Ingen Tudor-torsdag denna vecka heller, min Tudor sitter fortfarande fast i tullen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad är det för jubilee?
Härligt med fler rosorLite "rött" på Tudortorsdag.....
Tack! Det är Uncle Seikos med ”milled clasp”Vad är det för jubilee?
Tycker den gör sig ruskigt bra!
Riktigt braTack! Det är Uncle Seikos med ”milled clasp”
Riktigt nöjd själv då ”nitarna” varit en dealbraker för mig..
Tack, det ska jag kolla på. Tycker det är var grymt snyggt på BB58. Sedan är jag svag för jubilee ocksåTack! Det är Uncle Seikos med ”milled clasp”
Riktigt nöjd själv då ”nitarna” varit en dealbraker för mig..
Byt jobb!Då vi inte får bära klocka på jobbet känns det lite extra gott & ta på sig bb58an på fredag
Hahah, hade ljugit om jag sa att tanken inte slagit mig..Byt jobb!
Riktigt grymma bilder på grymma klockor! Bra jobbat med både inköp & fotografering!Årets första klockköp. Helt i linje med klocklötfet för 2022.
Kika in på mitt insta om vilken och varför
Deskdiversthlm on Instagram: "So this happened..... while owning the BB58 OG this can easily be seen as an overkill. And yes it might be and if I were to pick only one then it would be the OG. However, ever since buying back the black last summer the
63 likes, 1 comments - deskdiversthlm on January 14, 2022: "So this happened..... while owning the BB58 OG this can easily be seen as an overkill. And yes it might be and if I were to pick only one then it would be the OG. However, ever since buying back the black last summer the desire to have...www.instagram.com
Tack!Riktigt grymma bilder på grymma klockor! Bra jobbat med både inköp & fotografering!
Hade du ingen Skx att jämföra med?Från gårdagens besök hos @Nymans Ur 1851 . FXD’n var lika trevlig att klämma på nu som då.
Ursäkta den trista fotokonsten men kanske kan glädja någon.
Nu får du fan ge dig bubbenHade du ingen Skx att jämföra med?
Tre pärlor Vad är det för nato på svarta?Från gårdagens besök hos @Nymans Ur 1851 (tack för gött tjat och service). FXD’n var lika trevlig att klämma på nu som då.
Ursäkta den trista fotokonsten men kanske kan glädja någon och ge en känsla för hur de kan jämföras
Är tyvärr det många missuppfattar vad gäller ”ETA som ETA”. Vet inte hur just det verket är modifierat men de som sitter i första subben är ganska mycket modifierat. Dessutom vill man de flesta seriösa urmakare byta krona och alla packningar vid service.Tjena! Jag är i samma sits som @Cinamey615
Har en BB36 från 2017 som börjat sakta sig (ca -10spd). Funderar också på om det är dags för service (utan polering).
Jag kollade först med min lokala urmakare eftersom det är ett modifierat ETA-urverk som "alla urmakare kan”. Men han ville inte ta sig an jobbet. Mumlade något om att han inte hade rätt verktyg/reservdelar.
Var hade ni vänt er? Nymans, Krons, Rob? Någon annan? Garantin har gått ut kan tilläggas.
Det är ett grått Nato band…..Tre pärlor Vad är det för nato på svarta?