• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har du fin bild på hur den sitter? :)🙏
8B94D788-0090-4823-AF68-B8908D8DB181.jpeg
4FA46667-F98A-4472-9512-DD3B51031278.jpeg
48CB9F38-D6CB-4099-AFD5-6DCA5A2C0DDB.jpeg
 
Hur upplever ni att den nya Chronon bärs?

Har länge varit sugen, men är lite skrämd över storleken
Jämfört med min Tudor GMT som jag hade på mig som jämförelse så kändes den lite mindre klossig och att den följde handleden lite bättre. Visuellt från sidan såg boetten också lite bättre ut. Skriver "lite" här för att poängtera att det inte är några dramatiska skillnader. Kändes som dom slimmat den något helt enkelt men på den totala höjden såg jag ingen direkt skillnad. Väldigt trevlig iaf och fick ett rätt starkt habegär av den svarta (inte den vita).

Men som kanske alltid med BB i 41 med inhouse så skall man nog försöka prova dom med tanke på det antal som skrivit att det inte riktigt har funkat. Jag ligger på 18cm och för mig funkar dom. Men inget är ju perfekt, det finns en topptunghet om man jämför med den viktmässigt likvärdiga SMP 42 på länk. Omegan sitter också bättre på mig.
 
Vad gissar vi Black Bay GMT One klockan klubbas på i övermorgon då?

25-30 k€ Är nog ingen vild gissning.



Nog var det vilt gissar. 650k franc… 😛

men vilken otroligt cool variant.

52D3A263-D438-40D2-A81E-118BCA8CD79C.jpeg
 
Den äldre kronografen finns ju annars och i betydligt bättre storlek för typ samma pengar. Kanske kan vara ett alternativ? :)
För mig upplevdes den som stor.
Den har väl en lug to lug på 50mm.
Luggarna håller sig ändå innanför så jag kommer undan med det men inget för mig.
Häftig är den dock.
94A7EB2B-E4F6-453F-BC4B-F96FBAF0B7C8.jpeg
Jodå! De äldre har varit under min radar länge. Högst intressant

@Cosmo precis som jag anar. Tror den kommer kännas på gränsen till för stor. Tror vi har ganska lika preferenser
 
Det jag insett är att köporsaken inte gör klockan till keeper. Det är minnena man skapar med klockorna. Iallafall är det så för mig.
Sant! Man får behålla dem tillräckligt länge så att de får minnen, svårt när man flippar för snabbt.....
Det är väl delvis sant som falskt. Instämmer med att det är minnena men samtidigt kan väl köporsaken vara det som skapar minnet? Exempelvis har jag en Omega som jag köpte för första lönen efter universitetet. Der i sig är ett minne för mig och pga det har den stannat och skapat mer affektionsvärde längs vägen.
Vad sägs om en bordsklocka för en mindre förmögenhet? Även några andra modeller som var populära.
Kul att Tudor tråden är default för dig oavsett topic ;)
 
Det är väl delvis sant som falskt. Instämmer med att det är minnena men samtidigt kan väl köporsaken vara det som skapar minnet? Exempelvis har jag en Omega som jag köpte för första lönen efter universitetet. Der i sig är ett minne för mig och pga det har den stannat och skapat mer affektionsvärde längs vägen.
Ja absolut, det beror väl på orsaken till köpets betydelse. Om man som jag gjort tidigare, försökt hitta orsaker till att köpa en klocka så har det ingen verklig betydelse. Men om man genuint uppskattar köporsaken så kan även den göra så att klockan blir mer av en keeper.
 
Det är väl delvis sant som falskt. Instämmer med att det är minnena men samtidigt kan väl köporsaken vara det som skapar minnet? Exempelvis har jag en Omega som jag köpte för första lönen efter universitetet. Der i sig är ett minne för mig och pga det har den stannat och skapat mer affektionsvärde längs vägen.
Ja absolut, det beror väl på orsaken till köpets betydelse. Om man som jag gjort tidigare, försökt hitta orsaker till att köpa en klocka så har det ingen verklig betydelse. Men om man genuint uppskattar köporsaken så kan även den göra så att klockan blir mer av en keeper.
Jo men visst är det så, väldigt beroende av köporsaken och att den ej är ”fabricerad” 😅 Tex en bröllopsklocka är inget man bara flippar antagligen, hade varit jobbigt om inte annat av andra orsaker såvida man inte skiljer sig…. Men om samma klocka hade varit med en i vårt och torrt, genom svåra och goda tider som har betydelse för en, då är den nog en stark keeper!!

Edit: Frugan är alltid mycket viktigare än en klocka :cool:
 
Please elaborate :)
Dagens...
20211106_194203.jpg
Nope, de pratade om priserna i only watch (Tudorn) så tänkte det kunde vara roligt att se övriga klockor som gick under klubban på samma auktion.
Refererade till det andra inlägget, trodde som @dräpdrulle först att det var fel tråd. ;)
Gillar verkligen den blå med Nymansloggan. Får se vad det blir för släpp snart annars får det bli en blå ’58 igen.
 
Refererade till det andra inlägget, trodde som @dräpdrulle först att det var fel tråd. ;)
Gillar verkligen den blå med Nymansloggan. Får se vad det blir för släpp snart annars får det bli en blå ’58 igen.
Som jag skrev ovan så tänkte jag det kanske vore roligt att se vilka andra objekt som fanns ute på only watch (däribland Tudorn). Om det var OT och något som folk stör sig på så ber jag om ursäkt. Tycker inte det var mer OT än andra ämnen som avhandlas. Upplevde dock din kommentar som syrlig men det kanske var skrivet med glimten i ögat? Hursomhaver så är det något som kändes i hjärtat. Försöker alltid vara hjälpsam och inte skriva massa onödigt men kommentaren gjorde att iaf jag upplevde det som om du tycker att jag skriver massa strunt :(
58an är trevlig. Är nog en av de klockor jag använder mest :)
 
Som jag skrev ovan så tänkte jag det kanske vore roligt att se vilka andra objekt som fanns ute på only watch (däribland Tudorn). Om det var OT och något som folk stör sig på så ber jag om ursäkt. Tycker inte det var mer OT än andra ämnen som avhandlas. Upplevde dock din kommentar som syrlig men det kanske var skrivet med glimten i ögat? Hursomhaver så är det något som kändes i hjärtat. Försöker alltid vara hjälpsam och inte skriva massa onödigt men kommentaren gjorde att iaf jag upplevde det som om du tycker att jag skriver massa strunt :(
No worries! Det var ingen pik hängde bara inte med först. Den var absolut med glimten i ögat. Sorry om det inte framgick 😉
 
Tillbaka
Topp