Instämmer, iaf på MN21 utgåvorna.Det hade varit roligare om de inte bara kört en standardbox till denna. Nu är det ju iofs inte boxen man ska ha på handleden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Instämmer, iaf på MN21 utgåvorna.Det hade varit roligare om de inte bara kört en standardbox till denna. Nu är det ju iofs inte boxen man ska ha på handleden.
De kanske brände hela box-budgeten på Rolex mycket påkostade boxar.Instämmer, iaf på MN21 utgåvorna.
Kan vara en av de bästa de gjort tillsammans med dennaDenna hade jag missat. Helt otroligt!
![]()
Sunday Rewind: The Long Return: Parts I And II
How a Tudor Submariner reunited two veterans 50 years after they last saw each other in Vietnam.www.hodinkee.com
Ja mina två favoriter också. Sjukt bra. Där var det på riktigt liksom. Inga preppade filmer för Instagram där inte.Kan vara en av de bästa de gjort tillsammans med denna
Inspirerande, casual golden gilt Friday! Org nato är grymt bekvämt.Casual friday på orginaltextil
![]()
Hur är elasticiteten i orginal NATOT? Tänker på just hur den anpassar sig efter handleden när den te x sväller etc. Tyckte det var grymt skönt när jag testat det.
Inspirerande, casual golden gilt Friday! Org nato är grymt bekvämt.
Inte så elastiskt faktiskt, det är mer som ett väldigt lyxigt ”perlonband”, behöver ej sätta den så hårt då hela paketet blir en hel del lättare och sitter still ganska braHur är elasticiteten i orginal NATOT? Tänker på just hur den anpassar sig efter handleden när den te x sväller etc. Tyckte det var grymt skönt när jag testat det.
Ja, det sitter riktigt bra faktiskt och då är jag ingen Natokille!
Inspirerande, casual golden gilt Friday! Org nato är grymt bekvämt.
You can do it, you can DO it!!Ja, det sitter riktigt bra faktiskt och då är jag ingen Natokille!
Får se om jag kan ha länken i lådan hela helgen nu![]()
Mitt bidrag till casual golden gilt Friday, fast på länk….![]()

Sorry, gjorde det inte lättare för dig, det var inte meningen….Aaah, den är allt fin på länk...
inte byta, inte byta![]()
Skulle gissa att den iaf finns kvar så länge så det inte blir hype när den väl försvinner.. nått/några år max?Någon som vågar sig på en gisning kring hur vanlig och långlivad Pelagos FXD kommer att bli?
Jag syftar på produktionen och som jag förstår det så är det inte en limiterad utgåva, men kanske ändå inte en standardmodell över tid, eller vad tror ni?
Efter att ha kännt och klämt på den nya Pelagosen så tror jag inte den kommer försvinna ur sortimentet inom den närmaste framtiden.Någon som vågar sig på en gisning kring hur vanlig och långlivad Pelagos FXD kommer att bli?
Instämmer med kommentarerna från @Fliegerchronograph🚁 och @Zorin att de ger intrycket av att det är ngt som skulle användas i skarpt läge är bara tramsigt. Men å andra sidan ser vi ju en hel del sub eller plo prof i kontorssammanhang likaså.Som kuriosa har många klockor som utger sig för att vara flygkronografer en vridring som bara går att vrida moturs, i likhet med dykarur. Ett fatalt misstag om du frågar mig. Jag har ännu inte använt mig av hashtaggen #flygkronograf men om jag börjar är det ett grundkrav om klockan är försedd med vridring.
Jag vill gilla FXDn men det går inte.
Utifrån alla bilder och reviews och utan att se den IRL ännu så är mina spontana tankar:
-
För stor
Fortfarande för tjock
Ful blå färg som påminner om Silja Line
Bakboett i stål
Stökigt insert med ”retrograde graduation”
Fult gummiband
+
Toolig (med lite konstig men ändå rätt ok boettform)
Titan (exkl. bakboetten då)
Grövre grooves på bezeln
Kronskydden
Fabric bandet
200m och ingen HEV
Well, kanske ändrar mig när man fått klämma på den men hade de gjort den i samma size som BB58 och i svart istället så hade jag nog blivit seriöst intresserad.
- Tycker den positionerar sig ungefär som P01, en kul imageklocka.Någon som vågar sig på en gisning kring hur vanlig och långlivad Pelagos FXD kommer att bli?
Jag syftar på produktionen och som jag förstår det så är det inte en limiterad utgåva, men kanske ändå inte en standardmodell över tid, eller vad tror ni?
Beror ju på vad man jämför med men om du dessutom räknar med bandets tjocklek som måste ligga emot bakboetten så blir den för tjock för mig.Tjock: Tjock är den väl knappast?
Bakboett i stål: Har den?
Stökigt insert: Snyggt ju!
Blev positivt överraskad när jag testade den. Upplevde den inte som tjock. Då tycker jag 925 eller BB black är bra mkt klumpigare.Beror ju på vad man jämför med men om du dessutom räknar med bandets tjocklek som måste ligga emot bakboetten så blir den för tjock för mig.
Har läst att bakbortten är i stål på flera ställen men ej sett det bekräftat från Tudor ännu.
![]()
Gällande insertet så tycker jag personligen det är skitfult men each to their own.
Var hittade du dessa?Mums! En beggad TT för samma pris som en ny Stålare ..hhmm. Fint skit båda iaf
![]()
Intressant. Den kanske blir mindre ”puckig” pga storleken och att allt fördelas bättre mot handleden.Blev positivt överraskad när jag testade den. Upplevde den inte som tjock. Då tycker jag 925 eller BB black är bra mkt klumpigare.
Tycker det sammanfattar rätt bra.Intressant. Den kanske blir mindre ”puckig” pga storleken och att allt fördelas bättre mot handleden.
Just denna bild är från Grand HotelVar hittade du dessa?