• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cinamey615

Omega
2-Faktor
Kör min på textilbandet på sommaren är väldigt smidigt , gillar ju inte Nato men detta är riktigt bra.
Har även ett grått Vanguard gummi dom kommer att användas i sommar.
Nu på hösten och vinter kör jag lädret men har att viklås i stål istället för silverspännet.
Tycker absolut att du skall slå till på en 925:a , grym klocka med en tavla som skiftar i färg beroende på ljus.
så köp eller hur @SalvadorDali
Ja den lockar väldigt mycket! Älskar färgen på tavla + bezel. Och även ett roligt material att testa!
 

SalvadorDali

Rolex
2-Faktor
Tavla kan du nog köpa och byta hos AD men en till klocka menade du kanske? Verkar tufft om det stämmer.. 😬

Aha, jag tänkte att tavlorna också blev obsoleta i takt med modellerna men nu kom jag på mig själv att tänka lite snett:bag:

Fasen, då får du ju passa på att hugga en så fort som möjligt innan priserna skenar likt en turkos OP!o_O;)


..och köp NU @Deskdiversthlm innan @FreddeM köper upp dom sista;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fantastisk

EDE256CD-F9A6-4573-BF74-17038E5E346E.jpeg

19507DF6-9DF7-4F4C-A93E-7193FC150ACA.jpeg

6271ED41-64CA-44C3-B115-A46A4842CBA3.jpeg
Helvete vad blek du är pöjk! Ut i värmen med dig! Och grattis! :)

Idag fick det bli Rios på 58:an.
86B631E4-D398-437E-97E8-58F297CD0D11.jpeg
Schysst band! Visste inte att Rios gör canvas.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
OG, jadå det är det värt. Velat köpa den sen den kom men tagit en omväg med 41mm.aren, så kan vänta lite till 😁
Orka vänta på en dussinklocka…. Köp en beggad.

Köpte min bb36 i höstas och upplever samma sak med powerreserven. Blir väldigt mycket stillasittande kontorsjobb i mitt fall (speciellt under dessa tider med hemmajobb) säkert en orsak att den inte drar upp som vid en vanlig aktiv dag.

däremot upplever jag inte att jag har haft samma problem med andra automatare.

får känslan av att motståndet i rotorn är lite ”trögare” (endast baserat på vad jag kan höra när jag roterar runt den). Ren spekulation, men kan detta variera mellan olika verk och ur?
Nu får ni faktiskt ge er. Det är INTE normalt att en automatisk klocka inte kan hålla gångreserven. Jag hade en skx som kvällsklocka ett tag. Den klarade sig ett dygn på två timmars soffsittande. Har haft massvis av ETA2824 och ETA7750 och har aldrig någonsin haft problem med gångreserven. Och ja, jag arbetar också ”på kontor”.

Ja jag tror det, den går väl inte jätteilla. Går ca -10spd, men känns som powerreserven inte håller som den ska. Har ej testat men ibland när jag använt den kanske en vecka utan att dra upp manuellt så kan den stanna när den legat en halv dag. Vilket jag tänker att den ska klara av?
Det är INTE normalt.

Alright, är väldigt sugen på en och det hade nog min nickelkänsliga handled gillat. Känns den mycket bulkigare än dom andra bb58?
Låter billigare att sätta en sådan där service patch i plast på baksidan. Finns på eBay för typ inga pengar.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Tack för delningen! Gillade deras tidigare videos men denna blev (för mig) lite träig. Tröttsamt att han ett flertal gånger antyder att Marine Nationale skulle använda klockan i skarpt läge.

Som andra rapporterat har MN varit rådgivande i hur en klocka skulle behöva vara utformad för att de skulle kunna använda den. Men den delas inte ut av den Franska flottan och om den används så är det på egna initiativ.

Crecendot är ändå när han drar på läder Nato i slutet :oops:
Blir lite nyfiken på hur bra kompis han egentligen är med Tudor med tanke på att det verkar viktigt för honom att berätta det ;)
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Tack för delningen! Gillade deras tidigare videos men denna blev (för mig) lite träig. Tröttsamt att han ett flertal gånger antyder att Marine Nationale skulle använda klockan i skarpt läge.

Som andra rapporterat har MN varit rådgivande i hur en klocka skulle behöva vara utformad för att de skulle kunna använda den. Men den delas inte ut av den Franska flottan och om den används så är det på egna initiativ.

Crecendot är ändå när han drar på läder Nato i slutet :oops:
Blir lite nyfiken på hur bra kompis han egentligen är med Tudor med tanke på att det verkar viktigt för honom att berätta det ;)
De är nog bästa kompisar (BF4Life)…

Kan hålla med om det du säger. Stundtals lite väl krystat och sen lädret - orkar inte 🙁
Läder på en vintage i all ära med FXD kan väl ändå få slippa läder ett tag
 

Alexx

Omega
2-Faktor
Orka vänta på en dussinklocka…. Köp en beggad.


Nu får ni faktiskt ge er. Det är INTE normalt att en automatisk klocka inte kan hålla gångreserven. Jag hade en skx som kvällsklocka ett tag. Den klarade sig ett dygn på två timmars soffsittande. Har haft massvis av ETA2824 och ETA7750 och har aldrig någonsin haft problem med gångreserven. Och ja, jag arbetar också ”på kontor”.


Det är INTE normalt.


Låter billigare att sätta en sådan där service patch i plast på baksidan. Finns på eBay för typ inga pengar.
Nej det är klart att du har rätt i det, klockan ska ju hålla dom specs som är angivna.

Har skruvat upp klockan ordentligt nu och låter ligga för att se hur PR presterar.
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Det där ser riktigt trevligt ut!
Jubilee är ju fantastiskt bekväma

Kollade på IG men pris nämns ingenstans. Någon som kan killgissa?
Helgarderar och gissar $150-$200. Deras vanliga Flatlink till Omega Speedmaster kostar $150 och den lite tjockare, mer robusta kostar $185 :)
 
Topp