• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Låter som en bekannt som vid utgången av 2019 förhoppningsfullt längtade efter 2020. Det fick ju sådär........ 😅
.....just nu hoppas jag bara på att Tudor får tummen när det gäller sin produktion och får loss lite mer modeller. Börjar få känslan att deras (Hasse W Foundation) tillverkningsstrategi kommer att implodera snart.

Antingen har man en stabil/hållbar tillverkningsstrategi men att olika svängningar gör att de får svårt att möta efterfrågan eller så är det ett gäng riktigt sura och knök konservativa schweizare som vägrar rucka på sin supply chain bara för att. Tyvärr är det väl mitt emellan....men nu killgissar jag bara. 🙄
Killgissningar är oftast rätt, iaf om man frågar oss killar.

Min fru sa faktiskt till vår dotter häromdagen "pappa killgissar igen". 😄

Min gissning är ”2022” iom att klockan blir ”issued” (säljs till slutkund) 2022.

Då har vi två killgissningar och kan mao inte ha fel 🤓
Min tanke var mer att om den kommit ur produktionsledet 2021 men inte når butik så blir det 2021…. Men du har en bra poäng, inte helt omöjligt att de ställde om till ”2022” redan i början av Dec och sedan hållt på distributionen till AD.

Min tanke var mer att om den kommit ur produktionsledet 2021 men inte når butik så blir det 2021…. Men du har en bra poäng, inte helt omöjligt att de ställde om till ”2022” redan i början av Dec och sedan hållt på distributionen till AD.
Kan nog dyka upp både 2021 och 2022 jag bryr mig inte om vilken jag får bara den kommer snart.
Kan ju hoppas att den kommer innan GTG alternativt innan OWG march 2022

E5B272A1-456D-44E8-AE70-AD78E917D25A.jpeg

Kan nog dyka upp både 2021 och 2022 jag bryr mig inte om vilken jag får bara den kommer snart.
Kan ju hoppas att den kommer innan GTG alternativt innan OWG march 2022
Du gör det alldeles för lätt att välja FXD för OWGMarch 😎
Fast å andra sidan, vem har sagt att det ska vara svårt?!

Om det stämmer kan det ju inte finnas många med 21 gravyr. För min del kvittar det då jag gillar modellen men förstår om vissa vinstjägare vill ha 21.
För mig hade det varit kul utifrån att jag fyllde 40 2021. Å andra sidan kan jag ju inte behålla klockor så då kvittar det. Med lite turnkommer en svart-tavlan under våren och då kan man klippa en sådan istället.

För mig hade det varit kul utifrån att jag fyllde 40 2021. Å andra sidan kan jag ju inte behålla klockor så då kvittar det. Med lite turnkommer en svart-tavlan under våren och då kan man klippa en sådan istället.
Bra årgång! 👌🏼 Jag tror att de kommer släppa en svart, det vore roligt.

Alldeles för länge sedan jag köpt Tudor och fan vad det kliar.

Nysläppen 2020-2021 har inte riktigt passat mig (var dock mkt nära en blå 58:a) och jag hoppas på något lite ”kul” i år med ny och udda färg på tavla eller bezel. Om det inte blir så, får jakten på en blå 7017/0 fortsätta för att komplettera. Fast 925:an är ju riktigt trevlig och lite ”kul”.

Kanske också dags att släppa GMT:n. Hmm...många beslut 🤷🏼‍♂️😅😉

Hejsan! Har lurkat omkring på KS ett tag utan att posta något.
Har nu en fråga som lyder enligt följande.
Har planer på att införskaffa mig en Tudor prince oysterdate ref.7400. Klockan kommer dock utan länk vilket jag vill ha. Har en gammal länk hemma utan ändlänkar som jag tänkte använda men behöver då ett par ändlänkar för att kunna använda den. Har sökt omkring lite på nätet men hittar inget riktigt svar. Vissa nämner 361, 361B och 557 men jag vänder mig till er för expert hjälp.
Tack :)
Beror på länken:

Oyster
Jubilee two tone
Jubilee stainless steel

Jubilee länken finns ju också i iaf minst två olika utföranden där mittenlänkarna har olika storlek.

Jag har en jubilee ss (äldre modellen, se bild) med ref 6249-19 och den har andlänkar med ref 597

Vilken modell är din länk?

Bilagor

• rare-6248-19-tudor-bracelet-jubilee-20mm-all-models.jpg
    rare-6248-19-tudor-bracelet-jubilee-20mm-all-models.jpg
    430.8 KB · Visningar: 3
Beror på länken:

Oyster
Jubilee two tone
Jubilee stainless steel

Jubilee länken finns ju också i iaf minst två olika utföranden där mittenlänkarna har olika storlek.

Jag har en jubilee ss (äldre modellen, se bild) med ref 6249-19 och den har andlänkar med ref 597

Vilken modell är din länk?
Det är en aftermarket oyster länk. Tyvärr finns det därmed inget ref nummer på den. Köpte den från tid och ting och var tänkt till en annan klocka men sedan blev den bara liggande. När jag kollat runt på chrono24 verkar de flesta ha 361B ändlänkar.

Det är en aftermarket oyster länk. Tyvärr finns det därmed inget ref nummer på den. Köpte den från tid och ting och var tänkt till en annan klocka men sedan blev den bara liggande. När jag kollat runt på chrono24 verkar de flesta ha 361B ändlänkar.
Lägg upp bild på både klocka och länk så är det lättare. Tror det kan bli svårt att sätta ihop äkta ändlänkar med aftermarket oyster, i bästa fall så kan nån guldsmed få till det. Jag hade gett mig in på att hitta en äkta länk (svårt) eller aftermarket med ändlänkar som passar rolex/tudor 19mm.

@NisseG här verkar några nått framgång

Lägg upp bild på både klocka och länk så är det lättare. Tror det kan bli svårt att sätta ihop äkta ändlänkar med aftermarket oyster, i bästa fall så kan nån guldsmed få till det. Jag hade gett mig in på att hitta en äkta länk (svårt) eller aftermarket med ändlänkar som passar rolex/tudor 19mm.
Alright! Har tyvärr inte köpt klockan än då jag ville säkerställa att jag kunde hitta en länk först. Hittade denna länk på ebay. Kanske skulle kunna vara något. https://www.ebay.com/itm/161331502624?hash=item25901b5e20:g:ZeYAAOSwBIxgEreE
Fick ett erbjudande av säljaren att köpa den för 1000 EU. Finns inget uppskattat produktions år men den blev servad vid början av året. Är det ett bra pris?

Krigar på med denna några dagar in. Kan inte släppa tanken om den blåa och börjar nog tilta åt att det var den jag skulle siktat på. Denna blir mer som ett substitut än komplement till speedyn och det var nog det senare jag eftersökte..

Om någon är sugen på att byta så kan du väl höra av dig. Lovar inget men kanskekanske..

5A15F1A5-9F6A-4B7B-82AA-42A8E5BBD95A.jpeg

Det blev som det blev och det blev en blå 😊
Mycket nöjd såhär en timme in 😬

B17F6AAA-D3B8-40EB-BF1E-028CBB680C43.jpeg

Tillbaka
Topp