• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

De här såg ju riktigt trevliga ut!
Screenshot_20220109-154638_Instagram.jpg
Screenshot_20220109-154634_Instagram.jpg
Verkligen, ser kanon ut!
 
Dagens köp. Trodde länge det var en BB36 jag ville ha, men på sista tiden har jag insett att det ju är det här som är Pelagosens brorsa! Trodde jag skulle behöva leta ett tag för att landa den som 50-årspresent till mig om ett par månader men det gick fort. Bara att slå till när det visade sig att Krons hade en begagnad som bara varit ute och snurrat i ett halvår, även om den gärna fått vara lite billigare. Någon här som bytt in den?

F3C23502-F43D-41B4-86A9-4FCABBB8DBBC.jpeg
 
Senast ändrad:
Dagens köp. Trodde länge det var en BB36 jag ville ha, men på sista tiden har jag insett att det ju är det här som är Pelagosens brorsa! Trodde jag skulle behöva leta ett tag för att landa den som 50-årspresent till mig om ett par månader men det gick fort. Bara att slå till när det visade sig att Krons hade en begagnad som bara varit ute och snurrat i ett halvår, även om den gärna fått vara lite billigare. Någon här som bytt in den?

F3C23502-F43D-41B4-86A9-4FCABBB8DBBC.jpeg
Grymt och grattis! Skulle kunna vara min gamla om den är uttagen 19 maj 2021 ?
 
Yes Nymans i Västerås och från deras Tudor corner :)
Var i nyskick minns jag.
Märkligt ändå att den ej har funnits att beskåda online i Krons Pre-owned sortiment.
Sköt om den och enjoy!
Ja skicket är som ny. På min bild ser det ut som en ding i bezeln, men det är nog skit på kameralinsen. 😆
Hur länge hade du den? Och varför blev det så kort innan inbyte?
Jag drog iväg ett mail på chans till Krons/Nymans/RobE för att kolla om någon möjligen fortfarande hade en ny i lager och fick svar direkt från Krons att de inte går att uppbringa längre, men att de hade en inbytt. Den stog uppställd i beg-montern i butiken. Kändes som läge att slå till, tänker att det inte kommer att dyka upp våldsamt många i nyskick, med 4,5 års garanti hos AD framöver…
 
Ja skicket är som ny. På min bild ser det ut som en ding i bezeln, men det är nog skit på kameralinsen. 😆
Hur länge hade du den? Och varför blev det så kort innan inbyte?
Jag drog iväg ett mail på chans till Krons/Nymans/RobE för att kolla om någon möjligen fortfarande hade en ny i lager och fick svar direkt från Krons att de inte går att uppbringa längre, men att de hade en inbytt. Den stog uppställd i beg-montern i butiken. Kändes som läge att slå till, tänker att det inte kommer att dyka upp våldsamt många i nyskick, med 4,5 års garanti hos AD framöver…
Hade den en månad lite drygt. Den fick gå till förmån för en Explorer.
Ångrade mig kort därefter dock.
Höll utkik efter om den skulle komma ut på Krons hemsida men den dök aldrig upp så trodde den hade blivit såld.
Men den kanske har setat i montern hela tiden.
Grym modell men efter att ha ägt två nu så har jag fått closure.
Det mest för att min preferens har gått åt mindre dinkor nuförtiden.
Njut av klockan och det är glädjande med fler North Flags på forumet :)
 
Hade den en månad lite drygt. Den fick gå till förmån för en Explorer.
Ångrade mig kort därefter dock.
Höll utkik efter om den skulle komma ut på Krons hemsida men den dök aldrig upp så trodde den hade blivit såld.
Men den kanske har setat i montern hela tiden.
Grym modell men efter att ha ägt två nu så har jag fått closure.
Det mest för att min preferens har gått åt mindre dinkor nuförtiden.
Njut av klockan och det är glädjande med fler North Flags på forumet :)
Ja den snurran har man ju varit i hehe. Explorer var länge målet, men pris och väntetid gjorde att jag skiftade siktet mot annat och landade till sist på en Tudor till. Och för att kombon Pelagos/NF känns kul. Tack för info! Låter som att jag gjort ett bra köp. Fick den ändå lite under nypriset. : )
 
Hej alla Tudorälskare! Jag trodde aldrig att jag skulle gilla flashiga klockor och definitivt inte two-tone, men efter att fått se, känna och klämma på en 79363n-0001 så har den bott räntefritt i mitt huvud sedan dess. Den har så många detaljer jag gillar och känns vansinnigt robust byggd. Jag vill gärna ha lite input från er, är det hiss eller diss?
Ska jag ”spara” mina pengar och lägga på en 79360 istället? Vad tycks?
 
Hej alla Tudorälskare! Jag trodde aldrig att jag skulle gilla flashiga klockor och definitivt inte two-tone, men efter att fått se, känna och klämma på en 79363n-0001 så har den bott räntefritt i mitt huvud sedan dess. Den har så många detaljer jag gillar och känns vansinnigt robust byggd. Jag vill gärna ha lite input från er, är det hiss eller diss?
Ska jag ”spara” mina pengar och lägga på en 79360 istället? Vad tycks?
Jag hänger inte med riktigt, du undrar alltså om du ska köpa klockan du fallit för eller nöja dig med den billigare varianten?

Det är ju en no-brainer, att köpa en nästan klocka kommer aldrig sluta bra!
Slå till på ögonstenen nu, det är bara pengar!
 
Hej alla Tudorälskare! Jag trodde aldrig att jag skulle gilla flashiga klockor och definitivt inte two-tone, men efter att fått se, känna och klämma på en 79363n-0001 så har den bott räntefritt i mitt huvud sedan dess. Den har så många detaljer jag gillar och känns vansinnigt robust byggd. Jag vill gärna ha lite input från er, är det hiss eller diss?
Ska jag ”spara” mina pengar och lägga på en 79360 istället? Vad tycks?
Fastnade också för den när jag provade, men gick dock inte igång på länken, men efter att den snurrat runt i mitt huvud några månader så blev det tillslut köp och jag ångrar det inte alls.
2E26FE29-1245-48B6-A331-669BC332DA55.jpeg

3D2B0CB7-52A5-4A51-BDBA-D346E106A343.jpeg


Har inte ångrat mig en minut så jag skulle rekommendera den. Den har ju funnits lite längre och går att hitta till bättre kurs om man letar runt ett tag.
 
Tillbaka
Topp