• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nej inte nu längre vad jag vet?! Men det var väl det vid releasen och för en relativt lång tid framåt?! Kanske inte superpremium men klart begränsad tillgång. Hade dagens släpp varit i samma case som 58:an, haft möjlighet till länk osv tror jag definitivt inte det bara hade varit till att knata in hos AD och köpa.
Oavsett märke så är det alltid lite högre tryck i början. Upplever det ändå som att de som inte kunde köpa direkt från AD kunde få en lätt beggad för nypris / under list.

Och det är ändå helt ok om man var otålig

Jag jag vet, lite märkligt för ser ut att alltid ha varit det om man tittar efter och kring märken osv. Borstningen matchar också resterande borstning vilket är underligt. Servas den så antar jag att dem kan ordna dem blanka som jag tror att det ska vara.
Haha roligt att du äger tre stycken utan att vara medveten om att dom första åren kom Hydronauten med borstad luggs. 😎

Edit: Och så finns det två olika länkar till Hydronauten. Dom du äger, har två ”streck” som är polerade. Finns länkar där mellan ”strecken” också är polerad. :)

Jag är helt såld! Precis vad jag hoppades på! Ingen länk som är svår att få på över våt/torrdräkt, inget datum (sällan jag funderar på dagens datum under ett dyk), inga problem med stift som lossnar (vilket faktiskt händer).
Ska bli kul att testa på riktigt :)

Haha roligt att du äger tre stycken utan att vara medveten om att dom första åren kom Hydronauten med borstad luggs. 😎

Edit: Och så finns det två olika länkar till Hydronauten. Dom du äger, har två ”streck” som är polerade. Finns länkar där mellan ”strecken” också är polerad. :)
Jaha ja men det var ju kul, har egentligen inte sökt information om klockorna bara gillar dem skarpt för sin "egna" design och att den inte är så vanlig. Ahh kul med länkarna har alltid trott att dem med polerad mittlänk bara varit fulpolerade.

Lite bilder från "det vilda"
Screenshot_20211110-195059_Instagram.jpg
Screenshot_20211110-195055_Instagram.jpg
Screenshot_20211110-195048_Instagram.jpg
Screenshot_20211110-195044_Instagram.jpg
Screenshot_20211110-195041_Instagram.jpg
Nu när jag funderat lite och letat anledningar till att inte köpa den så har jag hittat en. Jag använder i princip bara gummi på mina dykarklockor. Det går ju inte att köra på denna, annat än gumminato.

Någon som vet om gravyren på baklocket försvinner efter 2021 eller hur tanken är där?
Utgår från att modellen kommer säljas även efter 2021?
Och vad tror ni om en framtida svart-tavlad version utan MN-märkningen?

Liten hands on film

Den flög nog över de flestas huvuden... en liten ratt, briljant 🤌🏼
Från Tudor
The 120-notch bidirectional rotating bezel, with retrograde graduation from 60 to 0, does not correspond to the ISO 6425:2018 standard of divers' watches, but instead meets the specific needs of the method known as “underwater navigation”, one of the specialities of French combat swimmers.”

Som sagt, för stor för vad jag kan bära men jäkligt läcker i mitt tycke. Gillade ju även P01:an också..... :angel:

Nu när jag funderat lite och letat anledningar till att inte köpa den så har jag hittat en. Jag använder i princip bara gummi på mina dykarklockor. Det går ju inte att köra på denna, annat än gumminato.

Någon som vet om gravyren på baklocket försvinner efter 2021 eller hur tanken är där?
”MN21” står för leverans till AD år 2021. Tanken är att det ska ändras till MN22 nästa år.

Liten hands on film

Från Tudor
The 120-notch bidirectional rotating bezel, with retrograde graduation from 60 to 0, does not correspond to the ISO 6425:2018 standard of divers' watches, but instead meets the specific needs of the method known as “underwater navigation”, one of the specialities of French combat swimmers.”

Som sagt, för stor för vad jag kan bära men jäkligt läcker i mitt tycke. Gillade ju även P01:an också..... :angel:
Så mao är det inte en ISO-godkänd dykarklocka…eller…?!

Det borde väl ändå finnas teknik för när det är dags att navigera under vattenytan men fransoserna kanske prioriterar annorlunda. Är ju ändå lite James Bond att förlita sig på en klocka i kniviga situationer 🕺🏼

Från Tudor

Ja, som en ratt som sagt? 😄
Har nog hört talas om det där nångång men har ingen aning om hur det funkar i praktiken.

Gillar den också (liksom P01) men har redan gjort mig av med en Pelagos av en anledning.
Får testa i butik innan jag bestämmer mig 🙂

Köp en CWC SBS med gumminato!

Tillbaka
Topp