Nu hittar du bara på!Har redan tröttnat på en blå för något år sen men det förtränger vi just nu
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nu hittar du bara på!Har redan tröttnat på en blå för något år sen men det förtränger vi just nu
Skaffa båda och alterneraHar redan tröttnat på en blå för något år sen men det förtränger vi just nu
Härligt! Gratulerar!Äntligen med i klubben. Förstår hypen.
Äntligen med i klubben. Förstår hypen.
Grattis och välkommenÄntligen med i klubben. Förstår hypen.
Du kan höra med AD också. Jag frågade Nymans i Västerås om en länk till 74000 som skulle passa min 74034 från 96 och de kunde ta hem det. Tyckte inte priset var så farligt, tror det var några tusenlappar. Har inte slagit till än.Alright! Har tyvärr inte köpt klockan än då jag ville säkerställa att jag kunde hitta en länk först. Hittade denna länk på ebay. Kanske skulle kunna vara något. https://www.ebay.com/itm/161331502624?hash=item25901b5e20:g:ZeYAAOSwBIxgEreE
Fick ett erbjudande av säljaren att köpa den för 1000 EU. Finns inget uppskattat produktions år men den blev servad vid början av året. Är det ett bra pris?
TackarGrattis och välkommen
Tack!Härligt! Gratulerar!
Om det var ostoppat och mattare, absolut.Dagens experiment, grå alligator…funkis eller miss? Själv vacklar jag…
Jag tycker att det fungerar!Dagens experiment, grå alligator…funkis eller miss? Själv vacklar jag…
Njaaa….. lite för grått imo.Dagens experiment, grå alligator…funkis eller miss? Själv vacklar jag…
Snyggt croco! Men håller med föregående talare, det blir mycket enfärgat, lite som designklockor à la Skagen kör med ibland.Dagens experiment, grå alligator…funkis eller miss? Själv vacklar jag…
Håller med, lite sådana vibbar får jag också. Blir nog byte tillbaks till länk igen…Snyggt croco! Men håller med föregående talare, det blir mycket enfärgat, lite som designklockor à la Skagen kör med ibland.
Zeniths kronografer är verken budget eller liknar Daytona. Dessutom äter Zeniths kronografer Daytonas till mellanmål.
En snabb påminnelse till Tudor hur jäkla bra kronografer man kan göra. Släpp BlackBay-sargen och gå tillbaka till basics. När nu Zenith är inne och försöker norpa budget-Daytona kunderna, varför inte hålla de marknadsandelarna inom Willsdorfhuset? Det är dags.
Tycker då det finns ganska många likheter här I övrigt har jag inget att kommentera. Diggar Zenith!Zeniths kronografer är verken budget eller liknar Daytona. Dessutom äter Zeniths kronografer Daytonas till mellanmål.
Bortsett från claspen/låset och till viss del länken så är absolut inget likt.Tycker då det finns ganska många likheter här I övrigt har jag inget att kommentera. Diggar Zenith!
Japp. Och jag säger inte ens att Zenith kopierar på något sätt, bara att det är uppenbart att de med 100% medvetenhet siktat in sig på att ta en marknad som uppstått pga köpare som av pris-, eller kanske ännu mer åtkomlighets-orsaker, inte köper en Daytona. Och denna marknaden skulle absolut tillhöra Tudor om de ville. En gång i tiden var det den uttalade tanken med varumärket och jag tycker de ska omfamna det istället för att försöka inte låtsas om det.Tycker då det finns ganska många likheter här I övrigt har jag inget att kommentera. Diggar Zenith!
Svart keramisk bezel ger ju också samma look. Även om skalan är annorlunda. Tycker det är två klockor som liknar varandra väldigt mycket, även om det också finns många olikheter. Tar dock inte Daytonan i försvar på något vis.. inte särskilt förtjust i den.Bortsett från claspen/låset och till viss del länken så är absolut inget likt.
Nej.Är det likadan länk till BB58 39mm, som BB 36 mm? Fick aldrig länken att sitta bra på min 39mm, så ni är jag sugen på 36 mm.
Vet fler som haft problem med länken på 58, vet du om 36 generellt är bättre?
Problem som i passform?Vet fler som haft problem med länken på 58, vet du om 36 generellt är bättre?
Fick skav av 58an vid låset.Problem som i passform?
Dessvärre ingen erfarenhet.
Skav som i friktion vid rörelse?Fick skav av 58an vid låset.