• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Glad TT
1000049827.jpg

Bra att få W&W ur vägen, för mig är en beg bb54 och snygg bezel från Steel Reef mest attraktivt köpt just nu. Men jag ska inte ha något.

Blev även sugen på en 36 mm Royal. Relativt sett mycket snyggare än Land Dwellern. Eller så kan jag säga ärligt att LD inte är en särskilt snygg klocka öht.
Gillar Royal har haft en dock 41 mm oense om LD har du provat live för jag tycker min LD är grym, men som tur är smaken som baken

På förekommen anledning slänger jag ur mig frågan igen om det är någon som har en 41 Black Bay med slät bezel - alternativt en 41 Chrono - som kan agera bulvan och hjälpa mig att beställa en 5-link/jubilee med T-fit till min 41 GMT. PM i så fall så kanske vi kan hitta en lösning 😊

TT eller! Happ, då är denna ur katalogen. Behåller min. 😎
IMG_5149.jpeg
BlackBay58 måste väl ändå vara den största succén för moderna (2010->) Tudor, särskilt om man lägger till den blåa?
Man kan förstå varför uppdateringarna är minimala för även om storebror Rolex kan så tror jag inte Tudor har råd att slakta sina kassakor. Är väl egentligen kronan som är den enda riktigt påtagliga visuella förändringen (plus jubilee-möjligheten) och den är ju inte dramatisk. Och om något så tror jag den stora majoriteten ser den nya som en förbättring (Själv är jag lite kluven, tycker den gamla var lite del av identiteten. Bästa kompromissen för mig hade varit om de gjort den nya på både 54&58 i ett lite biffigare utförande så att mer av BigCrown looken fanns kvar.

BlackBay58 måste väl ändå vara den största succén för moderna (2010->) Tudor, särskilt om man lägger till den blåa?
Man kan förstå varför uppdateringarna är minimala för även om storebror Rolex kan så tror jag inte Tudor har råd att slakta sina kassakor. Är väl egentligen kronan som är den enda riktigt påtagliga visuella förändringen (plus jubilee-möjligheten) och den är ju inte dramatisk. Och om något så tror jag den stora majoriteten ser den nya som en förbättring (Själv är jag lite kluven, tycker den gamla var lite del av identiteten. Bästa kompromissen för mig hade varit om de gjort den nya på både 54&58 i ett lite biffigare utförande så att mer av BigCrown looken fanns kvar.
Tror du har rätt utan ha siffror framför mig! Den nya är säkerligen fin och objektivt sett bättre: Nya boetten, ny krona, T-fit, METAS, etc… med saftigt pris ska tilläggas. Men för min del är första versionen speciell, den som tog världen med storm, och har snowflake på sekundvisaren (bara en sån sak).

Med det sagt, om jag inte hade haft en bb58 redan hade jag säkerligen tagit den nya om jag skulle skaffa en. Ser att priserna har gått upp på C24 på bb58orna nu, ca 10-15%.

Edit: Gångreserven har sänkts till 65h på den nya, från 70h.

Senast ändrad:
IMG_2648.jpeg

Den växer på mig. Finns inte mycket att gnälla på förutom att den är jäkligt basic.
Förvånad att den har sunburst dock, det visste jag inte.
Det bästa med modellen är att den är basic/monochrome… sunbursten kommer inte fram så ofta utom i direkt starkt ljus.

Easy money för Tudor att lansera denna i 39mm format.

39-40mm så l2l blir nån mm mindre hade vart perfekt.

Tillbaka
Topp