• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blir Panda till kvällens Clubhouse
D6435689-3D22-44D5-BD51-D2AB64EC25B5.jpeg

Mina funderingar handlar inte om hur jag ska se på hur pass fullt eller tomt glaset är av piss. Mina funderingar är kring varför det har skett en skillnad. Jag klankar inte ner på klockan och jag klankar inte ner på värdet den har idag. Jag tycker bara det är intressant att veta mer om läget och utvecklingen. Du kan inte förneka att det blivit en viss skillnad?
Klockan är förbannat jävla fin och jag är hur nöjd som helst med den. Det var aldrig min mening att trampa på några tår eller klanka ner på själva klockan. Då har jag uttryckt mig helt fel eller så missuppfattar du Jag är rent av nyfiken på läget och ville få lite svar att leka med, vilket jag fått och är jättenöjd med.
Men tack för tipset med börsen, det var något nytt! 🤦‍♂️
Jo det har nog blivit en viss skillnad mot initialt. Men ska jag vara riktigt ärlig skulle priserna gärna få droppa rejält på 58:eek:rna för min del. Jag har haft min svarta 58:a i strax över 1,5år men har noll och inga planer på att sälja den. Däremot är jag lite sugen på att komplettera den och testa en blå. Men inte för begpriset de ligger på idag. Skulle man däremot få en ok på länk för mellan 20-25k hade jag nog köpt även en blå. Men just idag är begpriset för min del för högt för att ha både en svart och blå. Marknaden är vad marknaden är. Men imho är det sjukt att ”dussinklockor” som submariner, 58:eek:r etc ligger där de gör på andrahandsmarknaden. Förstår hela konceptet med tillgång, efterfråga osv. Men en mer ”sund” andrahandsmarknad skulle jag personligen föredra då jag är en ”vanlig” knegare och skulle ha helt andra möjligheter att testa runt olika roliga klockor om begpriserna på vissa klockor låg en bit under list. Så personligen välkomnar jag att fler hajpade klockor tappar i värde på andrahandsmarknaden. Livrädd för att t.ex. nya pelagosen är exakt var jag och den stora massan är ute efter, eller en ny gmt i 58:a size. Då kommer en ny hajp vara ett faktum och jag personligen får ”svårare” att testa.

Jo det har nog blivit en viss skillnad mot initialt. Men ska jag vara riktigt ärlig skulle priserna gärna få droppa rejält på 58:eek:rna för min del. Jag har haft min svarta 58:a i strax över 1,5år men har noll och inga planer på att sälja den. Däremot är jag lite sugen på att komplettera den och testa en blå. Men inte för begpriset de ligger på idag. Skulle man däremot få en ok på länk för mellan 20-25k hade jag nog köpt även en blå. Men just idag är begpriset för min del för högt för att ha både en svart och blå. Marknaden är vad marknaden är. Men imho är det sjukt att ”dussinklockor” som submariner, 58:eek:r etc ligger där de gör på andrahandsmarknaden. Förstår hela konceptet med tillgång, efterfråga osv. Men en mer ”sund” andrahandsmarknad skulle jag personligen föredra då jag är en ”vanlig” knegare och skulle ha helt andra möjligheter att testa runt olika roliga klockor om begpriserna på vissa klockor låg en bit under list. Så personligen välkomnar jag att fler hajpade klockor tappar i värde på andrahandsmarknaden. Livrädd för att t.ex. nya pelagosen är exakt var jag och den stora massan är ute efter, eller en ny gmt i 58:a size. Då kommer en ny hajp vara ett faktum och jag personligen får ”svårare” att testa.
Kommer det en Pelagos i 39mm så
209F5FCF-AE0F-4B30-B90B-EBB60E0FC707.gif

Inför rådande släpp måste man ju kitta upp sig. Vad säger ni, vi kan ju slå till och köra en pass-around………..? :cool:
….den som får sitt ex av klockan sist får sedan en ”ingången” svettig keps som tröstpris.
43592DCD-4C3A-4B89-81E3-97B3EEEA36A7.jpeg
Fångat på FB’s Tudor grupp

Jag hör dig kompis! Jag kan hålla med till viss del angående värdet, med det sagt så tycker jag den ska ligga kvar med ett ”högt” värde. Det är ju för jävla fint att inte heller kunna köpa på sig som man vill, det blir en finare känsla när man väl får möjligheten att lägga degen på dinkan man tänkt på och sparat till 😃
Kommer GMT i samma storlek som 58an så är det tack och hej, där lägger jag degen DIREKT i så fall 😅

Satte nyss på ett oyster på 7017/0 för första gången (bara haft på läder/nato). Mycket nöjd 🙂 Tack @tidochting.se för prisvärda produkter
Riktigt jäkla fin! Är det jag som är utvecklingsförsenad eller har ingen av våra ADs i sthlm den nya Tudor Prince date day till försäljning?

Det stämmer.. Modellen säljs bara i Asien om jag förstått det rätt.
Då det är Tudor-torsdag bifogar jag en bild på min :cool:

20211028_064537.jpg
Det stämmer.. Modellen säljs bara i Asien om jag förstått det rätt.
Då det är Tudor-torsdag bifogar jag en bild på min :cool:

20211028_064537.jpg
Faaaan hur kommer det sig? Känns som att den skulle gå hem rätt bra i Europa, eller iaf i Sverige, och närmare bestämt Stockholm. Och framför allt i Blåsut… 😎
Där har du en RIKTIGT fin klocka 🤩🤩

Faaaan hur kommer det sig? Känns som att den skulle gå hem rätt bra i Europa, eller iaf i Sverige, och närmare bestämt Stockholm. Och framför allt i Blåsut… 😎
Där har du en RIKTIGT fin klocka 🤩🤩

Tack :)
Ja, det blev lite bökigare att få tag på den men man får scanna av c24 och ibland, om man har riktigt tur och alla planeter står rätt, kan dom dyka upp i köp&sälj.

Tillbaka
Topp