• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bb36:a på lördagspromenad. Trevlig helg!

853DC25E-C110-4003-B875-2B0D21CFC0BD.jpeg

Jag har länge funderat på att tillfälligt dra ner lite på klockintresset och ta "ett steg tillbaka"

Har sjukt svårt att bestämma vilken klocka som jag ska gå på.

BB58 med svart tavla står ganska högt på listan. Har redan ägt den 2 gånger...

Jag vill gärna kunna växla länk och läder, men har alltid varit anti läder på dykare. Men på BB58 funkar det kanske...

Vad säger ni? Fler tips på klockan mottages gärna

Jag har länge funderat på att tillfälligt dra ner lite på klockintresset och ta "ett steg tillbaka"

Jag vill gärna kunna växla länk och läder, men har alltid varit anti läder på dykare. Men på BB58 funkar det kanske...

Glöm det där tänket kommer aldrig att fungera😂😂😂😂
Men om du nu skall bli Owg kör på en BB58 925😍

Vad står valet mellan? @Staafen har ju dragit på ett Hirsh på sin och det fungerar ju helt OK.
Annars är ju Day+Date sjukt snygga och fungerar bra med både länk och läder som dessutom har en viss vattennresistens (om det nu står mellan olika Tudor?).

Vad står valet mellan? @Staafen har ju dragit på ett Hirsh på sin och det fungerar ju helt OK.
Annars är ju Day+Date sjukt snygga och fungerar bra med både länk och läder som dessutom har en viss vattennresistens (om det nu står mellan olika Tudor?).
Jag har även ett par olika Breitling på listan som är ett av mina favoritmärken.

Hmm svårt. Får fundera vidare..

Jag kan bara instämma, BB58 är svårslagen, vad gäller läder så är den grymmast på en mer vintagestil IMO. Det är en klocka som funkar i princip till allt, förutom Nobelmiddagen typ och då kan man vara utan. Är inne i en period där jag har svårt att vilja ta av mig den t o m….:angel:

Jag måste erkänna att jag sålt ett par ”keepers”. 🙄
Hah! Jag har sålt många klockor som jag kallat för "keepers" av olika anledningar.
Det är en jävla sjukdom det här. Man försöker komma på bra sätt att få klockan att bli keeper - "Köpte denna för att jag fyllde 20", "Examen", osv.

Det jag insett är att köporsaken inte gör klockan till keeper. Det är minnena man skapar med klockorna. Iallafall är det så för mig.
Min skitslitna CWC är nog min största "keeper" - köpte inte den av någon speciell anledning, men hade den på mig under i princip hela lumpen.
Mina Tudors och min Guinand har jag ingen keeperkänsla till, trots att jag köpt dem av olika anledningar för att försöka få dem att stanna.

Hah! Jag har sålt många klockor som jag kallat för "keepers" av olika anledningar.
Det är en jävla sjukdom det här. Man försöker komma på bra sätt att få klockan att bli keeper - "Köpte denna för att jag fyllde 20", "Examen", osv.

Det jag insett är att köporsaken inte gör klockan till keeper. Det är minnena man skapar med klockorna. Iallafall är det så för mig.
Min skitslitna CWC är nog min största "keeper" - köpte inte den av någon speciell anledning, men hade den på mig under i princip hela lumpen.
Mina Tudors och min Guinand har jag ingen keeperkänsla till, trots att jag köpt dem av olika anledningar för att försöka få dem att stanna.
Sant! Man får behålla dem tillräckligt länge så att de får minnen, svårt när man flippar för snabbt.....

Sant! Man får behålla dem tillräckligt länge så att de får minnen, svårt när man flippar för snabbt.....
Precis, lyckas man inte behålla klockorna längre än 1-2 år kommer de ligga farligt i klocklådan när väl flippardemonen kommer ut på kvällarna ;)
Svårt när man har flera klockor också. Absolut enklast är att bära en klocka näst intill varje dag i typ två år. Då har den blivit keeper för mig.

Tillbaka
Topp