lukasjonss
Basic
Precis, önskar att den var något mindre för mina smala handleder dock! Är på jakt efter nån fin 39 och neråt men inte hittat den perfekta ännu.Gillar dem, är det en 38?
insåg att det va 41mm
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Precis, önskar att den var något mindre för mina smala handleder dock! Är på jakt efter nån fin 39 och neråt men inte hittat den perfekta ännu.Gillar dem, är det en 38?
insåg att det va 41mm
Gjorde de det på plats eller fick den skickas iväg?Jag borrade hos Nymans. Kostar dock en del ~1k
Skickas till service verkstaden. Kan ta alltifrån 1-5 veckor beroende på hur mycket dom har att göra.Gjorde de det på plats eller fick den skickas iväg?
Otroligt trevlig bild!
Vem har ens sagt det kommer fler färger? Och burgundy (vinrött?) till dykare, känns inte som Tudor eller storebror.Tudor håller ju inte igen vad gäller bb-modeller och 58:an blev ju succé minst sagt.
Själv skulle jag vilja ha en 58 burgundy och jag gissar att den kommer så småningom. Är det någon som vet om och när 58:an kommer i fler färger?
Burgundy känns väl väldigt mycket bbVem har ens sagt det kommer fler färger? Och burgundy (vinrött?) till dykare, känns inte som Tudor eller storebror.
Känns mer som deras lådor.Burgundy känns väl väldigt mycket bb
Tudor håller ju inte igen vad gäller bb-modeller och 58:an blev ju succé minst sagt.
Själv skulle jag vilja ha en 58 burgundy och jag gissar att den kommer så småningom. Är det någon som vet om och när 58:an kommer i fler färger?
Tudor håller ju inte igen vad gäller bb-modeller och 58:an blev ju succé minst sagt.
Tudor är visserligen kända för att lyssna på sina kunder men att kanabalisera sin egen portfölj med en ’58 Burgundy känns inte troligt.Ja, en BB58 burgundy med giltfärgade bezel-markeringar skulle jag gissa ligger närmast till hands. Om inte Harrods edition hade existerat hade mitt odds istället legat på en version med grön bezel, men nu känns det osannolikt.
Instämmer till fullo kring BB36, och då gärna med ett upphottat urverk!Tudor är visserligen kända för att lyssna på sina kunder men att kanabalisera sin egen portfölj med en ’58 Burgundy känns inte troligt.
Min förhoppning är att man stannar vid ’58 utbudet och börjar leka med lite annat. Lite mer versioner av ’36 modellen skulle vara roligt (om det fungerade för brorsan med OP så lär det ju bli en succé även för Tudor ).
Men då försvinner nog "smiley-texten" :- /Instämmer till fullo kring BB36, och då gärna med ett upphottat urverk!
Man har ju redan gjort en 58 som ligger kannibaliserings-nära (om man nu ska tala i de termerna) med den blå så ser inte att en jubileums variant i rött skulle vara nåt större problem i deras ögon. Om något så skulle jag tänka att Tudors ovilja att komma med just det marknaden/anhängarna väntar sig talar mer emot en röd 58a.Tudor är visserligen kända för att lyssna på sina kunder men att kanabalisera sin egen portfölj med en ’58 Burgundy känns inte troligt.
Min förhoppning är att man stannar vid ’58 utbudet och börjar leka med lite annat. Lite mer versioner av ’36 modellen skulle vara roligt (om det fungerade för brorsan med OP så lär det ju bli en succé även för Tudor ).
Sant.. Så länge ingen designer kan göra smiley-underverk med "chronometer officially certified"Men då försvinner nog "smiley-texten" :- /
Sant.. Så länge ingen designer kan göra smiley-underverk med "chronometer officially certified"
Den där alltså.Är man ledig så är man
38 är en väldigt bra storlek dock så är 38an inte day date. Tror många önskade att day date också kom i 38. 41 borde inte vara några konstigheter på 17-18cm handled då länken är integrerad och den är relativt kort L2L.Tja! Sett några som bär 41mm Tudor royal och såg någon som skrev att man önskade att den var mindre. Tänker på 38 versionen, är den för liten i mångas tycke och 41 lite stor? Är själv inne på en 38mm blå tavla. Har 17-18 handleder
Mvh
Säkerligen Nymans i Västerås. Annars har du Nymans eller Krons i Sthlm.Godmorgon alla Tudorägare!
Jag har en bb36 2017 som jag så småningom tänkte skicka på service. Snackade med min lokala butik (klockmaster), han rekommenderade någon butik i Västerås, kan ha varit nymans kanske. Men tänkte kolla med er om nån har haft sin bb36 på service eller vet något bra ställe? Vill endast serva, ingen polering. Undrar också hur mycket ni pröjsade eller vad man kan förväntas betala? För info så är jag bosatt i Nyköping och vill inte åka allt för långt.
Ja jag tror det, den går väl inte jätteilla. Går ca -10spd, men känns som powerreserven inte håller som den ska. Har ej testat men ibland när jag använt den kanske en vecka utan att dra upp manuellt så kan den stanna när den legat en halv dag. Vilket jag tänker att den ska klara av?Säkerligen Nymans i Västerås. Annars har du Nymans eller Krons i Sthlm.
Serviceprislista
krons.se
Behöver den service?