• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Idag fick det bli Rios på 58:an.
86B631E4-D398-437E-97E8-58F297CD0D11.jpeg

Köpte min bb36 i höstas och upplever samma sak med powerreserven. Blir väldigt mycket stillasittande kontorsjobb i mitt fall (speciellt under dessa tider med hemmajobb) säkert en orsak att den inte drar upp som vid en vanlig aktiv dag.

däremot upplever jag inte att jag har haft samma problem med andra automatare.

får känslan av att motståndet i rotorn är lite ”trögare” (endast baserat på vad jag kan höra när jag roterar runt den). Ren spekulation, men kan detta variera mellan olika verk och ur?
Nej precis jag har inte heller haft problem med andra klockor som har liknande specs

Ja jag tror det, den går väl inte jätteilla. Går ca -10spd, men känns som powerreserven inte håller som den ska. Har ej testat men ibland när jag använt den kanske en vecka utan att dra upp manuellt så kan den stanna när den legat en halv dag. Vilket jag tänker att den ska klara av?
Har ägt 2st utan problem. Sedan måste erkännas att +/-10 per dag inte direkt störts eller märkts av. Spenderar också större delen vid skrivbord.
Fint! Längtar sjukt mycket efter min, väntat i snart 5 månader 🥴
Är det den blå eller OG? Båda är väl värda att vänta på.

Brukar dra upp den några drag när jag vaknar så brukar ju sällan bli ett problem. Men man har lite svårt att inte reta sig på det tyvärr
Precis, drar upp den lite när jag vet att den kommer vara still en längre stund. Men ja lite irriterande tyvärr. Känns som den hade mått bra av kanske 45h powerreserv

🤣
Jag är faktiskt jäkligt nöjd, samtidigt som jag tycker att @Crispie 's variant med stavindex är liiiite snyggare;)

Min SKX007 ligger på kontoret så referensbilden får bli med dess äldre syskon; SKX031🤣

20220108_152654.jpg
20220108_152711.jpg
20220108_152732.jpg
20220108_153455.jpg
Den är snygg! Gillar att det blir en kontrast mot övriga klockan, men kanske ändå att jag gillar min gamla lite mer.. 🤔

Fick info om att modellen har blivit discontinued, men osäker om det stämmer?

Den är snygg! Gillar att det blir en kontrast mot övriga klockan, men kanske ändå att jag gillar min gamla lite mer.. 🤔

Fick info om att modellen har blivit discontinued, men osäker om det stämmer?

Hmm, jag vet faktiskt inte.. Mitt cert är stämplat i Augusti -21 så det måste vara nyss i så fall🤔

Du som haft båda, vilken gillade du mest? Diamantindex eller stavindex?

Hmm, jag vet faktiskt inte.. Mitt cert är stämplat i Augusti -21 så det måste vara nyss i så fall🤔

Du som haft båda, vilken gillade du mest? Diamantindex eller stavindex?
Ja, jag hade stämplat cert från 2021 på mina också. Frågade nämligen handlaren på C24 om en tavla som inte fanns till salu, det var då jag fick svaret att den inte tillverkas längre. 🤔

Oj, svår fråga! Gillar båda väldigt mycket men stavindex kanske känns lite lättare att bära upp. Men sugen på diamantindex igen, mest för att det är lite ballt 😁

Halloj igen!
Är det någon som vet ifall Caseback på 925 är i silver också? Alltså det som inte är safir. Svårt att avgöra någon färgskillnad på bilder. Så jag tänkte ifall nån vet eller har en själv och kan se om det är någon färgskillnad på case och caseback.

Halloj igen!
Är det någon som vet ifall Caseback på 925 är i silver också? Alltså det som inte är safir. Svårt att avgöra någon färgskillnad på bilder. Så jag tänkte ifall nån vet eller har en själv och kan se om det är någon färgskillnad på case och caseback.
Det är i silver och jag har ingen färgskillnaderna på min😁

Ja, jag hade stämplat cert från 2021 på mina också. Frågade nämligen handlaren på C24 om en tavla som inte fanns till salu, det var då jag fick svaret att den inte tillverkas längre. 🤔

Oj, svår fråga! Gillar båda väldigt mycket men stavindex kanske känns lite lättare att bära upp. Men sugen på diamantindex igen, mest för att det är lite ballt 😁

Hmm, m.a.o. går det kanske inte att göra som jag hade tänkt, att köpa en tavla med stavindex också:bag:

Alright, är väldigt sugen på en och det hade nog min nickelkänsliga handled gillat. Känns den mycket bulkigare än dom andra bb58?

Jag har också BB58 silver och den svarta. Man känner av att den bygger lite extra om man jämnför klockorna efter varann men det är ytterst lite. Så lite att jag inte hade vägt in det i valet:)

Jag är väldigt nöjd med min i silver och den tänker jag aldrig sälja (tror jag):D

Jag har också BB58 silver och den svarta. Man känner av att den bygger lite extra om man jämnför klockorna efter varann men det är ytterst lite. Så lite att jag inte hade vägt in det i valet:)

Jag är väldigt nöjd med min i silver och den tänker jag aldrig sälja (tror jag):D
Okej, är riktigt sugen faktiskt! Kör du den på nato eller läder? Kan tänka mig att Nato lägger till nån extra mm också.

Aa okej! Lädret är ju riktigt snyggt också, men tror det är textil som lockar mest. Får se vad det blir när chansen kommer.
Kör min på textilbandet på sommaren är väldigt smidigt , gillar ju inte Nato men detta är riktigt bra.
Har även ett grått Vanguard gummi dom kommer att användas i sommar.
Nu på hösten och vinter kör jag lädret men har att viklås i stål istället för silverspännet.
Tycker absolut att du skall slå till på en 925:a , grym klocka med en tavla som skiftar i färg beroende på ljus.
så köp eller hur @SalvadorDali

Senast ändrad:
Kör min på textilbandet på sommaren är väldigt smidigt , gillar ju inte Nato men detta är riktigt bra.
Har även ett grått Vanguard gummi dom kommer att användas i sommar.
Nu på hösten och vinter kör jag lädret men har att billås i stål istället för silverspännet.
Tycker absolut att du skall slå rolig på en 925:a , grym klocka med en tavla som skiftar i färg beroende på ljus.
så köp eller hur @SalvadorDali

Jag håller med, rekommenderar denna klockan starkt! Mer silver på forumet! :D

Tillbaka
Topp