Hah! Hade precis det motsatta problemet med min 36:a. Fick det aldrig att sitta särskillt bekvämt.Fick skav av 58an vid låset.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hah! Hade precis det motsatta problemet med min 36:a. Fick det aldrig att sitta särskillt bekvämt.Fick skav av 58an vid låset.
Dagens fångst. Min första Tudor och en klocka jag sneglat länge på. BB41
SKX som jämförelse då det är forumets givna storleksreferens
Är det likadan länk till BB58 39mm, som BB 36 mm? Fick aldrig länken att sitta bra på min 39mm, så ni är jag sugen på 36 mm.
Tycker grått på grått blev lite väl...gråttDagens experiment, grå alligator…funkis eller miss? Själv vacklar jag…
Nä blev lite väl mycket grått för min smakDagens experiment, grå alligator…funkis eller miss? Själv vacklar jag…
Bortsett från claspen/låset och till viss del länken så är absolut inget likt.
Jag är så förbaskad sugen på en vit Zenith. Men i Sverige verkar dom omöjliga att få tag i till listpris, eller har jag fel?Spot The Difference: Zenith Chronomaster Sport Vs. Rolex Daytona
Video on the new Zenith Chronomaster Sport (03.3100.3600/69.M3100) and a comparison with the famous and sought-after Rolex Daytona.www.fratellowatches.com
De är väldigt finaJag är så förbaskad sugen på en vit Zenith. Men i Sverige verkar dom omöjliga att få tag i till listpris, eller har jag fel?
Grymt snygg! Grattis!Dagens fångst. Min första Tudor och en klocka jag sneglat länge på. BB41
SKX som jämförelse då det är forumets givna storleksreferens
Rekommenderar att testa den på Oyster. Hade mina på läder/nato och blev nyförälskad när jag slängde på budgetoyster från @tidochting.se . Blev perfekt med den lite billigare och lätt rassliga känslan, ungefär som ett vintageDagens experiment, grå alligator…funkis eller miss? Själv vacklar jag…
Snyggt. Jag tror att ev. Steinhart länk kan passa. Den är i bra kvalitet så hade varit pricken över ”i”Däremot är ju bb58 länken 20mm med löstagbara ändbitar så går att meka med am länkar med hyfsad framgång.
Här med budgetlänk från tid och ting
Edit: fel bild först
Hade gärna sett mittlänkbiten också i guld.Fasiken, rekommenderade BB36GS i en annan tråd och nu har jag svårt att släppa den. Har vi någon på forumet? Vad säger gänget - för och emot?
Snyggt…och tack för tipset!Rekommenderar att testa den på Oyster. Hade mina på läder/nato och blev nyförälskad när jag slängde på budgetoyster från @tidochting.se . Blev perfekt med den lite billigare och lätt rassliga känslan, ungefär som ett vintage
Oysterlänk rostfritt stål - tidochting.se
Oyster är en klassisk och tidlös länkdesign som sitter riktigt skönt på armen.Länken är av hög kvalitet med solida skruvade länkbitar. Ändbitarna är vikta. &nbstidochting.se
Instämmer, det är ngt som är off med den.Hade gärna sett mittlänkbiten också i guld.
Växt lite faktiskt. Kör bara!Fasiken, rekommenderade BB36GS i en annan tråd och nu har jag svårt att släppa den. Har vi någon på forumet? Vad säger gänget - för och emot?
Hade gärna sett mittlänkbiten också i guld.
Jag gillar att den inte är i guld utan polerad stål. Det gör att det händer lite och inte blir platt iom att guldet är matt. Gillar även att den inte blir blingig utan frtf behåller tool-watch känslan (till skillnad från Rlx Exp1).Instämmer, det är ngt som är off med den.
Hmm.. ska se hur det slutar. Det tråkiga är att det är capped gold och inte solitt men det speglar sig även på priset.Växt lite faktiskt. Kör bara!
Grattis! Hoppas att jag själv kan joina inom en snar framtid..Äntligen med i klubben. Förstår hypen.
Ser bättre ut utan fejknitar tbh!Däremot är ju bb58 länken 20mm med löstagbara ändbitar så går att meka med am länkar med hyfsad framgång.
Här med budgetlänk från tid och ting
Edit: fel bild först
Köp köp köp köpFasiken, rekommenderade BB36GS i en annan tråd och nu har jag svårt att släppa den. Har vi någon på forumet? Vad säger gänget - för och emot?
Gillar dem, är det en 38?Delar med mig utav en bild ifrån sommaren på min pärla!
Har hört att Krons/Nymans kan hjälpa till med detta, däremot inte gjort det själv så enbart hörsägen för stunden.Har sett att några borrat ett till hål på viklåset till länken för BB58. Fixar man detta själv och vad krävs då för verktyg? Annars, vem på forumet bör man be snällt för att ordna det?
Har sett att några borrat ett till hål på viklåset till länken för BB58. Fixar man detta själv och vad krävs då för verktyg? Annars, vem på forumet bör man be snällt för att ordna det?
Jag borrade hos Nymans. Kostar dock en del ~1kd
Har hört att Krons/Nymans kan hjälpa till med detta, däremot inte gjort det själv så enbart hörsägen för stunden.