• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dags att välja klocka för kvällens eskapader , tur det finns bra weekendväskor för klockor😂😍😂😍
B0CA7558-4249-42B5-B9E8-263121815EDA.jpeg
 
Väldigt häftigt att Tudor har på ca 10 år re-brandat sig själv!
Skapat flertalet klockor som ofts benämns bäst eller prisvärda.
Pelagos är ”världens bästa dykare” enligt J. Stacey.
BB58 är ju ofta med som ”best-in-class” och dess föregångare BB gjorde verkligen under för Tudor!
Och nu säger J. Forster att FXD kan vara den bästa klockan för 2021!

Heja Tudor 🇨🇭🇨🇭🇨🇭
En till tung klockprofil säger sitt:
7A0657D0-3570-418F-802C-D0C2969EF5FB.jpeg
 
Kan någon med en date+day i 36mm beskriva hur den bärs? Eller än hellre posta bild och gärna i jämförelse med kanske en dykare av normala mått? Känner vemod över att inte kunna prova (troligtvis) innan köp och tycker min 41mm, 48mm l2l sitter perfekt på min 18cm handled. Blir en 36mm för liten?
 
Har en London-resa planerad till våren och har länge sneglat på en BB58, och skulle med nuvarande pundkurs spara några tusenlappar jämfört med köp via svensk AD. Finns det några uppenbara nackdelar att köpa en klocka utomlands? Just BB58 behöver väl tex ändå skickas in till Tudor vid service?
 
Tjena Tudor-fantaster!

Jag har möjligheten att plocka ut en ny BB58 direkt från AD men blir lite osäker.
Anledningen är att jag har en Explorer och en Speedmaster.

Ni som säkerligen har mer erfarenhet med Tudor än jag, är det någon som kan ge lite perspektiv på en BB58 mot dessa två klassiker jag redan har i samlingen?
Kommer de överlappa för mycket eftersom de är tre svarta sportmodeller? Den blå är ju ett alternativ, men har alltid gillat den svarta som känns så tidlös och varm.
 
Tjena Tudor-fantaster!

Jag har möjligheten att plocka ut en ny BB58 direkt från AD men blir lite osäker.
Anledningen är att jag har en Explorer och en Speedmaster.

Ni som säkerligen har mer erfarenhet med Tudor än jag, är det någon som kan ge lite perspektiv på en BB58 mot dessa två klassiker jag redan har i samlingen?
Kommer de överlappa för mycket eftersom de är tre svarta sportmodeller? Den blå är ju ett alternativ, men har alltid gillat den svarta som känns så tidlös och varm.
Tre vitt skilda klockor enligt min ödmjuka mening och 58an kommer komplettera din samling mycket bra! Worst case så är dom otroligt lätta att flippa 🙌
 
Kan någon med en date+day i 36mm beskriva hur den bärs? Eller än hellre posta bild och gärna i jämförelse med kanske en dykare av normala mått? Känner vemod över att inte kunna prova (troligtvis) innan köp och tycker min 41mm, 48mm l2l sitter perfekt på min 18cm handled. Blir en 36mm för liten?
Hej.
Tudor date+day bärs som en 5-siffrig datejust.

Se bilder
 

Bilagor

  • D5661BBB-81E0-4F57-8537-DB034C139B51.jpeg
    D5661BBB-81E0-4F57-8537-DB034C139B51.jpeg
    496.3 KB · Visningar: 10
  • 0C0FF7FD-EAB6-4D97-BDF8-E774583141CA.jpeg
    0C0FF7FD-EAB6-4D97-BDF8-E774583141CA.jpeg
    102.4 KB · Visningar: 14
Tjena Tudor-fantaster!

Jag har möjligheten att plocka ut en ny BB58 direkt från AD men blir lite osäker.
Anledningen är att jag har en Explorer och en Speedmaster.

Ni som säkerligen har mer erfarenhet med Tudor än jag, är det någon som kan ge lite perspektiv på en BB58 mot dessa två klassiker jag redan har i samlingen?
Kommer de överlappa för mycket eftersom de är tre svarta sportmodeller? Den blå är ju ett alternativ, men har alltid gillat den svarta som känns så tidlös och varm.
Tre olika imo. Go for it!
 
Tjena Tudor-fantaster!

Jag har möjligheten att plocka ut en ny BB58 direkt från AD men blir lite osäker.
Anledningen är att jag har en Explorer och en Speedmaster.

Ni som säkerligen har mer erfarenhet med Tudor än jag, är det någon som kan ge lite perspektiv på en BB58 mot dessa två klassiker jag redan har i samlingen?
Kommer de överlappa för mycket eftersom de är tre svarta sportmodeller? Den blå är ju ett alternativ, men har alltid gillat den svarta som känns så tidlös och varm.
Den ena är tänkt för dykning, gissa vilken. 😉

Lite märklig fråga på ett klockforum då de flesta här har fler än 3 klockor de roterar mellan.
 
Den ena är tänkt för dykning, gissa vilken. 😉

Lite märklig fråga på ett klockforum då de flesta här har fler än 3 klockor de roterar mellan.
Haha jag förstår vad du menar, men jag uppskattar alltid andras syn på en situation. Någon kanske har haft eller sitter på samma tre och har någon tanke kring det.
Jag har ju såklart också fler att variera med, men dessa tre blir helt klart toppen i ligan.
 
Haha jag förstår vad du menar, men jag uppskattar alltid andras syn på en situation. Någon kanske har haft eller sitter på samma tre och har någon tanke kring det.
Jag har ju såklart också fler att variera med, men dessa tre blir helt klart toppen i ligan.
Jag skulle säga att de tre klockorna är den "perfekta" samlingen. En ikonisk chrono, GADA Explorer samt en väldigt kompetent dykare i BB58an. De må ha samma färg på tavlan men är i övrigt helt olika. Jag säger kör!
 
Tudor har helt klart gjort många rätt när det gäller nya modeller på senare år. Dock är frågan om de kanske stanna upp lite nu och konsolidera så det inte börjar kännas urvattnat, vad tror ni?

Som balans mot allt det nya så kommer här liten påminnelse om att det var ganska bra förr i världen också... :)

image.jpg
 
Tudor har helt klart gjort många rätt när det gäller nya modeller på senare år. Dock är frågan om de kanske stanna upp lite nu och konsolidera så det inte börjar kännas urvattnat, vad tror ni?

Som balans mot allt det nya så kommer här liten påminnelse om att det var ganska bra förr i världen också... :)

image.jpg
Vad har hänt med lysmassan kl 1? Ser ut som massan runnit över?
 
Tillbaka
Topp