusteringar). Den går och bära men kanske liiite tight. Sätter jag en extra länkbit blir den för lös. Uncle Seiko kommer snart släppa en halv länkbit så den kommer sitta perfekt. Sitter den perfekt på dig?
 
Senast ändrad:

KandreasF

Rolex
2-Faktor
Får du länken och passa perfekt? Jag har ca 17.5cm handleder och den sitter bra men på sommaren när det är riktigt varmt skulle jag behöva 1-2mm till (finns bara 3 mikrojusteringar). Den går och bära men kanske liiite tight. Sätter jag en extra länkbit blir den för lös. Uncle Seiko kommer snart släppa en halv länkbit så den kommer sitta perfekt. Men på dig sitter den perfekt?
Nej jag har också ca 17.5 och jag är alltid mitt emellan Perfekt. Nu kör jag 5 länkbitar kl 6 och 6 bitar kl 12 (ej inräknat ändlänk). Minsta mikroläget. Sitter löst. Kör jag 5/5 så får jag ha yttersta mikroläget och då blir den för tight när jag sväller lite. Men då klockan är så lätt och bekväm har jag bestämt mig för att den får vara lite lös tills jag kan beställa ett T fit-lås😊
 

Code

AKA Vincent B
Nej jag har också ca 17.5 och jag är alltid mitt emellan Perfekt. Nu kör jag 5 länkbitar kl 6 och 6 bitar kl 12 (ej inräknat ändlänk). Minsta mikroläget. Sitter löst. Kör jag 5/5 så får jag ha yttersta mikroläget och då blir den för tight när jag sväller lite. Men då klockan är så lätt och bekväm har jag bestämt mig för att den får vara lite lös tills jag kan beställa ett T fit-lås😊
Som jag då..T-fit lås menar du sån där 5mm glidelock aktig grej på låset? Såg dom, att dom kommer snart. Frågan är om dom är stabila?
 

Admm

KS Explorers Club
Kommer det komma till stål då?
När modellen släpptes frågades det mycket om det på Tudors instagram.
Tudor svarade då i kommentarsfältet att de ännu inte hade några planer på att uppdatera eller byta ut något på en såpass ny modell.

Läget idag kan väl såklart se annorlunda ut när responsen på T-lock har varit så positiv, men då såg det mörkt ut iallafall.
 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
När modellen släpptes frågades det mycket om det på Tudors instagram.
Tudor svarade då i kommentarsfältet att de ännu inte hade några planer på att uppdatera eller byta ut något på en såpass ny modell.

Läget idag kan väl såklart se annorlunda ut när responsen på T-lock har varit så positiv, men då såg det mörkt ut iallafall.
Absolut men visst känns det osannolikt att lägga de resurserna på att utveckla och taa fram ett nytt lås som i storlek passar alla storsäljare och låsa det bakom ett handfull butiker och ex av bronsklockor?
 

Admm

KS Explorers Club
Absolut men visst känns det osannolikt att lägga de resurserna på att utveckla och taa fram ett nytt lås som i storlek passar alla storsäljare och låsa det bakom ett handfull butiker och ex av bronsklockor?
I teorin är det såklart väldigt enkelt för Tudor att uppdatera stållåset/länken.
Men jag är övertygad om att de har någon baktanke med att inte ha släppt det i stål ännu - annars hade det högst troligen redan funnits.

Men, Tudor är väldigt liberala av sig, så finner det inte osannolikt att de vid något skede uppdaterar låset, med tanke på den stora förfrågan.
 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
I teorin är det såklart väldigt enkelt för Tudor att uppdatera stållåset/länken.
Men jag är övertygad om att de har någon baktanke med att inte ha släppt det i stål ännu - annars hade det högst troligen redan funnits.

Men, Tudor är väldigt liberala av sig, så finner det inte osannolikt att de vid något skede uppdaterar låset, med tanke på den stora förfrågan.
Säg så här i alla fall; jag hoppas innerligt på det!😊
 
Topp