• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag har kvar den men har faktiskt inte använt den då just Orisen kom i vägen 😂 Den är i oförändrat skick 😁

PXL_20220112_114202354.MP.jpg
Du får använda Tudorn mer och göra en vetenskaplig studie mellan de två legeringarna :p
 
Godmorgon alla Tudorägare!
Jag har en bb36 2017 som jag så småningom tänkte skicka på service. Snackade med min lokala butik (klockmaster), han rekommenderade någon butik i Västerås, kan ha varit nymans kanske. Men tänkte kolla med er om nån har haft sin bb36 på service eller vet något bra ställe? Vill endast serva, ingen polering. Undrar också hur mycket ni pröjsade eller vad man kan förväntas betala? För info så är jag bosatt i Nyköping och vill inte åka allt för långt.
Tjena! Jag är i samma sits som @Cinamey615
Har en BB36 från 2017 som börjat sakta sig (ca -10spd). Funderar också på om det är dags för service (utan polering).
Jag kollade först med min lokala urmakare eftersom det är ett modifierat ETA-urverk som "alla urmakare kan”. Men han ville inte ta sig an jobbet. Mumlade något om att han inte hade rätt verktyg/reservdelar.
Var hade ni vänt er? Nymans, Krons, Rob? Någon annan? Garantin har gått ut kan tilläggas.
 
någon som har koll om det finns någon royal hos AD i Stockholm med blå tavla inne? Isf vilka AD finns det man kan kolla med som är schyssta
Tack
 
Tillbaka
Topp