• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Yes tavla och visare för 5800kr. Gamla tavlan och visarna fick behållas, nämndes inget om det. Skönt att Tudor inte är som Rolex med reservdelar. :)
Så här såg den ut innan
20211002_130239.jpg
5800kr för att slippa en röd text och visare? Premium i andra fall.. ;)

Ganska intressant jämförelse. Exakt samma storlek på bilden tagen från deras hemsida samt lignat upp logga och markering för kl 12.
Kan det ev vara så att boetten faktiskt är mindre men att bezeln sticker utanför och således påverkar den officiella diametern? Ser man till följande jämförelse verkar ju lug to lug dock också vara kortare än nuvarande.

1636556679149.png

Den nya Pelagosen osar för mig robusthet. Borta är heliumventilen som kan krångla. Borta är datumet som inte behövs. Borta är t o m bandstiften som kan fallera.

Kvar är nåt som skulle kunna hålla för ett världskrig. Om den hade kvartsverk.
Men det har den ju inte.

Inget jag har behov av i min vardag iaf. För mig har många av attributen som tilltalar därmed fallit bort.
Märklig release tycker jag. Lär vara en mycket smal kundkrets som väljer att köpa den tror jag.

Nej!
Jag var tyvärr inget fan av den nya pelagosen. Nästan alldeles för mycket som inte klickar.
Är det bara jag som inte alls tycker att det blir snyggt med countdown-bezel? Blir lite för kladdigt för mitt tycke.

Cool klocka. Men har redan en Pelagos LHD. Jag hade hoppats på 39-40 mm. Jag älskar dock fasta bandhorn och bezel som vrids åt bägge håll, även nedräkningsbezel är något som jag föredrar. Bra släpp och ändå ”sparar” jag pengar.
Win-win ;)

Känns inte direkt som att Tudor fansen är nöjda detta nedan kan förklara dagens släpp….. 🤣

Warned of the danger of having another product line on their hands that would be a runaway hit, the designers at Tudor masterfully managed to change the specs enough to ensure the watch would be a sideline model at best. When interviewed, the head designer of the Black Bay PO1 and Tudor Royal said:

"It was a close-run deal, but a few cunningly conceived design decisions and a lazy jacquard strap was enough to ensure the mediocrity of this new MN watch. We've solidly established ourselves as the industry leader for leaving money just begging on the table."

When contacted, parent company Rolex reportedly said:

"We just wanted to give our customers something that was at no risk of being wait-listed for. I think we've achieved that today."

Ganska intressant jämförelse. Exakt samma storlek på bilden tagen från deras hemsida samt lignat upp logga och markering för kl 12.
Kan det ev vara så att boetten faktiskt är mindre men att bezeln sticker utanför och således påverkar den officiella diametern? Ser man till följande jämförelse verkar ju lug to lug dock också vara kortare än nuvarande.

1636556679149.png
Jag tycker den är ascool! Det enda som fattas är ett kvartsverk men det känns ju uteslutet när vi pratar Tudor.

Konstigt att ingen nämnt att G-Shock-chapterringen är borta. Blir ju mycket snyggare så här.

Edit: För övrigt gör tvåvägsvridring att det inte är en ISO-dykarklocka vilket är lite udda.

Jag tycker den är ascool! Det enda som fattas är ett kvartsverk men det känns ju uteslutet när vi pratar Tudor.

Konstigt att ingen nämnt att G-Shock-chapterringen är borta. Blir ju mycket snyggare så här.

Edit: För övrigt gör tvåvägsvridring att det inte är en ISO-dykarklocka vilket är lite udda.
Jag är helt för släppet. Gillar borttagandet av både escape valve och datum. 'Toolifieringen' designmässigt gillar jag också. Allt som kvarstår är att testa hur den bär, men likt många andra hade jag hoppats på en mindre storlek. Håller förövrigt med om både chapterringen och ifrågasättandet av tvåvägsvridning. Skulle dock inte förvåna mig om de har en anledning för sistnämnda.

Jag är helt för släppet. Gillar borttagandet av både escape valve och datum. 'Toolifieringen' designmässigt gillar jag också. Allt som kvarstår är att testa hur den bär, men likt många andra hade jag hoppats på en mindre storlek. Håller förövrigt med om både chapterringen och ifrågasättandet av tvåvägsvridning. Skulle dock inte förvåna mig om de har en anledning för sistnämnda.
Anledningen är väl för att kunna navigera under vattenytan

Det jag personligen känner för nya pelagosen är ungefär: -”Najs, tilltalar inte mig öht! Då behöver man inte ens fundera på att köpa och kan lägga pengarna på något som lockar”
Men kul för Er som verkligen går igång. Som det stod i något inlägg ovan, den lär ju knappast vara väntelista på eller gå för premiumpriser på andrahandsmarknaden

Det jag personligen känner för nya pelagosen är ungefär: -”Najs, tilltalar inte mig öht! Då behöver man inte ens fundera på att köpa och kan lägga pengarna på något som lockar”
Men kul för Er som verkligen går igång. Som det stod i något inlägg ovan, den lär ju knappast vara väntelista på eller gå för premiumpriser på andrahandsmarknaden
Är det lång kö och premium på BB58? En av fördelarna med Tudor är just att de är rimligt prissatta och lättillgängliga 😌

Är det lång kö och premium på BB58? En av fördelarna med Tudor är just att de är rimligt prissatta och lättillgängliga 😌
Nej inte nu längre vad jag vet?! Men det var väl det vid releasen och för en relativt lång tid framåt?! Kanske inte superpremium men klart begränsad tillgång. Hade dagens släpp varit i samma case som 58:an, haft möjlighet till länk osv tror jag definitivt inte det bara hade varit till att knata in hos AD och köpa.

Tillbaka
Topp