• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Biffbert

Cartier
Då var jobbet igång igen efter 3 strålande solveckor semester
20150824_174034.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Länken jag köpte var ganska repig och såg därför ännu mer sliten ut än den var. Lystern var obefintlig. Hade lite tråkigt så jag borstade den.

Jag utgick från kornigheten på de nya länkbitar jag fick hem idag för att få rätt kornighet på borstningen. 1000-papper gav rätt finish. Det tar ett tag att borsta med papper istället för med trissa men fördelen är att man kan få precis den kornighet man vill ha. Det är även viltigt att alltid borsta åt ett håll annars blir den borstade ytan inte riktad åt ett håll. Jag var extra snäll mot spännet eftersom det ändå blir repat hyfsat fort. Borstade exempelvis inte rutan där loggan sitter eller flärpen.

Det blev rätt bra tycker jag och lyfter helhetsintrycket. På bild kan man såklart se att det inte är helt perfekt men IRL ser det bra ut.

image.jpg

Vänster sida borstad, höger sida ännu inte borstad.

image.jpg

Spännet innan borstning.
image.jpg

Spännet borstad.

Såg även att sprintarna som man kan skruva bort var slitna och fått minde diameter än de ska ha. Ska köpa hem nya så jag i alla fall bytt det jag kan byta själv.
 
Topp