Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ett litet mästerverk från ett halvt sekel av urmakeri, det bästa från det bästa (nästan….)Finns det någon vinkel BB58 inte är utsökt i?
Så läcker att Submariner kusinen (14060M) fick lämna i veckan i brist på uppmärksamhet. Nu tar vi fredag! Trevlig kväll
Finns tyvärr inte batteridrivna Tudors med dagkomplikation.Funderar på att byta ut min smp automat mot en Tudor Quartz då den mest ligger. Finns kombinationen day date med datumbubbla i quartzversion? Tycker svenska ÅF på hemsidorna har så tråkiga modeller jämfört med de som dyker upp här på KS då och då
Om vi håller oss till typ datum? Typ en Prince oysterdate? Då gärna så nytt som möjligt och i modern storlek, typ 38mmFinns tyvärr inte batteridrivna Tudors med dagkomplikation.
Om vi håller oss till typ datum? Typ en Prince oysterdate? Då gärna så nytt som möjligt och i modern storlek, typ 38mm
Japp, det finns. Tror dock dom är i 34 och/eller 36 mm, men kan ha fel angående storleken.Om vi håller oss till typ datum? Typ en Prince oysterdate? Då gärna så nytt som möjligt och i modern storlek, typ 38mm
Just den där triggar inget hos mig. Jag tänker mig mer den här stilen, men i quartzversion om det finns. https://klocksnack.se/threads/tudor-date-day-76200.154587/Har inte en susning om priset är rimligt eller någon koppling till säljaren, men den har legat ute ett tag:
EDIT: Sorry, missade att önskemålet var 38mm.
Avslutad - Tudor Prince-Quartz Oysterdate 91500 - Black dial
Selling another great vintage watch from my collection. Take a look at this stunning Tudor Prince-Quartz Oysterdate, the little sister of the Rolex Oysterquartz. Deep black dial and silver hands. Overall beautiful condition, no scratches on the plexi, normal wear on bracelet and clasp, not...klocksnack.se
November... vilken dag är dock osäkert. De lär säkert komma med en nedräkning på IG snart.När tror ni nyheterna kommer ut?
När som helst, rätt kul imo att de gör lite släpp under hela året och inte bara under Geneva watch days etc.När tror ni nyheterna kommer ut?
Kollade med min kontakt han hade ej hört något från Tudor ännu.November... vilken dag är dock osäkert. De lär säkert komma med en nedräkning på IG snart.
Jag börjar undra om inte en nyhet blir att brons 58an börjar även säljas via ADn
BB58 måste vara så nära perfekt man kan komma?
Ja kommer det en vettig on the fly justering i låset framledes så är jag benägen att hålla med.BB58 måste vara så nära perfekt man kan komma?
Otroligt vad vacker den är. Hur står den sig i den dagliga konkurrensen mot din 16610?BB58 måste vara så nära perfekt man kan komma?
Och kanske plocka bort fake nitarnaJa kommer det en vettig on the fly justering i låset framledes så är jag benägen att hålla med.
Vore också önskvärtOch kanske plocka bort fake nitarna
16610an ligger mig varmt om hjärtat då jag haft den så länge och den har ett stort affektionsvärde eller vad man ska säga. Så den är en klass för sig för mig.Otroligt vad vacker den är. Hur står den sig i den dagliga konkurrensen mot din 16610?
Verkar som Seikon tar hem lume-fighten.
Absolut en keeper, köptes för att markera fem års avslutade studier.Ja, jäklar vilket helljus
Men fasen vad jag gillar tavlan på din D+D! Håll hårt i den!
Absolut en keeper, köptes för att markera fem års avslutade studier.
Nejdå, sådana komplex ska man aldrig ha. Vissa behöver helt enkelt extra push(högskoleutbildning) för att lyckas i livet.Grymt kul med milstolpe-klockor!
Känner att jag får lite akademikerkomplex nu när jag knappt gick ut gymnasiet
Kan bara instämma. Perfekta beatern, fungerar till allt hemma.BB58 måste vara så nära perfekt man kan komma?
Haha. När @SeikoZ säger ordet ”keeper” då vet man att något är galet i solsystemetAbsolut en keeper, köptes för att markera fem års avslutade studier.
Jag måste erkänna att jag sålt ett par ”keepers”.Haha. När @SeikoZ säger ordet ”keeper” då vet man att något är galet i solsystemet
Bara hemma?Kan bara instämma. Perfekta beatern, fungerar till allt hemma.
Hur går det på jobbfronten, har det löst sigAbsolut en keeper, köptes för att markera fem års avslutade studier.
Japp, fick faktiskt mitt drömjobb. Börjar på måndag, nervöst!Hur går det på jobbfronten, har det löst sig