• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ingen Tudor-torsdag denna vecka heller, min Tudor sitter fortfarande fast i tullen :eek:

1f3f07b
 
Sorry om det ev. är en dubbel post, men på tal om Chronon… intressant läsning iaf.
 

Bilagor

  • 1642090734381.png
    1642090734381.png
    262.2 KB · Visningar: 5
Årets första klockköp. Helt i linje med klocklötfet för 2022.
Kika in på mitt insta om vilken och varför ;)
 
Årets första klockköp. Helt i linje med klocklötfet för 2022.
Kika in på mitt insta om vilken och varför ;)
Riktigt grymma bilder på grymma klockor! Bra jobbat med både inköp & fotografering! ;)
 
Tjena! Jag är i samma sits som @Cinamey615
Har en BB36 från 2017 som börjat sakta sig (ca -10spd). Funderar också på om det är dags för service (utan polering).
Jag kollade först med min lokala urmakare eftersom det är ett modifierat ETA-urverk som "alla urmakare kan”. Men han ville inte ta sig an jobbet. Mumlade något om att han inte hade rätt verktyg/reservdelar.
Var hade ni vänt er? Nymans, Krons, Rob? Någon annan? Garantin har gått ut kan tilläggas.
Är tyvärr det många missuppfattar vad gäller ”ETA som ETA”. Vet inte hur just det verket är modifierat men de som sitter i första subben är ganska mycket modifierat. Dessutom vill man de flesta seriösa urmakare byta krona och alla packningar vid service.

Därmed inte sagt att just din klocka behöver service, kanske räcker med en ruckning.
 
Tre pärlor 👍👍 Vad är det för nato på svarta?
Det är ett grått Nato band….. 😝
….. det kommer från The Grey Nato när man sponsrar dem. Inget koll på märket men jag tror att de är samma som de säljer på Hodinkee’s site. Vansinnigt skönt.
Edit detta bandet:
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp