Har även jag varit å testat denna. Min upplevelse var att den satt bättre än org.pelagosen på mina 16cm handleder. Detta pga minskad tjocklek. Dock var 52mm l2l för mycket för mina handleder.Efter att ha kännt och klämt på den nya Pelagosen så tror jag inte den kommer försvinna ur sortimentet inom den närmaste framtiden.
Likt när den blå ’58:an kom var jag riktigt tveksam till bilderna. Men den är riktigt bra, rubber strappen är bra. Eftersom den är smalare än Pelagos OG och Black Bay GMT så sitter den riktigt följsamt på handleden.
Om man ser till hur en hel del sub bärare bär sina så är den mycket smidigare och mer diskret (för att vara en dykare).
Om man (som jag) jämförde den med ’58:an blir man så klart besviken. Men som ett schysst tool watch alternativ är det en värdig kandidat.
Instämmer med kommentarerna från @Fliegerchronograph🚁 och @Zorin att de ger intrycket av att det är ngt som skulle användas i skarpt läge är bara tramsigt. Men å andra sidan ser vi ju en hel del sub eller plo prof i kontorssammanhang likaså.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
För övrig så var det en annan känsla i klicket hos vridringen på denna. Ljudet var mer ljust i jämförelse med bb58 och org. Org.Pelagosen/bb58 som jag upplever har ett mer dovt "bastant" ljud. Allt kan dock ha att göra med 60 vs 120 klick på vridringen.
Färgen är helt klar mörkare än på org. pelagosen och är mer mot bb58 blue (fast matt).