Lite snabbt googlande gör att man får lägga till ett Everest gummi på inköpslistan inför sommaren. Mycket bra tips!Snyggt
Ett svart gummi med curved ends på den är en otroligt bra kombo!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lite snabbt googlande gör att man får lägga till ett Everest gummi på inköpslistan inför sommaren. Mycket bra tips!Snyggt
Ett svart gummi med curved ends på den är en otroligt bra kombo!
Ja, alltså kanske AVSTEG från #rojdykarklocka-normen är ett bättre ord!Förstår inte alla referenser till detta som en sk ”fadäs”. Delvisnhar Tudor varit rätt tydlig med anledningen och historiskt kan man ju se detta på andra klockor som te x milsub:en.
Ja, alltså kanske AVSTEG från #rojdykarklocka-normen är ett bättre ord!
Bara för att va tydlig, för mig spelar det ingen roll, o jag gillar nya FXDn.
Tyvärr ingen aningen annan sak.
vet du något om kronan. Gammelpelagos har Trip-lockkrona. @Deskdiversthlm vet du hur det är på FXDn?
Jag tänker att 200m ger att den inte har det.
Tack, inte jag heller, vet inte ens om det spelar någon större roll. Tät är tät.Tyvärr ingen aning
Där ligger den och väntar på mig
Grattis! Riktigt finHar velat ett tag över nästa klockköp, när Tudor släppte nya Chronon så blev jag lite sugen på en sådan. Men då jag besökte AD för att prova den så föll jag för denna istället. Det var i somras och det har inte släppt sedan dess så då var det bara att slå till.
Aktiviteten och entusiasmen i denna tråd var nog även det en liten bidragande faktor….
Den ligger och myser till sig.Där ligger den och väntar på mig
Jobbar på att bli vintage?Den ligger och myser till sig.
Haha ja exakt!Jobbar på att bli vintage?
Jobbar på att bli vintage?
Typiskt @Staafen att köpa sportstål i spekulationssyfte. Aja, antar att det bara är att pyntaHaha ja exakt!
Alltid! Lite så jag jobbar.Typiskt @Staafen att köpa sportstål i spekulationssyfte. Aja, antar att det bara är att pynta
Va har du avpolletterat den redan? Det var snabbt!Alltid! Lite så jag jobbar.
Ok, vridringen går alltså att röra åt båda hållen? Det kände jag inte till. Då faller den tyvärr för epitetet #rojdykarklocka, oavsett samarbetet med Marine Nationale. Stenhårda, men enkla, krav från min kollega och hans erfarenhet av flerårig yrkesverksamhet i röjdykartjänst.Jo, vi är nog många som hört dig i poddarna!
här har vi alltså en kantboll! Pelagos FXD uppfyller alla krav, MEN vridningen går åt båda hållen! Den fadäsen kanske tas upp av marinsamarbetet. Vi kanske därmed kan enas om kröningen:
FXD är en #rojdykarklocka
Ok, vridringen går alltså att röra åt båda hållen? Det kände jag inte till. Då faller den tyvärr för epitetet #rojdykarklocka, oavsett samarbetet med Marine Nationale. Stenhårda, men enkla, krav från min kollega och hans erfarenhet av flerårig yrkesverksamhet i röjdykartjänst.
Som kuriosa har många klockor som utger sig för att vara flygkronografer en vridring som bara går att vrida moturs, i likhet med dykarur. Ett fatalt misstag om du frågar mig. Jag har ännu inte använt mig av hashtaggen #flygkronograf men om jag börjar är det ett grundkrav om klockan är försedd med vridring.
Alldeles oavsett det gillar jag den nya Pelagosen av tidigare nämnda orsak.
#flygkronograf
#rojdykarklocka
Frassarna ville tydligen ha det så…
Ja, vem som helst kan ju räkna ut att FXD’n är ett PR stunt och MN dvs Marine Nationale är ju Frankrikes motsvarighet till Svenska Flottan.Då får dom ha det, någon #rojdykarklocka blir det dock aldrig.
För mig känns det mer som JLC's samarbete med Navy Seals. Dvs. ett collab där Marine Nationale varit med och tagit fram en klocka som skulle kunna fungera i skarpt läge. Men det utesluter ju inte att de använder ngt bättre i verkligheten eller att övrig personal använder sig av den.Ja, vem som helst kan ju räkna ut att FXD’n är ett PR stunt och MN dvs Marine Nationale är ju Frankrikes motsvarighet till Svenska Flottan.
Tudor skriver ju att den är framtagen tillsammans med MNs ”combat divers” (dvs inte röjdykare specifikt)
Jag är dock väldigt skeptiskt till att t ex någon av deras attackdykare kommer slänga på sig den där i skarpt läge.
Precis. Det blir dock lite töntigt när man ser releasevideon som om den skulle ingå i allas standardutrustning.För mig känns det mer som JLC's samarbete med Navy Seals. Dvs. ett collab där Marine Nationale varit med och tagit fram en klocka som skulle kunna fungera i skarpt läge. Men det utesluter ju inte att de använder ngt bättre i verkligheten eller att övrig personal använder sig av den.
Vad tänkte du på?Va har du avpolletterat den redan? Det var snabbt!
Där ligger den och väntar på mig
Fick intrycket att du sålt denVad tänkte du på?
Inte än men får jag en Chrono från AD måste den tyvärr lämna. Jag kommer garanterat köpa en svart BB58 igen dock för de är helt underbara.Fick intrycket att du sålt den
Har en Speedy med och det är en keeper till sonen.Den är fin men som kronograf tycker jag Speedyn är bättre.
Appropå Tudor släppet, känns även som Adrian på B&J är aningen skeptisk
Hade varit extra kul om din son heter Gonzales.Har en Speedy med och det är en keeper till sonen.
Han heter Buzz!Hade varit extra kul om din son heter Gonzales.
Passande.Han heter Buzz!
Nja, det fick bli Lightyear.Passande.
Apollo i andranamn?
Det hade varit roligare om de inte bara kört en standardbox till denna. Nu är det ju iofs inte boxen man ska ha på handleden.En till, första hands on videon jag sett