• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Stort grattis! Varför får Nymans I Västerås så stor tilldelning på Tudor? Eller brukar just silver finnas inne?
Bra fråga.
Nymans i Västerås blev ju av med både Rolex och Omega tråkigt nog så dom satsar desto högre på Tudor nuförtiden med sitt Tudor Corner.
Dom kanske får en högre prioriterad tilldelning än Nymans i sthlm och Krons pga det ?
Rena rama gissningen givetvis.
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Köpte en Tudor Black Bay 58 Silver från trevliga Nymans Ur i Västerås som ska hämtas i veckan. Tar gärna emot era bilder på ej-OEM band som inspiration :D
Grönt Tropic-gummi är stört snyggt imo
8905FC52-5FBB-4F6D-B208-396B465D7D51.jpeg
 

krockettröja

Cartier
2-Faktor
Någon här som har tips på något bra passande nato till bb36? 🙂
Kör ni 20mm och tycker att det funkar, eller kör ni 19mm?
 
Senast ändrad:

ironcastle

Patek
2-Faktor
Beställde ett gummi från Crafter Blue för att bli lite bättre kompis med Pelagos. Helt klart snyggare än det medföljande men inte jättebekvämt och ganska styvt. Vet någon om det blir mjukare eller formar sig bättre med tiden?
B0FBEEC0-CDA4-4A2B-849C-8730415CB5B6.jpeg
Har ett också, men det är allt annat än komfortabelt.
Ogillar starkt när handleden får forma sig efter armbandet. Det ska vara det omvända. I princip värdelöst skulle jag säga. 🪚🪚🪚

Tilläggas kan att det finns två typer av gummiband.
• Vanguard
• Alla andra

Tyvärr finns inte Vanguard till Pelagosen än.
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Har ett också, men det är allt annat än komfortabelt.
Ogillar starkt när handleden får forma sig efter armbandet. Det ska vara det omvända. I princip värdelöst skulle jag säga. 🪚🪚🪚

Tilläggas kan att det finns två typer av gummiband.
• Vanguard
• Alla andra

Tyvärr finns inte Vanguard till Pelagosen än.
Vanguard är bra, men det finns alternativ utan att spendera 2K: https://www.02straps.com/
Har tre stycken härifrån och de är mycket bättre än Vanguard Gen. 1 men inte lika bra som senaste generationen

Sen får man acceptera en viss väntan från USA
 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
Har ett också, men det är allt annat än komfortabelt.
Ogillar starkt när handleden får forma sig efter armbandet. Det ska vara det omvända. I princip värdelöst skulle jag säga. 🪚🪚🪚

Tilläggas kan att det finns två typer av gummiband.
• Vanguard
• Alla andra

Tyvärr finns inte Vanguard till Pelagosen än.
Kan inte säga något om övriga band men måste hålla med till 100 om Vanguard. Hade ett, fantastiskt mjukt och skönt!
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Beställde ett gummi från Crafter Blue för att bli lite bättre kompis med Pelagos. Helt klart snyggare än det medföljande men inte jättebekvämt och ganska styvt. Vet någon om det blir mjukare eller formar sig bättre med tiden?
B0FBEEC0-CDA4-4A2B-849C-8730415CB5B6.jpeg

Har ett också, men det är allt annat än komfortabelt.
Ogillar starkt när handleden får forma sig efter armbandet. Det ska vara det omvända. I princip värdelöst skulle jag säga. 🪚🪚🪚

Tilläggas kan att det finns två typer av gummiband.
• Vanguard
• Alla andra

Tyvärr finns inte Vanguard till Pelagosen än.

Koka skiten ur det så blir det mycket bättre.

Fick köra mitt tre gånger dock så ta ett väldigt litet glas på en gång!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bra fråga.
Nymans i Västerås blev ju av med både Rolex och Omega tråkigt nog så dom satsar desto högre på Tudor nuförtiden med sitt Tudor Corner.
Dom kanske får en högre prioriterad tilldelning än Nymans i sthlm och Krons pga det ?
Rena rama gissningen givetvis.
Får man sälja Tudor om man inte säljer Rolex? I längden alltså…
 

Been

Patek
2-Faktor
Vanguard är bra, men det finns alternativ utan att spendera 2K: https://www.02straps.com/
Har tre stycken härifrån och de är mycket bättre än Vanguard Gen. 1 men inte lika bra som senaste generationen

Sen får man acceptera en viss väntan från USA
Sist jag köpte från Vanguard betalade jag 900 kr st för mina ordinarie pris är ju 130 dollar jag betalade 104.
Så det är ju inga 2 k
 

masc1203

Omega
2-Faktor
Koka skiten ur det så blir det mycket bättre.

Fick köra mitt tre gånger dock så ta ett väldigt litet glas på en gång!
Tack för era svar! Jag får testa koka och blir inte det bra får jag hoppas att Vanguard släpper ett gummi till Pelagosen. Utseendemässigt tycker jag dock det blev ett grymt lyft. Originalet med ändlänkar för mina tankar till lite långsökt Black Bay P01 som inte är min favorit.
 
Topp