Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tudor kallar urverket i BB för MT5402. Så frågan är, vad är skillnaden mellan 5602 och 5402?Samma urverk som använts tidigare. Inget nytt
![]()
Tudor caliber MT5602 » WatchBase
Full details and images of the Tudor caliber MT5602, including a list of all watches using this movement.watchbase.com
5602 sitter i 41orna och 5402 är nättare och sitter i BB58Tudor kallar urverket i BB för MT5402. Så frågan är, vad är skillnaden mellan 5602 och 5402?
MT5402 sitter I BB58.Tudor kallar urverket i BB för MT5402. Så frågan är, vad är skillnaden mellan 5602 och 5402?
Jag tror jag har använt 1.4mm.Någon med BB58 som vet vilken Bergeon-mejsel som passar för justering av länken?
Har lite svårt att hitta rätt storlek och orkar inte gå till AD varje gång jag vill justera![]()
Vanlig eller de Rolexanpassade, minns du det?Jag tror jag har använt 1.4mm.
Vet inte vad Rolexanpassade är. Jag kör Bergeon på alla storlekar.Vanlig eller de Rolexanpassade, minns du det?
- Rolexmejslar har rak egg och ett plan i botten för att passa perfekt i skruvens spår. Vanliga mejslar har vinklad egg som går ut i spets vilket kan ge små skador på skruvar med raka spår (om man använder mycket kraft).Vet inte vad Rolexanpassade är. Jag kör Bergeon på alla storlekar.
Bara om det är automat, Quartz har ett annat verk.MT5402 sitter I BB58.
BB58 med Quartz?Bara om det är automat, Quartz har ett annat verk.
Jag har Quartz i både min BB58 och 16610. Köpta på samma ställe och tydligen ganska ovanliga.BB58 med Quartz?
Dom är jätteovanliga. Bra köp! Kommer bara stiga i värdeJag har Quartz i både min BB58 och 16610. Köpta på samma ställe och tydligen ganska ovanliga.
Jag har Quartz i både min BB58 och 16610. Köpta på samma ställe och tydligen ganska ovanliga.
"4-liner", bara det måste vara premium... ;- P
Konstigt, på min står det på kinesiska överallt.
Toppklass! Har hört att Alibaba ska vara bättre än orginal Tudor…… just sayin’Konstigt, på min står det på kinesiska överallt.
Akta dig för deras Nato. De är riktigt vassa!Toppklass! Har hört att Alibaba ska vara bättre än orginal Tudor…… just sayin’![]()
Kanske bara står upp-o-ner eller om du satt på dig klockan upp-o-ner…Konstigt, på min står det på kinesiska överallt.
The more lines, the merrier."4-liner", bara det måste vara premium... ;- P
Jag har tydligen en 5-liner?The more lines, the merrier.
Svart alla dagar veckan. Racing feeling över den.Jag kan verkligen inte bestämma mig och nu är det skarpt läge. Vit eller svart Chrono? Det lutar åt vit då jag verkligen gillar den!
![]()
![]()
Svart!Jag kan verkligen inte bestämma mig och nu är det skarpt läge. Vit eller svart Chrono? Det lutar åt vit då jag verkligen gillar den men svart är galet bra den med.
![]()
![]()