• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nu har jag beställt en av de nya blå Pelagos klockorna så nu är väntan lång!
Btv hur kunde jag helt plötsligt bli en nolla jag som tycker att det är ensamt här på toppen!
;)
1280X800_05.jpg
 

Erikberg

Cartier
2-Faktor
Jag kollar runt efter en Tudor 79090 men utbudet är lite skralt och tänkte höra om jag kan få tips på sajter att leta på? Gripenbro har en som verkar väl dyr, Blocket och uretvintage har ingen. Har självklart kollat här också men ingen verkar ligga ute. Är det Chrono24 som gäller?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag kollar runt efter en Tudor 79090 men utbudet är lite skralt och tänkte höra om jag kan få tips på sajter att leta på? Gripenbro har en som verkar väl dyr, Blocket och uretvintage har ingen. Har självklart kollat här också men ingen verkar ligga ute. Är det Chrono24 som gäller?
Koöla watchrecon.com
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpg

Måste ju säga att jag fortfarande gillar min 79090-89. Solid länk var rätt väg att gå för mig. Ökar vikten, stabiliteten och minskar rasslet. Har fått en ökad kvalitetsupplevelse sedan jag bytte helt enkelt. Lite stretch är nog inte nödvändigtvis en nackdel ur bärarsynpunlt men jag tror ändå jag lämnar in den för att tighta till den om några veckor. Jag gillar stabila grejer helt enkelt. :)
 
Senast ändrad:

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Tack! Jo den är vass men om det är orört eller relativt nyslipat det vågar inte jag svara på. I vilket fall är jag väldigt nöjd med den :)
@Gripenbro.se sålde till @maxmol som jag bytte med. @jakob.dala sa att den kanske hade passerat både honom och @Per innan det. Nån av dem kanske vet?
Jag har köpt den från fatderek i Hongkong för många år sedan. Tror jag gav 13 för den. :)

Minns inte vem jag sålde den till. Tror det kan ha varit Micke L? Eller var det dig jakob.dala?

image.jpg
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Jag har köpt den från fatderek i Hongkong för många år sedan. Tror jag gav 13 för den. :)

Minns inte vem jag sålde den till. Tror det kan ha varit Micke L? Eller var det dig jakob.dala?

image.jpg
Micke L som jag sen köpte den av :)
En riktig slampa.
Härligt att få ett släktträd till den. Även om hon vart runt en del så är det skönt vi stadgat oss. Alla har väl några vilda år ;)
Dereks verkar väl ärliga och det ser inte ut slipa upp sina ifall man ser de han lägger upp nuförtiden på VRM. Han har en helt ok 7928 ute nu.

EDIT:
Här är en länk till klockan men det verkar råda olika åsikter om närfan den är ifrån o_O
Serienr: 74x.xxx

https://klocksnack.se/threads/Äntligen-tillbaks-efter-service-tudor-submariner-1968.18618/
 
Senast ändrad:
Topp