Bagarbengtson
Basic
Älskar vanguardJag monterade precis Vanguard på min. Bra passform
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Älskar vanguardJag monterade precis Vanguard på min. Bra passform
Passformen och kvalitén är i klass med RubberB. Dessvärre hamnade jag lite mellan hål. :/ Köpte även den kortare varianten och den är på gränsen för att vara för kort.Ser riktigt bra ut!
Riktigt trevligt. Grymt bra passform mellan bandhornen.Älskar vanguard
Ser ut som att det ska gå. Ta en liten skruvmejsel och testaTjena! Har nyss blivit ägare till min första Tudor
En fråga till experterna i denna tråden.. kan man ta bort halvlänken närmst låset?
Annars sitter den för löst eller för hårt...
Riktigt bra faktiskt!Denna funkar ju bra på nato
79180Modellnr menade jag
Tack. Mycket fin
Blir det en keeper denna gång tro?Tredje gången gillt (”Gilt”)
Ja nu är hon här för att stanna. Har varit många sömnlösa nätter med enbart en Sub som dykare. Denna är härligare, på många sätt.Blir det en keeper denna gång tro?
Rätt intressant hör detta från många och även med Adrian från B&J’s kommentar i åtanke också. Vad är dina argument för ’58:an?Ja nu är hon här för att stanna. Har varit många sömnlösa nätter med enbart en Sub som dykare. Denna är härligare, på många sätt.
Jag medÄlskar vanguard
Jag har en förkärlek till Suben som drog in mig i träsket för några år sedan. Gillar inte hysterin kring Rolex idag, men hittade hem med bytet från sexsiffrig date till femsiffrig no date.Rätt intressant hör detta från många och även med Adrian från B&J’s kommentar i åtanke också. Vad är dina argument för ’58:an?
Härligt! Välkommen tillbaks!Jag har en förkärlek till Suben som drog in mig i träsket för några år sedan. Gillar inte hysterin kring Rolex idag, men hittade hem med bytet från sexsiffrig date till femsiffrig no date.
I BB58 (Främst svarta) anser jag att man får det perfekta komplementet till den kalla ståltonen av Suben. Varma toner, en högre kvalitetskänsla i länken/claspen med samma precisa (eller högre) kvalitet i urverket. Designen och varumärket känns piggare, fräschare och modigare. Mindre konservativt och mer nytänkande. Och givetvis ett härligare forum-häng med fokus på nöjet istället för pris. Har svårt att se någon lämna under överskådlig framtid, och jag kan absolut se BB58 stanna före Suben om kniven hamnar mot strupen.
Skönt att vara tillbaka
Yes. Jag skulle nog öppnat lädret för den därJames Stacey har photoshoppat sin dröm-Tudor. Jag ger den
@M26 Har du kvar bronzon? Har inte sett några flera foton på den? Hur åldras den jmf. med ex. Orisen du införskaffat?Tackar! Har faktiskt inte hunnit ställa länken så kan inte säga så mycket om hur den bärs ännu men har ju haft den vanliga 58an så dom bör bära likvärdigt. Viktmässigt så ligger dom nog ganska nära varandra. Tycker dock att bronsets nyans och den helborstade ytan får den att upplevas solidare, i alla fall enligt min mening. Tycker också att färgerna gifter sig otroligt bra med varandra med en helt magnifik tavla. Tudor har lyckligtvis också valt att använda aluminium brons istället för CuSn8 vilket ger metallen en nyans som ligger närmare gulguld när den är ny och går mer åt grågröna hållet när patinan börjar sätta sig. CuSn8 som de flesta tillverkare brukar använda är rödare i nyansen och bli mer brun i patinan vilket ibland kan tyckas se smutsigt ut, återigen enligt min erfarenhet
Och nu lite bilder under olika ljusförhållanden, håll tillgodo!
Grattis till en fantastisk klocka, och välkommen i klubben
Jag hade nog trots allt gått all-in på att göra den GMT, dvs med 24h bezel istället för minutgradering om jag fått bestämma. Och jag skulle vilja bevara original-Pelagosens "försänkta" indexpluppar om möjligt. Men annars inspirerat val och färgval.James Stacey har photoshoppat sin dröm-Tudor. Jag ger den
Jag har kvar den men har faktiskt inte använt den då just Orisen kom i vägen Den är i oförändrat skick@M26 Har du kvar bronzon? Har inte sett några flera foton på den? Hur åldras den jmf. med ex. Orisen du införskaffat?
Det är per dag som är viktigt. Kan ju vara - 8 dag 4 och sen +12 dag 5.+10 sekunder efter fem dagars användning måste väl ändå ses som klart godkänt?
Då är jag med! Vet att den låg +5 sekunder efter första dagen, men då får jag se till att mäta även de andra dagarna helt enkelt.Det är per dag som är viktigt. Kan ju vara - 8 dag 4 och sen +12 dag 5.