• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DRW

Panerai
2-Faktor
SBP143 är ju grymt fin. James Stacey körde en utvärdering och även en jämförelse med BB58 i sin senaste artikel på Hodinkee. Men en ´58 är ju alltid en ´58 ;) Har för mig att han även pratade om det på en av de senaste Grey Nato Q&A avsnitten. Där var han mer uttalat åt BB58 hållet om pengen inte är en issue.
Kan bara instämma SPB143 är riktigt trevlig men BB58 är BB58. :D
 
Fortfarande förälskad i denna efter snart två år i min ägo 👌 Den fick även vara med när första barnet kom till jorden. BB på BB kändes rimligt!

Glad fredag på er!
F3D1FBF7-57B6-46EB-84A5-7211C39084B4.jpeg
Nice. Skaffade min svarta BB58 inför barn nr 3 skulle komma, så man har något att koppla ihop köpet med :)
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Nu är jag kanske lite nykär men det är ju en helt otrolig klocka.
För mig är det tredje gången gil(l)t (OBS notera göteborgshumorn) för mig men till skillnad från tidigare så är det inte många dagar den fått ligga i lådan till förmån för annat. Kanske för att det varit sommar, men generellt sett så tror jag att jag uppskattar den mer nu.
Edit: Lite soundtrack också till inlägget
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Fortfarande förälskad i denna efter snart två år i min ägo 👌 Den fick även vara med när första barnet kom till jorden. BB på BB kändes rimligt!

Glad fredag på er!
F3D1FBF7-57B6-46EB-84A5-7211C39084B4.jpeg

Nice. Skaffade min svarta BB58 inför barn nr 3 skulle komma, så man har något att koppla ihop köpet med :)
Här är det inte att packa BB-väskan. Här handlar det mer om att packa BB-klockrullen för att bestämma sig på väg till BB för om det blir BB eller annan model vid födsel
 
Senast ändrad:
Här är det inte att packa BB-väskan. Här hadlar det mer om att packa BB-klockrullen för att bestämma sig på väg till BB för om det blir BB eller annan model vid födsel
Exakt så. Det gäller att ha rätt prioriteringar 👍✌️😉

Frugan är som tur är införstådd. Hon förstod iof kanske inte vidden av klock-sjukan förrän efter giftermålet. Men då va det för sent att ändra sig! 😁💁👌
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
SBP143 är ju grymt fin. James Stacey körde en utvärdering och även en jämförelse med BB58 i sin senaste artikel på Hodinkee. Men en ´58 är ju alltid en ´58 ;) Har för mig att han även pratade om det på en av de senaste Grey Nato Q&A avsnitten. Där var han mer uttalat åt BB58 hållet om pengen inte är en issue.
Boettfinishoch urverk går till Tudor, resten till Seiko.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Pris absolut, det andra är nog mer tycke och smak, personligen tycker jag BB58 är mycket finare. Men SPB är grym den oxå men inte på samma nivå.
Finish på tavla och visare handlar inte om smaksak, men visst, resten är ju det. Vore mer rättvist att jämföra SLA017 och BB58.
 
Topp